Zamówienie warte 480 mln USD, dotyczy dostaw 19 jednostek zbudowanych w Cherbourg’u, oraz 20 kolejnych zbudowanych w Arabii Saudyjskiej, przez Zamil Offshore Services, w oparciu o dostarczone zestawy materiałowe. Budową kutrów zajmie się stocznia z Dammam. Saudyjski partner CMN, jest największym w regionie dostawcą usług dla przemysłu naftowego (offshore) i gospodarki morskiej. Jest też głównym podwykonawcą w tych dziedzinach państwowego giganta naftowego ARAMCO. Wymóg umieszczenia połowy produkcji okrętów w Arabii Saudyjskiej, wynika z zatwierdzonego planu, według którego w 2030 roku połowa zamawianego sprzętu wojskowego ma być wyprodukowana w tym królestwie.
Kutry HSI32 są przeznaczone do wykonywania zadań policyjnych i zwalczania zagrożeń dla bezpieczeństwa państwa na morzu, zwalczania piractwa, przemytu towarów i ludzi, ochrony statków i instalacji morskich i portowych, współdziałania z lotnictwem patrolowym i brzegowym systemem obserwacji morza, wykonywania operacji ofensywnych, zwalczania terroryzmu i zagrożeń asymetrycznych, prowadzenia działań boardingowych, prowadzenia operacji poszukiwawczo-ratowniczych.
Jednostki te posiadają: wyporność pełną 132 t., długość 32,2 m., szerokość 7 m., zanurzenie 1,8 m., prędkość maksymalną 43 węzły, zasięg 1200 mil morskich przy 12 węzłach i 650 mil morskich przy 33 węzłach, załogę 12 osób, możliwość zaokrętowania do 64 osób dodatkowych, łódź interwencyjną o długości 4,8 m.. Ich układ napędowy składa się z 3 silników wysokoprężnych, 2 generatorów prądu i 3 pędników strugowodnych. Kutry są uzbrojone w zdalnie kierowaną armatę kalibru 20 mm i dwa wkm kalibru 12,7 mm. Ich kadłub zbudowano z aluminium w układzie DV (Deep Vee czyli głębokie V), zaś nadbudówkę w typowym dla holowników układzie 360°, zapewniającym możliwość obserwacji dookólnej.
Dwa pierwsze kutry HSI32 otrzymały numery burtowe 515 i 516.
Podpis TW