Newsletter Subscribe
Enter your email address below and subscribe to our newsletter
Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Sytuację pogorszyło zwiększenie dostaw surowej ropy na amerykańskie wybrzeże Zatoki Meksykańskiej. Jak mówi główny analityk żeglugi w grupie przemysłowej BIMCO Peter Sand, około miesiąca temu do Zatoki Meksykańskiej zmierzało 18 supertankowców w porównaniu do zaledwie siedmiu standardowych.
Przykładowo, jeden z tankowców dotarł do portu 1 maja, a został rozładowany zaledwie do połowy.
Na początku marca notowania ropy naftowej uległy gwałtownemu załamaniu w kontekście znaczącego spadku popytu w związku z pandemią koronawirusa, a także rozpadem sojuszu OPEC z Rosją.
W połowie kwietnia uczestnicy sojuszu zawarli nowe porozumienie, w ramach którego postanowili zmniejszyć wydobycie w maju i czerwcu o 9,7 mln baryłek dziennie, w drugim półroczu – o 7,7 mln, a do końca kwietnia 2022 roku – o 5,8 mln.
Porozumienie weszło w życie 1 maja, ale według danych Międzynarodowej Agencji Energetycznej nie będzie w stanie skompensować spadku popytu, który w tym roku będzie rekordowy. Z powodu nadmiaru ropy, jak pisał wcześniej Financial Times, producenci zaczęli magazynować ją nie tylko w tankowcach, ale też na niedużych statkach.
Podpis: ACK