ABS wesprze technologicznie nową firmę Probunkers

Towarzystwo klasyfikacyjne American Bureau of Shipping (ABS) i nowa firma Probunkers, która będzie specjalizować się w świadczeniu usług bunkrowania LNG, uruchamiają wspólny program rozwojowy. ABS udzieli pomocy technicznej nowemu przedsiębiorstwu w zakresie projektowania floty specjalistycznych statków do bunkrowania LNG.
Probunkers to nowa firma, która powstała w 2017 r. Jest ona zarejestrowana na Cyprze, ale jej siedziba mieści się w Atenach. Podczas ostatnich targów morskich Posidonia szefowie spółki przedstawili strategię przedsiębiorstwa. A jest ona ambitna i zakłada pozyskanie floty statków bunkrujących LNG, które będą operować w najważniejszych portach handlowych świata. Firma chce rozpocząć działalność w 2022 r. Do tego czasu musi zaprojektować i zbudować flotę.
Probunkers chce wejść ze swoimi usługami do portów w Houston, Rotterdam (lub Antwerpia), Gibraltar, Singapur, Hong Kong, Pusan oraz Fudżajra. Na realizację tego przedsięwzięcia Probunkers zamierza przeznaczyć ponad 340 mln dolarów. Firma chce być właścicielem oraz operatorem statków bunkrujących świadczących usługi w wymienionych portach.
Zobacz też: Polski przemysł na radarze szwedzkiego giganta. „Nieustannie szukamy nowych dostawców”.
– Nasza wizja zakłada, że staniemy się wiodącym globalnym dostawcą usługi bunkrowania LNG. Nasza współpraca z ABS odegra kluczową rolę w realizacji naszych ambicji zbudowania niezawodnej sieci bunkrowania LNG na skalę globalną, która będzie wspierać rozwój zrównoważonej żeglugi opartej na zielonej energii – mówi dyrektor generalny firmy Probunkers, Alexander Prokopakis.
Z kolei wiceprezes ABS ds. globalnego rozwoju biznesu Peter Fitzpatrick zaznacza, że dzięki niskiej emisji siarki do atmosfery skroplony gaz ziemny LNG jest atrakcyjną alternatywą dla armatorów oraz operatorów statków, którzy będą musieli dopasować się do norm emisyjnych wchodzących w życie od początku 2020 r. Fitzpatrick podkreśla, że obecnie jednym z kluczowych ograniczeń, które hamują implementację technologii LNG na statkach, jest właśnie brak odpowiedniej infrastruktury. Projekt realizowany przez firmę Probunkers może to zmienić i znacząco przyczynić się do popularyzacji LNG jako paliwa okrętowego.
Zobacz też: Nowe promy Stena Line nabierają kształtów w chińskiej stoczni.
Szefowie Probunkers przewidują, że w ciągu najbliższych 25-30 lat LNG stanie się podstawowym paliwem napędzającym silniki statków. Ponadto z analiz firmy wynika, że wytypowane przez nią porty będą obsługiwać prawie 40 proc. globalnego popytu na usługi bunkrowania LNG.
Podpis: am
Przemysł stoczniowy – więcej wiadomości z branży znajdziesz tutaj.
Kacper Dziugan walczy z glejakiem. Trwa zbiórka na leczenie w Niemczech

Redakcja portalu zwraca się do Czytelników z prośbą o wsparcie zbiórki na leczenie Kacpra Dziugana. 19-latek walczy z glejakiem IV stopnia. Kacper jest bratankiem kmdr. Michała Dziugana, oficera Marynarki Wojennej RP, przez lata pełniącego służbę jako dowódca pierwszego niszczyciela min ORP Kormoran oraz 13. Dywizjonu Trałowców.
W artykule
Służba na morzu, walka o życie
Kmdr. Michał Dziugan należy do oficerów dobrze znanych w środowisku Marynarki Wojennej RP. Przez lata odpowiadał za ludzi i okręty, realizując zadania wymagające odpowiedzialności i zaufania do załogi. Dziś najtrudniejszą walkę toczy jego bratanek.
Kacper w tym roku rozpoczął studia w Krakowie. Po dwóch tygodniach przyszła diagnoza: złośliwy nowotwór mózgu – glejak IV stopnia. Leczenie dostępne w Polsce zostało już wykorzystane, dlatego rodzina zbiera środki na terapię w wyspecjalizowanej klinice w Niemczech zajmującej się leczeniem glejaków.
Prośba redakcji do środowiska ludzi morza
Zwracamy się z prośbą o solidarność i pomoc. Wystarczy udostępnienie zbiórki lub symboliczna wpłata – każda forma wsparcia ma znaczenie w sytuacji, w której koszty leczenia przekraczają możliwości rodziny.
Jak pomóc
Najprostszą formą wsparcia dla Kacpra jest wejście w link do zbiórki, jej udostępnienie oraz – jeśli to możliwe – wpłata dowolnej kwoty.










