Saab otrzymał zamówienie na dodatkowe systemy Double Eagle SAROV 
Opublikowane:
19 października, 2022
Saab dostarczy kolejne pojazdy podwodne Double Eagle SAROV, służące do bezpiecznej neutralizacji min morskich. Dostawy systemów będą realizowane w latach 2026-2027 wraz z wprowadzaniem do służby w Marynarce Wojennej drugiej serii okrętów typu Kormoran II.
Nosicielami dodatkowych systemów Double Eagle SAROV (od Semi-Autonomous Remotely Operated Vehicle) w Marynarce Wojennej będą trzy nowe niszczyciele min typu Kormoran II (projektu 258). Zamówienie zostało złożone przez stocznię Remontowa Shipbuilding S.A., odpowiedzialną za budowę drugiej serii tego typu jednostek dla MW i wyposażenie nowych okrętów w systemy Double Eagle SAROV od firmy Saab.
Doceniamy kolejne zamówienia ze strony Marynarki Wojenne na pojazdy podwodne Double Eagle SAROV, które umożliwią MW sprawne i bezpieczne prowadzenie operacji przeciwminowych.
Niclas Kolmodin, Vice President, Head of Business Unit Underwater Systems w firmie Saab
Systemy z rodziny Double Eagle są używane przez marynarki wojenne na całym świecie i obejmują szereg pojazdów podwodnych służących do prowadzenia operacji przeciwminowych. Dzięki zróżnicowanej konfiguracji oraz możliwości integracji ładunku, oferują one zastosowanie w każdym potencjalnym scenariuszu działań operacyjnych – od rozpoznania po neutralizację min morskich.
Niszczyciele min są kluczowym kontaktem dla naszej stoczni, a także istotną deklaracją i jednocześnie wzmocnieniem polskiego bezpieczeństwa narodowego w szybko zmieniającym się świecie. Saab z sukcesem dostarczył oraz wdrożył systemy Double Eagle na pierwszych trzech okrętach z programu Kormoran II.
Dariusz Jaguszewski, Członek Zarządu ds. Handlowych w Remontowa Shipbuilding S.A.
Wybrane pojazdy podwodne oferowane przez firmę Saab (Sabertooth oraz MuMNS) można zobaczyć na targach morskich Euronaval 2022. Są to najnowocześniejsze systemy identyfikacji i usuwania min, wykorzystywane przez brytyjską Royal Navy oraz francuską Marine Nationale. W 2022 roku Sabertooth został użyty do zlokalizowania wraku statku „Endurance”, który zatonął w 1915 roku podczas słynnej wyprawy badacza Ernesta Shackletona na Antarktydę.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.