Al Oraiq należy, podobnie jak poprzedni katarski gość w naszym kraju Al Kharaitiyat do Nakilat Shipping Qatar Ltd. Ten przedstawiciel rodziny Q-flex, pochodzi ze stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering. Statek ten został zbudowany w 2008 roku i jest zarejestrowany pod banderą Wysp Marshalla z portem macierzystym Majuro. Obecna dostawa jest 30. transportem LNG w tym roku, 143. w historii terminala i 92. pochodzącym z Kataru.
Poprzednio Al Oraiq zawijał do Świnoujścia: 26 lipca października 2018 roku, 7 czerwca i 21 listopada 2020 roku, oraz 21 maja 2021 i były to odpowiednio: 37. 65. 74. i 83. dostawa z Kataru. Gazowiec przywiózł do Polski około 205 000 m3 LNG zakontraktowane przez PGNiG. Jednostka ta ma długość 315 m, szerokość 50 m i zanurzenie 12,5 m. Jej nośność wynosi 122 079 DWT, pojemność brutto 136 685 jednostek.
Al Oraiq „zasłynął” w świecie, gdy 6 października 2015 uczestniczył na redzie Zeebruge w kolizji z frachtowcem Flinterstar, w wyniku której frachtowiec o długości 129 m i nośności 11 000 DWT zatonął.
Autor: TW