Newsletter Subscribe
Enter your email address below and subscribe to our newsletter
Enter your email address below and subscribe to our newsletter

„Oczywiście nie obyło się bez komplikacji, jednak teraz jeszcze przyjemniej jest stać tutaj dzisiaj, widząc ten statek i to, że udało nam się go zbudować” – mówił Svein Tore Holsether, szef koncernu Yara.
Jednostka przyczyni się do redukcji 1000 ton dwutlenku węgla rocznie, co odpowiada 40 tys. podróży pojazdu zasilanego dieslem na lądzie – tłumaczyła agencja.
Początkowo statek będzie robił dwa kursy tygodniowo. Podczas jednego rejsu będzie mógł zabrać na swój pokład 120 sześciometrowych kontenerów z nawozem. Baterie zasilające jednostkę o mocy około 7 megawatogodzin to ekwiwalent mocy 100 samochodów Tesla – mówił odpowiedzialny za projekt statku Jostein Braaten.
Jak zauważa agencja AFP, sektor morski odpowiada za prawie 3 proc. światowej emisji gazów cieplarnianych. Branża do 2030 planuje obniżenie obecnej emisji o 40 proc, a do 2050 o połowę – podał francuski kanał informacyjny France 24.
Źródło: PAP