Zmiany w Radzie Nadzorczej Polskiej Grupy Zbrojeniowej

W ramach strategicznych przekształceń kierownictwa, Polska Grupa Zbrojeniowa S.A. (PGZ) powołano pięciu nowych członków.
W komunikacie prasowym Polskiej Grupy Zbrojeniowej (PGZ) poinformowano, że w wyniku decyzji Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy, w poniedziałek, 12 lutego do Rady Nadzorczej PGZ S.A. powołano pięciu nowych członków. Zastąpili oni dotychczasowych członków Rady. Prezentujemy krótkie profile nowo wybranych liderów, którzy od teraz będą odgrywać kluczową rolę w kształtowaniu strategii najważniejszego koncernu zbrojeniowego w polskim sektorze obronności:
- Jakub Goździkowski: znany ze swojej pracy jako szef gabinetu politycznego przy ministrze Sprawiedliwości Cezarym Grabarczyku, przynosi do PGZ bogate doświadczenie w zarządzaniu i polityce.
- Tomasz Kołodziej: były prezes Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR), wnosi swoją ekspertyzę w zarządzaniu projektami i wiedzę na temat administracji publicznej.
- Artur Kołosowski: gen. rezerwy, służba od 1977 do 2012 roku na kluczowych stanowiskach w Ministerstwie Obrony Narodowej, wzbogaca radę o głębokie zrozumienie potrzeb i wyzwań sektora obronnego.
- Zbigniew Leciejewski: dr hab. inż. z zakresu mechaniki i balistyki w Wojskowej Akademii Technicznej (WAT), czerpie z bogatego dorobku naukowego i praktycznego doświadczenia w technologii obronnej.
- Tomasz Siemiątkowski: profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (kierownik Katedry Prawa Gospodarczego) oraz na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Członek Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Cywilnego (w kadencji 2015 – 2019, rozwiązanej w grudniu 2015 r.). Stworzył w SGH Podyplomowe Studia Akademia Spółek, którymi kieruje od początku ich istnienia. Oprócz swojej roli profesora prawa gospodarczego i spółek handlowych, odznacza się bogatym doświadczeniem w zarządzaniu i nadzorze korporacyjnym. Jego powrót do Rady Nadzorczej Polskiej Grupy Zbrojeniowej (PGZ S.A.) jest kontynuacją wcześniejszego zaangażowania, gdyż już wcześniej, w latach 2013–2017, pełnił funkcję przewodniczącego tejże rady. To doświadczenie, w połączeniu z rolami, jakie Siemiątkowski sprawował w innych prestiżowych instytucjach i przedsiębiorstwach, czyni go kluczową postacią w kształtowaniu strategii PGZ.
Według nieoficjalnych informacji, do których dotarła nasza redakcja, zmiana zarządu najprawdopodobniej nastąpi w najbliższą środę.
Autor: Mariusz Dasiewicz/PGZ

Francuski statek rybacki osiadł na skałach u wybrzeży w Irlandii

W niedzielę 14 grudnia francuski statek rybacki Fastnet w wyniku utraty napędu i trudnych warunków pogodowych osiadł na podłożu skalnym przy wejściu do portu Dingle w hrabstwie Kerry na południowo-zachodnim wybrzeżu Irlandii.
W artykule
Awaria napędu i wejście na skały przy Dingle
Do zdarzenia doszło krótko po opuszczeniu portu Dingle na południowo-zachodnim wybrzeżu Irlandii. Francuski statek rybacki Fastnet po awarii układu napędowego utracił zdolność manewrowania. Silny wiatr oraz wysoka fala uniemożliwiły utrzymanie kontrolowanego kursu, w efekcie czego jednostka została zniesiona w kierunku brzegu i weszła na skały w rejonie plaży Bínn Bán, kilka metrów poza osłoniętym akwenem portowym. Pozycja statku w strefie przyboju stwarzała ryzyko dalszych uszkodzeń konstrukcji kadłuba.
Akcja ratownicza, warunki pogodowe i dalsze działania
Na pokładzie Fastnet przebywało 14 członków załogi. Po zgłoszeniu sytuacji alarmowej irlandzkie służby ratownicze uruchomiły skoordynowaną akcję, którą prowadziło Valentia Marine Rescue Sub-Centre. Na miejsce skierowano śmigłowiec ratowniczy Rescue 115, samolot poszukiwawczo-ratowniczy oraz jednostki nawodne Royal National Lifeboat Institution i lokalnej straży przybrzeżnej. Załogę podjęto bezpośrednio z pokładu jednostki przy użyciu wciągarki pokładowej śmigłowca irlandzkiej Straży Przybrzeżnej Rescue 115. Wszyscy rybacy zostali następnie bezpiecznie dostarczeni na ląd.
W rejonie zdarzenia panują trudne warunki pogodowe. Met Éireann wydał ostrzeżenia dla hrabstw Cork i Kerry, wskazując na intensywne opady, wzburzone morze oraz podwyższone ryzyko niebezpieczeństwa dla staków znajdujących się na tych wodach. Równolegle prowadzone są działania związane z oceną stanu technicznego kadłuba Fastnet oraz monitoringiem potencjalnego wycieku paliwa. Na obecnym etapie służby nie potwierdziły wystąpienia wycieku paliwa do pobliskich wód. Jednostka pozostaje pod obserwacją, a jej stan techniczny jest oceniany.










