Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Zwodowano statek wycieczkowy Norwegian Aqua

Amerykański armator wycieczkowy Norwegian Cruise Line wraz z włoskim koncernem stoczniowym Fincantieri odnotowuje kolejny etap rozwoju — 23 kwietnia zwodowano statek wycieczkowego Norwegian Aqua, symbol nowoczesności w branży morskiej, który wyznacza nowe standardy w projektowaniu statków klasy Prima Plus.

Fincantieri nieustannie utrzymuje szybkie tempo w budowie statków wycieczkowych, co potwierdza ich niedawna działalność. Zaledwie pięć dni temu, 18 kwietnia, stocznia w Margherze świętowała przekazanie Cunard Line ich najnowszego statku pasażerskiego, Queen Anne, co było tematem naszego ostatniego artykułu. To wydarzenie nie tylko uwypukla doskonałość inżynieryjną włoskiego koncernu, ale również podkreśla ich zdolność do efektywnego zarządzania wieloma projektami jednocześnie.

Czytaj więcej o Porcie Gdańsk w którym zainaugurowano kolejny sezon żeglugi wycieczkowej

Niedługo po tej ceremonii, w sercu tej samej stoczni, Norwegian Cruise Line (NCL) wraz z zespołem Fincantieri uroczyście obchodzili wodowanie swojego najnowszego dzieła, Norwegian Aqua. Podczas tego znaczącego wydarzenia, zgodnie z morskimi tradycjami, do kadłuba statku przyspawane zostały dwie monety — starożytne symbole szczęścia i bezpieczeństwa na morzu. David J. Herrera, prezes Norwegian Cruise Line, zaznaczył, że wodowanie Norwegian Aqua nie tylko stanowi kolejny kamień milowy w historii firmy, ale również świadczy o ewolucji i innowacyjności branży morskiej.

Norwegian Aqua, mający wyporność 156 300 ton i mierzący około 322 metry, oferuje o 10% więcej przestrzeni w porównaniu z siostrzanym jednostkami z klasy Prima. Na pokładzie znajdą się nowości, takie jak Aqua Slidecoaster — pierwsza na świecie hybrydowa kolejka górska połączona ze zjeżdżalnią wodną, a także Glow Court — nowoczesny kompleks sportowy z interaktywną podłogą LED. Dodatkowo, statek zaoferuje luksusowe zakwaterowanie w The Haven by Norwegian, w tym ekskluzywne apartamenty Haven Duplex.

Podczas tego wydarzenia, Luigi Matarazzo, dyrektor generalny Fincantieri Merchant Ship Division, podkreślił, że partnerstwo z NCL to fundament dla stoczniowych innowacji, które umożliwiają przesuwanie granic w projektowaniu statków wycieczkowych.

Czytaj też o Icon of the Seas – Fińskim mistrzostwie które jest gotowe zmierzyć się z Karaibami

Prace nad Norwegian Aqua będą prowadzone nieprzerwanie do kwietnia 2025 roku, kiedy to statek zostanie oficjalnie wprowadzony do służby. Jego pierwsze rejsy, trwające siedem dni po Karaibach, rozpoczną się z Port Canaveral na Florydzie. Statek będzie zawijał do egzotycznych lokalizacji takich jak Puerto Plata (Dominikana), Tortola (Brytyjskie Wyspy Dziewicze), St. Thomas (Wyspy Dziewicze Stanów Zjednoczonych) oraz Great Stirrup Cay, prywatną wyspę należącą do NCL na Bahamach.

Po zakończeniu sezonu karaibskiego, od sierpnia do października 2025 roku, Norwegian Aqua kursować będzie na pięcio- i siedmiodniowych trasach z Nowego Jorku na Bermudy, a następnie od października 2025 do kwietnia 2026 roku na trasach po Karaibach Wschodnich z Miami, znanym jako światowa stolica rejsów wycieczkowych.

