Wykonawca przekopu przez Mierzeję Wiślaną wzmocnił ochronę obiektu [WIDEO]
Opublikowane:
11 maja, 2021
Wykonawca przekopu przez Mierzeję Wiślaną wzmocnił ochronę obiektu, tak by na plac budowy nie wchodzili poszukiwacze bursztynu. W czasie weekendu nieuprawnione osoby wchodziły w rejon prac pogłębiarskich, by w urobku szukać bursztynu.
Jak przekazała w poniedziałek Magdalena Skorupka-Kaczmarek, przedstawicielka wykonawcy przekopu spółki NDI, w budowanym kanale żeglugowym oraz w rejonie nabrzeża południowego trwają prace pogłębiarskie.
Polegają one na wydobyciu piasku z dna wykonywanego kanału. Urobek z pracy pogłębiarki usuwany jest w pobliże falochronu zachodniego.
W ciągu ostatnich kilku dni w sąsiedztwie budowy pojawiły się osoby, które poszukiwały bursztynu.
„Ochrona budowy upominała wszystkich, którzy bezprawnie przechodzili na teren budowy. W momencie, gdy polecenia ochrony były ignorowane powiadomiona została m.in policja” – wyjaśniła Skorupka-Kaczmarek.
Wskazała, że policja w miniony weekend dwukrotnie interweniowała na terenie prac. Wykonawca przekazał, że budowa jest monitorowana i monitoring zostanie przekazany służbom, by osoby, które złamały prawo mogły być zidentyfikowane.
Aktualnie wykonawca wzmocnił ochronę budowy w rejonie miejsca zrzutu materiału. Odbyło się także spotkanie z przedstawicielami policji i uzgodniono obecność patrolu w rejonie budowy do momentu zakończenia obecnego etapu prac pogłębiarskich – podała Skorupka-Kaczmarek.
Przypomniała, że wejście osób nieuprawnionych na teren budowy jest zabronione, niebezpieczne i każdorazowo będzie zgłaszane do wiadomości odpowiednich służb.
Regionalna telewizja pokazała, jak przez ostatnie dni na plac budowy przekopu od strony plaży w Kątach Rybackich ściągają poszukiwacze bursztynu. Ubrani w wodery, z lampami UV i podbierakami czekają, aż z rury wyrzucającej urobek z dna, wypłynie bursztyn.
Całkowita długość nowej drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to blisko 23 kilometry. Samo przejście przez Zalew Wiślany wyniesie nieco ponad 10 kilometrów, po rzece Elbląg – także ponad 10 kilometrów, a pozostałe ok. 2,5 km to odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał, jak i cały tor wodny, będą miały 5 m głębokości.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu oraz analizy ruchu na stronie. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp wykorzystywany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.