Saab z kontraktem na dostawę systemu radaru okrętowego Sea Giraffe AMB

Szwedzki koncern obronny Saab poinformował o podpisaniu kontraktu na dostawę systemu wielofunkcyjnego radaru okrętowego Sea Giraffe AMB wraz z niezbędnym wyposażeniem oraz częściami zamiennymi.

Saab nie ujawnił informacji ani o nabywcy radaru, ani o wartości kontraktu. Szwedzki koncern podał tylko w krótkim komunikacie, że kontrakt zakłada także zakup 10 dodatkowych radarów okrętowych Sea Giraffe AMB w ramach prawa opcji oraz że pierwsza faza umowy zostanie zrealizowana w latach 2018-2019.

– To zamówienie jest kolejnym dowodem silnej pozycji rynkowej rodziny radarów Sea Giraffe – powiedział Anders Carp, szef segmentu biznesowego Saaba, związanego ze sprzętem rozpoznawczym. Dodał również, że kompaktowa konstrukcja, najnowocześniejsza technologia oraz sprawdzona niezawodność radaru to kombinacja, dzięki której Saab może pochwalić się produktem unikalnym na rynku światowym.

Szwedzki koncern sprzedał radar okrętowy Sea Giraffe AMB do ponad 30 krajów świata, m.in. do Polski oraz Stanów Zjednoczonych. W tym ostatnim przypadku sprzęt produkowany przez szwedzki koncern jest obecny w czterech programach US Navy. Radary z tej rodziny znajdują się na wyposażeniu m.in. amerykańskiego okrętu klasy LCS (Litoral Combat Ship) USS Independence oraz trzech polskich okrętów rakietowych typu Orkan.

Podpis: am

https://portalstoczniowy.pl/category/marynarka-bezpieczenstwo/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Irańskie służby przejęły tankowiec przepływający przez wody Zatoki Omańskiej. Powodem były naruszenia przepisów, w tym brak dokumentacji oraz ignorowanie sygnałów do zatrzymania. Załogę jednostki zatrzymano do wyjaśnienia.

    Zajęcie jednostki na wodach Zatoki Omańskiej

    Według komunikatów irańskich mediów, powołujących się na sąd prowincji Hormozgan, w ręce władz trafił tankowiec z 18-osobową załogą. Strona irańska twierdzi, że jednostka przewoziła około 37 000 baryłek ropy pochodzącego z nielegalnego obrotu. Załodze zarzucono m.in. ignorowanie poleceń zatrzymania oraz brak kompletnej dokumentacji nawigacyjnej i ładunkowej.

    Kontekst incydentu

    Do incydentu doszło w okresie podwyższonego napięcia wokół transportu surowców energetycznych drogą morską. Zatrzymanie tankowca nastąpiło krótko po działaniach Stanów Zjednoczonych wobec innej jednostki przejętej u wybrzeży Wenezueli, którą Waszyngton wiąże z transportem ropy objętej sankcjami.

    Deklaracje Teheranu

    Teheran od lat deklaruje walkę z masowym nielegalnym wywozem paliw, który jest napędzany niskimi cenami krajowymi oraz osłabieniem irańskiej waluty. Istotną rolę odgrywają także szlaki morskie prowadzące do państw regionu Zatoki Perskiej.

    Światowe media nie podają nazwy tankowca ani kto jest jego właścicielem lub armatorem.


PolskiplPolskiPolski