Steadicopter wygrał przetarg na dostawę Black Eagle Electric RUAS 

Izraelski Steadicopter dostarczy elektryczne bezzałogowe wiropłaty Black Eagle Electric przeznaczone do wsparcia sił morskich Izraela.

Steadicopter Black Eagle Electric to pierwsze bezzałogowe śmigłowce mające masę startową (MTOW) do 50 kg, które są napędzane silnikiem elektrycznym. Mogą one przenosić wiele typów ładunków użytecznych oraz mogą być dostosowane do różnorodnych zastosowań, w tym skomplikowanych misji morskich. 

Śmigłowiec Black Eagle 50 Electric ma maksymalną masę startową 50 kg, masę ładunku użytecznego 30 kg – w tym ładunek użyteczny i akumulatory, a czas lotu wynosi 2 godziny. Możliwości te umożliwiają wysoką wydajność, a także maksymalną elastyczność operacyjną w zastosowaniach wojskowych, takich jak rozpoznanie, ochrona wybrzeża, poszukiwanie i ratownictwo oraz zaawansowane misje morskie.

Napędzany elektrycznie silnik znacznie zmniejsza wagę platformy, umożliwiając tym samym instalację dodatkowych ładunków użytecznych, które są wymagane w różnych misjach. Ważąc zaledwie 20 kg, śmigłowiec może przenosić dodatkowe baterie do dłuższych lotów, cięższe ładunki użyteczne do misji i inne. Dzięki temu system umożliwia realizację najróżniejszych misji, w tym tajnych operacji.

Śmigłowiec z podwójnym napędem elektrycznym jest ekonomiczny, prosty w obsłudze, łatwy w utrzymaniu i nie wymaga przechowywania paliwa, co czyni go przyjaznym dla środowiska i bezpiecznym. Bazuje na sprawdzonych możliwościach napędzanego benzyną Black Eagle’a, takich jak pionowy start i lądowanie, długi czas zawisu i zaawansowane sensory misyjne, które sprawdzą się zarówno w dzień, jak i w nocy. Ponadto, podobnie jak inne platformy Steadicopter, jest on przystosowany do lotów na dużych wysokościach.

Black Eagle 50E jest najnowszym modelem rodziny produktów Black Eagle RUAV napędzanych silnikami elektrycznymi i zaprojektowanych do szerokiego zakresu zadań. Bazujący na platformie Black Eagle 50, nowy system umożliwia wysoką wydajność i elastyczność operacyjną dla służb mundurowych, a także wiele zastosowań cywilnych.

Konwersja systemu Black Eagle 50 na silnik napędzany energią elektryczną znacznie zmniejszyła masę pojazdu powietrznego, umożliwiając uzyskanie dodatkowej, bardzo potrzebnej w wielu misjach ładowności. Wirolot ma autonomiczność w zawisie do 50 minut, w locie poziomym do 110 minut i ładowność 12 kg.

Autor: TW

https://portalstoczniowy.pl/category/marynarka-bezpieczenstwo/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Chińskie kutry rybackie eskalują przemoc na Morzu Żółtym

    Chińskie kutry rybackie eskalują przemoc na Morzu Żółtym

    Chińskie kutry rybackie coraz częściej odpowiadają przemocą na działania południowokoreańskiej Straży Przybrzeżnej. Na wodach Morza Żółtego rutynowe kontrole przeradzają się w niebezpieczne konfrontacje, które zaczynają przypominać działania o charakterze quasi-paramilitarnym.

    Chińskie kutry rybackie kontra Straż Przybrzeżna Korei Południowej

    Z dostępnych relacji wynika, że podczas prób kontroli i wejścia na pokład chińskie załogi stosują środki mające uniemożliwić działania inspekcyjne. Na burtach montowane są metalowe kraty, sieci oraz elementy konstrukcyjne utrudniające abordaż. W przypadku przełamania zabezpieczeń dochodzi do bezpośrednich aktów przemocy, w tym użycia metalowych prętów oraz narzędzi przypominających siekiery.

    Szczególne zaniepokojenie południowokoreańskich służb budzi zjawisko łączenia kilku lub kilkunastu jednostek w zwarte zespoły manewrujące jako jedna formacja. Tego typu „pływające skupiska” znacząco utrudniają manewrowanie jednostek patrolowych oraz zwiększają ryzyko kolizji. Jednocześnie pozwalają chińskim rybakom na wzajemne wsparcie w razie interwencji służb.

    Korea Południowa odpowiada na nielegalne połowy na Morzu Żółtym

    Seul podkreśla, że działania Straży Przybrzeżnej mają charakter egzekwowania prawa morskiego oraz ochrony zasobów naturalnych. Jednocześnie władze Korei Południowej zapowiadają utrzymanie zdecydowanej postawy wobec naruszeń, wskazując na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa funkcjonariuszom oraz kontroli sytuacji na jednym z najbardziej newralgicznych akwenów regionu.

    Narastająca liczba agresywnych incydentów na Morzu Żółtym pokazuje, że problem nielegalnych połowów coraz częściej przybiera wymiar konfrontacji o charakterze quasi-paramilitarnym, co dodatkowo komplikuje sytuację bezpieczeństwa morskiego w Azji Wschodniej. Region ten staje się jednym z kluczowych punktów zapalnych dla bezpieczeństwa morskiego w Azji Wschodniej.


PolskiplPolskiPolski