Samsung Heavy Industries buduje gazowiec LNG dla greckiego potentata

1 sierpnia w stoczni należącej do południowokoreańskiego koncernu rozpoczęło się cięcie blach przeznaczonych do budowy nowego gazowca dla koncernu GasLog.

Grecka firma zamówienie na budowę nowego statku złożyła w styczniu bieżącego roku. Wówczas GasLog, nie ujawniając wartości kontraktu, podawał, że będzie ona „bardzo atrakcyjna”. Jak jednak ustalił portal World Maritime News, za nowy statek do przewozu skroplonego gazu ziemnego LNG GasLog zapłaci ok. 195 mln dolarów. Statek będzie przewozil 180 tys. cbm gazu LNG.

Jednostka będzie wyposażona w napęd XDF oraz najnowsze technologia zabezpieczające przewożony ładunek gazu LNG. Według harmonogramu prac, nowa jednostka do floty GasLog dołączy w trzecim kwartale przyszłego roku. Obecnie flota gazowców LNG liczy 27 jednostek.

Zobacz też: TKMS wraca do gry o miliardowe zamówienie na nowe fregaty.

Według informacji portalu Vessel Value, południowokoreański koncern przemysłowy Samsung Heavy Industries ma obecnie podpisane kontrakty na budowę czterech innych statków do przewozu skroplonego gazu ziemnego LNG. Dwa z nich mają zostać dostarczone w przyszłym, a dwa kolejne w 2020 roku.

Źródło: World Maritime News.

Rynek LNG – więcej wiadomości na ten temat znajdziesz tutaj.

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Kolizja dwóch statków wycieczkowych na Nilu. Nie żyje włoska turystka

    Kolizja dwóch statków wycieczkowych na Nilu. Nie żyje włoska turystka

    W rejonie śluzy Esna doszło do zderzenia dwóch egipskich rzecznych statków wycieczkowych operujących na Nilu. W wyniku odniesionych obrażeń zmarła 47-letnia turystka z Włoch. Po wstępnych ustaleniach egipskie służby zawiesiły licencję kapitana jednostki Royal Beau Rivage.

    Kolizja statków wycieczkowych na Nilu w rejonie śluzy Esna

    Do wypadku doszło w niedzielę 21 grudnia około godziny 20.00 czasu lokalnego, gdy Royal Beau Rivage zbliżał się do nabrzeża w pobliżu śluzy Esna, na południe od Luksoru. Na pokładzie jednostki przebywała grupa około 80 włoskich turystów. W tym samym czasie statek wycieczkowy Opera znajdował się już po przejściu śluzy, przemieszczając się z Asuanu do Luksoru. Do zderzenia doszło około 1,2 mili morskiej od śluzy.

    W wyniku kolizji Opera zgłosiła uszkodzenia dziobowej części kadłuba. Najpoważniejsze zniszczenia odnotowano jednak na Royal Beau Rivage, gdzie trzy z czterech kabin w części dziobowej zostały poważnie uszkodzone.

    Egipskie władze badają przyczyny kolizji na Nilu. Zawieszona licencja kapitana

    Egipski Urząd Transportu Rzecznego poinformował, że odpowiedzialnością za zdarzenie obarcza kapitana Royal Beau Rivage. Według wstępnych ustaleń miał on wykonać nagły manewr, który doprowadził do zderzenia jednostek. Urząd podkreślił również, że obowiązujące przepisy żeglugowe przyznają pierwszeństwo statkom poruszającym się z prądem rzeki. W ocenie władz jednostka Royal Beau Rivage naruszyła te zasady.

    W jednej z uszkodzonych kabin przebywała 47-letnia obywatelka Włoch, która doznała licznych obrażeń. Kobietę przewieziono do egipskiego szpitala, jednak zmarła w wyniku odniesionych urazów. Początkowo pojawiały się obawy, że po zderzeniu część pasażerów mogła znaleźć się w wodzie, jednak informacje te nie znalazły potwierdzenia. Według komunikatu ambasadora Włoch w Egipcie w zdarzeniu nie było innych ciężko rannych turystów. Ruch żeglugowy na Nilu wznowiono w poniedziałek.

    Royal Beau Rivage to egipski luksusowy statek wycieczkowy oddany do użytku we wrześniu 2022 roku. Jednostka ma 72 metry długości, dysponuje 71 kabinami i może zabrać na pokład ponad 140 pasażerów. Opera jest starszą jednostką, zbudowaną w 2009 roku, która może przewozić do 199 pasażerów.