Źródło: Fincantieri

https://portalstoczniowy.pl/category/okretownictwo-stocznie/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • PGE Baltica obejmie patronatem nową klasę zawodową w Ustce

    PGE Baltica obejmie patronatem nową klasę zawodową w Ustce

    Technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej – to nowy kierunek nauczania, który zostanie otwarty w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Technicznych w Ustce od początku roku szkolnego 2026/2027. PGE Baltica podpisała z Powiatem Słupskim – organem prowadzącym szkołę – list intencyjny dotyczący współpracy przy utworzeniu nowej klasy.  

    Ustka: kuźnia kadr dla morskiej energetyki wiatrowej

    PGE Baltica współpracuje z ustecką szkołą od trzech lat. Do tej pory objęła opieką klasy o profilach technik mechanik i technik mechatronik. Wsparła finansowo m.in. wyposażenie pracowni narzędziowej, z której korzystają uczniowie, a także zakup pomocy naukowych. Eksperci PGE Baltica regularnie odwiedzają uczniów i prowadzą dla nich zajęcia o morskich farmach wiatrowych.

    Teraz chcemy wprowadzić tę współpracę na wyższy poziom. Naszą ambicją jest wykształcenie na poziomie technikum najlepszych w Polsce fachowców przygotowanych do pracy przy eksploatacji morskich farm wiatrowych. To może być najlepsza szkoła offshore wind w Polsce, a jednocześnie odpowiedź na potrzebę edukacji wykwalifikowanych kadr dla branży. Wierzymy, że możliwość pracy w naszej bazie operacyjno-serwisowa w Ustce będzie dodatkową motywacją dla uczniów usteckiej szkoły.

    Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica

    Nowy kierunek i droga do pracy w usteckiej bazie PGE Baltica

    Podpisane porozumienie z Powiatem Słupskim otwiera drogę do utworzenia w roku szkolnym 2026/2027 nowego kierunku kształcenia – technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej. Przewiduje patronat PGE Baltica nad nową klasą, współpracę merytoryczną i inne formy zaangażowania. Możliwe będą praktyki zawodowe, wizyty uczniów w miejscach inwestycji i udział ekspertów w lekcjach. 

    Czytaj więcej: Baltica 1 z decyzją środowiskową. PGE bliżej aukcji offshore 2025

    Ogromnie cieszy nas to, że PGE Baltica postrzega swoją inwestycję w Ustce kompleksowo i chce wykorzystać potencjał naszego regionu. W przypadku naszej współpracy związanej z Zespołem Szkół Ogólnokształcących i Technicznych w grę wchodzi możliwość zatrudnienia w przyszłości w roli techników absolwentów szkoły właśnie w usteckiej bazie, która zagwarantuje stabilną pracę dla specjalistów przez dziesięciolecia.

    Paweł Lisowski, Starosta Słupski

    „Zielony Wiatr”: jak morska energetyka wiatrowa zmienia przyszłość młodych w Ustce

    Przy okazji podpisania listu intencyjnego odbyła się debata szkolna pt. „Zielony Wiatr” z udziałem uczniów i zaproszonych gości, którzy rozmawiali o tym, jak morska energetyka wiatrowa może odmienić przyszłość młodych ludzi w regionie. 

    Czytaj też: Monopale dla Baltica 2 – zakończono produkcję pierwszej partii

    Deklaracja wsparcia ze strony PGE Baltica dla planów rozwoju szkoły to jest dalszy ciąg naszej dobrej współpracy przede wszystkim z myślą o przyszłości nastoletnich uczniów, młodych ludzi, którzy potrzebują podpowiedzi i pokierowania w wyborze zawodowej drogi.

    Katarzyna Ozimek, dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Technicznych w Ustce.

    PGE Baltica z Grupy PGE realizuje obecnie osiem projektów morskich farm wiatrowych, z których najbardziej zaawansowana jest Baltica 2. Tę farmę o mocy 1,5 GW PGE buduje wspólnie z Ørsted, a rozpoczęcie przez nią produkcji energii elektrycznej zaplanowano na 2027 roku. W Ustce PGE Baltica buduje bazę operacyjno-serwisową, która obsługiwać będzie w pierwszej kolejności właśnie morską farmę wiatrową Baltica 2, ale ma potencjał do obsługi kolejnych projektów PGE na morzu.

    Źródło: PGE Baltica