Newsletter Subscribe
Enter your email address below and subscribe to our newsletter
Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Zysk operacyjny wyniósł 0,48 mln zł wobec 0,64 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA wyniosła 6,89 mln zł wobec 8,67 mln zł w 2020 r.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 92,75 mln zł w 2021 r. wobec 65,52 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym strata netto w 2021 r. wyniosła 13,19 mln zł wobec 254,35 mln zł zysku rok wcześniej.
Straty za 2020 r. są wynikiem wysokich kosztów: finansowych oraz układu z wierzycielami, podano w komunikacie.
„Vistal Gdynia ma za sobą okres ze wszech miar wyjątkowy. Rok 2020 był nie tylko pierwszym pełnym rokiem działalności po prawomocnym zatwierdzeniu układu z wierzycielami, ale też czasem turbulencji wywołanych pandemią COVID-19. W minionych miesiącach przyszło nam się mierzyć m.in. z utrudnieniami i wzrostem kosztów produkcji, będących efektem wprowadzania nowych reżimów sanitarnych czy zamrażania gospodarki, a także opóźnieniami w rozstrzygnięciach zamówień związanymi z administracyjnym spowolnieniem procesów przetargowych, szczególnie na rynkach zagranicznych – co znacznie wpłynęło na budowę portfela zamówień. Mimo tych bezsprzecznie wymagających warunków do prowadzenia biznesu spółka wykonywała postanowienia przyjętego układu, dokonując terminowych spłat wierzytelności, a także znacząco zwiększyła skalę działalności, czego dowodem był istotny wzrost sprzedaży” – powiedział prezes Ryszard Matyka, cytowany w komunikacie.
Vistal Gdynia liczy, że w 2021 roku będzie sukcesywnie zwiększać skalę prowadzonej działalności, generując środki finansowe wystarczające zarówno do obsługi zobowiązań układowych jak i z korzyścią dla wzrostu wartości, podano także.
„Już teraz dostrzegamy rosnącą liczbę przetargów i postępowań ofertowych w kraju i za granicą. Napływają ogromne środki na inwestycje w infrastrukturę i myślę, że udział tej gałęzi gospodarki znacznie wzrośnie w bieżącym roku. Swoich szans upatrujemy w dynamicznie rozwijającym się w Polsce segmencie budowy morskich farm wiatrowych – analizujemy możliwości uczestnictwa w łańcuchu dostaw dla morskiej energetyki wiatrowej. Mamy niezbędne kwalifikacje, by skutecznie uczestniczyć w postępowaniach przetargowych zarówno w Polsce jak i za granicą” – dodał prezes.
Źródło: ![]()