[powiazane1]
Wymiana dotychczasowych radarów SPY-1D znajdujących się na pokładach niszczycieli typu Arleigh Burke konfiguracji Flight IIA znacząco zwiększy możliwości wykrywania celów i tym samym wzrosną zdolności bojowe tych jednostek. Ruch ten jest prawdopodobnie spowodowany troską marynarki wojennej o wzrost ilości przeciwokrętowych pocisków rakietowych z wyrafinowanymi zdolnościami manewrowania i latających z coraz większymi prędkościami, które wchodzą do arsenałów Chin i Rosji.
– Według przedłożonego przez prezydenta budżetu na rok finansowy 2020, marynarka wojenna rozpocznie nabywanie zestawów 24-modułowych zespołów radarowych (Radar Module Assembly, RMA) SPY-6 oraz powiązanych urządzeń elektrycznych i chłodzących w roku finansowym 2022, w celu zainstalowania ich w okrętach w Arleigh Burke konfiguracji Flight IIA w roku finansowym 2025. Nazwy konkretnych jednostek, w które zostaną wyposażone nowe radary określone zostanę w późniejszym terminie – głosi oświadczenie US Navy
[powiazane2]
Nowy radar jest mniejszą wersją SPY-6 przeznaczoną dla budowanych obecnie przez Huntington Ingalls Industries niszczycieli Arleigh Burke konfiguracji Flight III. SPY-6 przeznaczone dla DDG-125 będą miały 37-modułowe zespoły radarowe, które są skrzynkami o wymiarach 2 na 2 na 2 stopy i wykorzystują technologię azotku galu do skierowania energii radaru na cele powietrzne. Wersja dla okrętów konfiguracji Flight IIA będzie miała 24 RMA w wiązce.
Marynarka wojenna zamierza zmodernizować wszystkie swoje DDG do wersji Aegis Baseline 9 lub wyższej, które posiadać będą zdolności do obrony przed rakietami balistycznymi i zarazem przedłużyć okres ich eksploatacji do 45 lat. W praktyce jednak marynarka będzie chciała zwiększyć życie okrętów konfiguracji Flight IIA do 50 lat, które stanowić mają większość floty niszczycieli rakietowych.
Podpis: km/defensenews.com.