Newsletter Subscribe
Enter your email address below and subscribe to our newsletter
Enter your email address below and subscribe to our newsletter

System NSRS jest wspólnie użytkowany przez Wielką Brytanię, Norwegię i Francję i składa się z trzech elementów: zdalnie sterowanego pojazdu interwencyjnego (IROV), podwodnego pojazdu ratowniczego (SRV) oraz systemu transferu ciśnieniowego (TUP). Całość NSRS znajduje się w bazie morskiej Clyde.
Szybki czas reakcji ma zasadnicze znaczenie dla ratowania życia, a system jest przygotowany do transportu w dowolne miejsce na świecie w ciągu 72 godzin. Zdolność ta jest trudna do opanowania i dlatego ważne jest, aby prowadzić częste ćwiczenia właśnie w zakresie szybkości reakcji.
[powiazane1]
Coroczne ćwiczenie MESSEVEX skupia wszystkie państwa partnerskie w celu przetestowania wydajności systemu oraz zapewnia personelowi operacyjnemu, medycznemu, nurkom i operatorom sprzętu podwodnego możliwość spotkania się i wymiany wiedzy oraz doświadczeń w celu zwiększenia ich wspólnych zdolności i skuteczności.
– Po raz pierwszy uczestniczę w ćwiczeniach o tej skali i jest to dobre doświadczenie, trening z przedstawicielami odmiennych nacji jest doskonałym sposobem dzielenia się wiedzą i uczenia się z doświadczeń innych. Nie mogę się doczekać zaangażowania w podobne ćwiczenia w przyszłości – powiedział Thomas Maître z francuskiej marynarki wojennej.
[powiazane2]
Oprócz uczestników z państw partnerskich w ćwiczeniach wzięli udział – jako obserwatorzy – również oficerowie medyczni US Navy. Ich obecność jest cenna, ponieważ Stany Zjednoczone mają swoje własne systemy ratownictwa podwodnego i istnieje wzajemne porozumienie stanowiące, iż każdy system ratunkowy zapewni wsparcie drugiej stronie, jeśli zajdzie taka potrzeba.
– System ratownictwa podwodnego NATO jest wyjątkowym, trójnarodowym przedsięwzięciem o znacznym potencjale. Jest dla mnie wielką przyjemnością pełnienie roli oficera operacyjnego w tym wiodącym w świecie systemie ratownictwa – stwierdził komandor Chris Baldwin.
Podpis: km