Zwalczanie przemytu narkotyków: Operacja Crimson Barracuda

Indyjska marynarka wojenna wykazuje swoją rosnącą rolę w globalnych działaniach przeciwdziałania nielegalnemu przemytowi narkotyków, stając się ważnym członkiem Połączonych Sił Morskich (CMF), w ramach zadaniowej grupy CTF 150.

Połączone Siły Morskie (CMF), pod kanadyjskim dowództwem, to koalicja zrzeszająca 42 państwa, które wspólnie patrolują wody o powierzchni 3,2 miliona mil kwadratowych, aktywnie przyczyniając się do zakłócania nielegalnego przemytu narkotyków na Morzu Arabskim w celu przeciwdziałania finansowaniu terroryzmu. Indyjska marynarka wojenna, która dołączyła do CMF w listopadzie 2023 roku, szybko wyróżniła się swoimi działaniami, stając na czele podobnych wysiłków, jakie podejmują brytyjska Royal Navy i amerykańska Straż Przybrzeżna (US Coast Guard).

13 kwietnia, działając w ramach Operacji Crimson Barracuda, elitarna jednostka uderzeniowa z pokładu fregaty proj. 11356 typu Talwar zaznaczyła swoją obecność, skutecznie udaremniając próbę przemytu 940 kg narkotyków. Ładunek, składający się z 453 kg metamfetaminy, 416 kg haszyszu, i 71 kg heroiny, był transportowany na pokładzie jednostki dhow — tradycyjnego statku rybackiego używanego w regionie Morza Czerwonego i Oceanu Indyjskiego. Te działania stanowią istotny wkład w globalne wysiłki na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa morskiego i są kluczową częścią wysiłków CTF w zwalczaniu przemytu narkotyków.

Czytaj więcej o udaremnieniu przemytu kokainy na Pacyfiku

Pochwały od dowódcy CTF 150, kpt. Colina Matthewsa, dla załogi INS „Talwar” za ich determinację i profesjonalizm, wzmacniają reputację indyjskiej marynarki wojennej na arenie międzynarodowej. Równie ważne są działania innych jednostek CMF, w tym brytyjskiego HMS Lancaster i amerykańskiego strażnika przybrzeżnego USCG Clarence Sutphin Jr., które również odnotowały znaczące sukcesy w udaremnianiu przechwytu narkotyków.

Oprócz zwalczania nielegalnego handlu narkotykami, indyjska marynarka wojenna i CMF aktywnie przeciwdziałają innym zagrożeniom, takim jak porwania dokonywane przez somalijskich piratów, co potwierdza ich wszechstronne zaangażowanie w zapewnienie bezpieczeństwa na morzach. Współpraca wielonarodowa i skuteczne operacje CMF, podkreślone przez kapitana Matthewsa, stanowią o sile i pozytywnym wpływie tych działań na bezpieczeństwo regionu.

Ta synergia działań podkreśla znaczenie globalnej współpracy w walce z międzynarodową przestępczością i terroryzmem, demonstrując skuteczność i profesjonalizm indyjskiej marynarki wojennej i całej koalicji CMF w dążeniu do bezpiecznych i wolnych od przestępczości wód morskich.

Źródło: Indyjska Marynarka Wojenna

https://portalstoczniowy.pl/category/marynarka-bezpieczenstwo/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Produkcja konstrukcji stalowych dla Baltica 2 nabiera tempa

    Produkcja konstrukcji stalowych dla Baltica 2 nabiera tempa

    W zakładach Smulders Projects Poland w Żarach, Łęknicy i Niemodlinie trwa produkcja dodatkowych konstrukcji stalowych dla fundamentów morskiej farmy wiatrowej Baltica 2, realizowanej przez PGE i Ørsted. Prace są zaawansowane i przebiegają zgodnie z harmonogramem.

    Zakres kontraktu obejmuje wykonanie 107 kompletów trzypoziomowych podwieszanych platform wewnętrznych, stanowiących element tzw. secondary steel fundamentów turbin wiatrowych.

    Polskie zakłady w łańcuchu dostaw

    Produkcja w tych zakładach rozpoczęła się w 2025 roku i potrwa do połowy 2026 roku. Gotowe elementy trafiają do krajowej cynkowni, a następnie do Świnoujścia, gdzie realizowany jest montaż i końcowe doposażenie. Łącznie do terminalu trafi ponad 65 tysięcy elementów wyprodukowanych w Polsce.

    Znaczenie jakości i terminowości dostaw podkreślają także partnerzy projektu Baltica 2.

    Produkcja dodatkowych konstrukcji stalowych dla fundamentów Baltica 2 doskonale pokazuje znaczenie jakości, precyzji i terminowości. Choć są to elementy mniej widoczne, odpowiadają za bezpieczeństwo obsługi turbin i trwałość konstrukcji przez kolejne dekady.

    Ulrik Lange, wiceprezydent i dyrektor zarządzający projektu Baltica 2 w Ørsted

    Na znaczenie krajowego zaplecza przemysłowego oraz zasięg geograficzny projektu wskazuje inwestor po stronie polskiej.

    Krajowy komponent Baltica 2 to nie tylko Pomorze, lecz także zakłady w województwach lubuskim i opolskim. Po wyprodukowaniu elementy trafią do Świnoujścia, który stanie się kolejnym zapleczem budowy tej morskiej farmy wiatrowej.

    Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica

    Z perspektywy wykonawcy kluczowe pozostaje tempo realizacji prac i koordynacja produkcji prowadzonej w kilku lokalizacjach jednocześnie.

    Zbliżamy się do 30 proc. zaawansowania produkcji. Prace prowadzimy równolegle w Żarach, Łęknicy i Niemodlinie, a w Świnoujściu rozpoczęliśmy już montaż. Realizacja Baltica 2 to jeden z naszych kluczowych projektów na lata 2025–2026.

    Rafał Futyma, Operational Director Smulders Projects Poland

    Baltica 2 o mocy do 1,5 GW to wspólna inwestycja PGE i Ørsted. Po uruchomieniu w 2027 roku będzie to największa morska farma wiatrowa w Polsce. Baltica 2 znacząco przyczyni się do transformacji energetycznej kraju, zapewniając czystą energię dla ponad 2,5 mln gospodarstw domowych.

    Źródło: PGE Baltica