Stocznia Meyer Werft przekłada dostawę nowego wycieczkowca AIDAnova
Opublikowane:
20 listopada, 2018
W piątek 16 listopada niemiecka stocznia Meyer Werft poinformowała, że po raz drugi przesuwa termin dostawy nowego statku wycieczkowego AIDAnova, budowanego dla armatora Aida Cruises.
Pod koniec października pisaliśmy na Portalu Stoczniowym, że stocznia Meyer Werft po raz pierwszy przesunęła termin dostawy do klienta nowego statku wycieczkowego AIDAnova. Termin ten był wyznaczony na 15 listopada, a harmonogram zakładał, że jednostka w dziewiczy rejs – z Hamburga na Wyspy Kanaryjskie – wypłynie 2 grudnia. Za pierwszym razem jednak stocznia zapewniała, że termin pierwszego rejsu nie jest zagrożony.
[powiazane1] Wówczas nie podano przyczyny przesunięcia terminu dostawy. Stocznia podkreśliła tylko w komunikacie, że przed wprowadzeniem jednostki do eksploatacji wszystkie systemy muszą zostać starannie sprawdzone. Z kolei lokalne media holenderskie podawały, że na pokładzie statku doszło do „małego pożaru” na pokładzie statku.
Teraz jednak wiadomo, że pierwszy rejs również zostanie przesunięty na późniejszy termin. W oświadczeniu niemiecka stocznia Meyer Werft poinformowała, że wszystkie dodatkowe prace oraz testy jednostki zostaną zakończone do 30 listopada. Oznacza to, że AIDAnova będzie mogła zostać przekazana armatorowi na początku grudnia. Stocznia podała jeszcze w oświadczeniu, że statek będzie mógł obsłużyć zaplanowany na 19 grudnia rejs pasażerski na Teneryfę.
AIDAnova to pierwszy na świecie statek wycieczkowy napędzany skroplonym gazem ziemnym LNG. Statek został zamówiony w 2015 roku, a budowa statku rozpoczęła się rok później. Harmonogram umowny zakładał, że statek będzie gotowy w 2019 roku, ale niemiecka stocznia z Papenburga zadeklarowała, że wykona zamówienie wcześniej i dostarczy jednostkę jeszcze w 2018 roku.
Jednostkę zwodowano 21 sierpnia, a następnie odbył się jej spektakularny chrzest. Z kolei na początku września AIDAnova popłynęła do holenderskiego Eemshaven, gdzie miały zostać zrealizowane ostatnie prace wykończeniowe. Właśnie tam 21 października statek został po raz pierwszy zabunkrowany skroplonym gazem.
AIDANova to pierwszy na świecie statek wycieczkowy napędzany wyłącznie skroplonym gazem ziemny LNG. Jednostka mierzy 337 metrów długości i 42 metry szerokości, a w rejs może zabrać nawet 6 600 pasażerów. Statek zbudowała niemiecka stocznie Meyer Werft w Papenburgu na zamówienie linii wycieczkowej Aida Cruises, która z kolei należy do morskiego giganta Carnival Corporation. Do 2023 roku niemiecka stocznia Meyer Werft ma zbudować dla Aida Cruises jeszcze dwa statki wycieczkowe napędzane skroplonym gazem.
Stocznia Meyer Werft do 2023 roku zbuduje dwa kolejne wycieczkowce napędzane skroplonym gazem ziemnym dla linii wycieczkowej Aida Cruises.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.