Amerykański armator wycieczkowy Norwegian Cruise Line wraz z włoskim koncernem stoczniowym Fincantieri odnotowuje kolejny etap rozwoju — 23 kwietnia zwodowano statek wycieczkowego Norwegian Aqua, symbol nowoczesności w branży morskiej, który wyznacza nowe standardy w projektowaniu statków klasy Prima Plus.
Fincantieri nieustannie utrzymuje szybkie tempo w budowie statków wycieczkowych, co potwierdza ich niedawna działalność. Zaledwie pięć dni temu, 18 kwietnia, stocznia w Margherze świętowała przekazanie Cunard Line ich najnowszego statku pasażerskiego, Queen Anne, co było tematem naszego ostatniego artykułu. To wydarzenie nie tylko uwypukla doskonałość inżynieryjną włoskiego koncernu, ale również podkreśla ich zdolność do efektywnego zarządzania wieloma projektami jednocześnie.
Niedługo po tej ceremonii, w sercu tej samej stoczni, Norwegian Cruise Line (NCL) wraz z zespołem Fincantieri uroczyście obchodzili wodowanie swojego najnowszego dzieła, Norwegian Aqua. Podczas tego znaczącego wydarzenia, zgodnie z morskimi tradycjami, do kadłuba statku przyspawane zostały dwie monety — starożytne symbole szczęścia i bezpieczeństwa na morzu. David J. Herrera, prezes Norwegian Cruise Line, zaznaczył, że wodowanie Norwegian Aqua nie tylko stanowi kolejny kamień milowy w historii firmy, ale również świadczy o ewolucji i innowacyjności branży morskiej.
Norwegian Aqua, mający wyporność 156 300 ton i mierzący około 322 metry, oferuje o 10% więcej przestrzeni w porównaniu z siostrzanym jednostkami z klasy Prima. Na pokładzie znajdą się nowości, takie jak Aqua Slidecoaster — pierwsza na świecie hybrydowa kolejka górska połączona ze zjeżdżalnią wodną, a także Glow Court — nowoczesny kompleks sportowy z interaktywną podłogą LED. Dodatkowo, statek zaoferuje luksusowe zakwaterowanie w The Haven by Norwegian, w tym ekskluzywne apartamenty Haven Duplex.
Podczas tego wydarzenia, Luigi Matarazzo, dyrektor generalny Fincantieri Merchant Ship Division, podkreślił, że partnerstwo z NCL to fundament dla stoczniowych innowacji, które umożliwiają przesuwanie granic w projektowaniu statków wycieczkowych.
Prace nad Norwegian Aqua będą prowadzone nieprzerwanie do kwietnia 2025 roku, kiedy to statek zostanie oficjalnie wprowadzony do służby. Jego pierwsze rejsy, trwające siedem dni po Karaibach, rozpoczną się z Port Canaveral na Florydzie. Statek będzie zawijał do egzotycznych lokalizacji takich jak Puerto Plata (Dominikana), Tortola (Brytyjskie Wyspy Dziewicze), St. Thomas (Wyspy Dziewicze Stanów Zjednoczonych) oraz Great Stirrup Cay, prywatną wyspę należącą do NCL na Bahamach.
Po zakończeniu sezonu karaibskiego, od sierpnia do października 2025 roku, Norwegian Aqua kursować będzie na pięcio- i siedmiodniowych trasach z Nowego Jorku na Bermudy, a następnie od października 2025 do kwietnia 2026 roku na trasach po Karaibach Wschodnich z Miami, znanym jako światowa stolica rejsów wycieczkowych.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.