Jak wyjaśnił w informacji prasowej kierownik działu marketingu i komunikacji korporacyjnej ZMPG Marcin Wojciechowski, największe wzrosty odnotowano w grupach towarowych: drewno +89,9 proc. r/r, ropa i przetwory naftowe +78,6 proc. r/r oraz drobnica +15,4 proc. r/r.
„W ciągu siedmiu miesięcy można również zaobserwować trend wzrostowy w przeładunku kontenerów w TEU, który wyniósł 14 proc. r/r/”- dodał.
Od stycznia do lipca do Portu Gdynia zawinęły 2432 jednostki, co oznacza wzrost o 13,7 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2020 r.
„Pierwsze siedem miesięcy 2021 roku kończymy wzrostem wynoszącym 12,5 proc. w porównaniu do roku 2020. Wynik ten świadczy o wyjątkowej efektywności terminali operujących na terenie Portu Gdynia oraz konsekwentnej realizacji inwestycji przez Zarząd Spółki. Wskazanie Gdyni jako portu instalacyjnego zwiększy jego potencjał o kolejną grupę ładunkową, czyniąc go jeszcze bardziej uniwersalnym, jednocześnie tworząc przyjazne środowisko biznesowe dla uczestników rynku offshore” – powiedział, cytowany w informacji, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia Jacek Sadaj.
Według przedstawicieli spółki stały wzrost przeładunków i dobre prognozy na kolejne lata stanowią mocny argument za rozwijaniem gdyńskiego portu. Całkowita wartość inwestycji infrastrukturalnych w obrębie Portu Gdynia to ponad 4 mld zł.
Autor: Anna Wydorska/PAP