Newsletter Subscribe
Enter your email address below and subscribe to our newsletter
Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Port Gdańsk rozbudowując infrastrukturę dostępową od strony lądu, podwyższa standardy obsługi, zwiększa konkurencyjność i umacniania pozycję na Bałtyku. Już wkrótce rozpocznie się przebudowa rejonu Nabrzeża Przemysłowego. Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Rozbudowa i modernizacja węzłów sieci bazowej w zakresie infrastruktury drogowo – kolejowej”.
Grzegorz Witkowski, wiceminister infrastruktury obecny podczas wydarzenia przekonywał, że każda złotówka zainwestowana w polskie porty zwraca się stukrotnie.
– Życzyłbym sobie żebyśmy co miesiąc podpisywali takie umowy, bo każdy dostęp do portu, każde usprawnienie, to jest wzrost przeładunków i wzrost konkurencyjności. Z tej drogi nie zejdziemy – z inwestowania w polskie porty. Szczególnie że konkurencja nie śpi. Kiedy obejmowaliśmy rządy, nad polskim wybrzeżem i portami pojawił się realny gospodarz. To co obecnie możemy obserwować, to gigantyczny rozmach inwestycyjny. Nie szczędzimy funduszy na rozbudowę polskich portów. Porty zachodnie czy wschodnie z zazdrością patrzą na to, co się u nas dzieje – mówił obecny podczas konferencji Grzegorz Witkowski, wiceminister infrastruktury.
W zakres inwestycji wchodzi m.in. przebudowa układu kolejowego i drogowego pomiędzy Nabrzeżem Przemysłowym, a ulicą Ku Ujściu oraz pomiędzy ulicą Chemików, a przyczółkiem przeprawy promowej w ciągu ulicy Bosmańskiej przez Kanał Kaszubski.
Umowa między ZMPG S.A. a generalnym wykonawcą, sopocką firmą NDI, została podpisana 3 września w Kapitanacie Portu Północnego w Gdańsku. Projekt jest współfinansowany z programu CEF „Łącząc Europę”.
– Po zakończeniu inwestycji drogowo-kolejowej w Porcie Zewnętrznym, ruszamy z kolejnym projektem, tym razem zlokalizowanym w Porcie Wewnętrznym. Chcemy być portem numer jeden na Bałtyku, jeżeli chodzi o przeładunki ogółem. Kluczem do zwiększania przeładunków są inwestycje infrastrukturalne, które właśnie realizujemy. Inwestycja, którą dziś ogłaszamy przyczyni się do zwiększenia potencjału i możliwości przeładunkowych naszego portu. Wszystkie operacje będą przebiegać sprawniej, zwiększy się też bezpieczeństwo. – wyjaśnia Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk.
Zmodernizowane zostaną drogi o łącznej długości około 1,6 km. Zostanie położona nawierzchnia z betonu cementowego. W tym wykonane będą też dwa fragmenty nabrzeża. Zmodernizowana zostanie bocznica Chemiki wraz z budową lub przebudową układu torowego na odcinku ok. 6 km.
– Bardzo cieszymy się, że wracamy do Portu Gdańsk – mówi Małgorzata Winiarek-Gajewska, prezes NDI. -Mamy doświadczenie we współpracy z ZMPG S.A, które nasza kadra wykorzysta w kolejnej inwestycji.
– Podpisanie umowy i rozpoczęcie świadczenia usługi Inżyniera Kontraktu dla tego ważnego dla Portu Gdańsk przedsięwzięcia przyjmujemy z ogromną satysfakcją i cieszymy się, że będziemy mogli brać w nim udział, tym bardziej, że jest to drugie z kolei zadanie, którym będziemy zarządzać i nadzorować na podstawie umowy z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk. W maju tego roku zakończone zostało zadanie dotyczące rozbudowy i modernizacji sieci drogowej i kolejowej w Porcie Zewnętrznym w Gdańsku, w ramach którego również świadczyliśmy usługę nadzoru inwestorskiego i zarządzania – mówi Waldemar Lechnik – Dyrektor Nadzoru Inwestorskiego, przedstawiciel Inżyniera Kontraktu, Sweco Polska sp. z o.o.
W ramach inwestycji przebudowane zostaną również sieci wodociągowe, sanitarne, elektroenergetyczne, teletechniczne. Wybudowana zostanie sieć kanalizacji deszczowej, oświetlenie uliczne, powstanie nowe ogrodzenie terenu i dwa posterunki wartownicze. Całkowita wartość inwestycji to 80 mln zł. Prace potrwają do końca kwietnia 2023 r.

Źródło: Port Gdańsk