Grupa Tallink: rekordowy drugi kwartał

Estońska grupa morska Tallink opublikowała wyniki korporacyjne za drugi kwartał 2018 roku. Armator chwali się rekordową ilością pasażerów przewiezionych czerwcu.

W czerwcu br. estoński armator przewiózł więcej pasażerów niż kiedykolwiek w analogicznym okresie w historii działalności firmy. Liczba pasażerów wyniosła dokładnie 989 445, co oznacza wzrost o 1,4 proc. w porównaniu z czerwcem 2017 r.

Zobacz też: Kongsberg dostarczy sonary dla rakietowych korwet fińskiej marynarki wojennej.

Grupa Tallink znaczące wzrosty przewozów pasażerskich odnotowała na trasach Estonia-Finlandia oraz Estonia-Szwecja. W pierwszym przypadku liczba pasażerów wyniosła 512 077, co oznacza wzrost o 1 proc. w porównaniu z czerwcem ub.r. Z kolei na drugiej trasie Tallink przewiózł 101 249 osób, co dało wzrost wynoszący 3,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.

Estoński armator podkreślił w komunikacie, że odnotował istotny wzrost także w segmencie transportu cargo. W samym czerwcu br. statki Tallink przewiozły 32 450 jednostek ładunkowych, co oznacza wzrost o 5,2 proc. w porównaniu z czerwcem 2017 r.

Grupa Tallink podała, że wzrost odnotowała także w przypadku przewozu samochodów. Dyrektor finansowy grupy Tallink Veiko Haavapuu mówi, że wzrost przewozów pasażerskich dotyczył prawie wszystkich tras obsługiwanych przez statki estońskiego armatora, zaś w przypadku transportu towarowego nie było wyjątków i poprawę wyników odnotowano na wszystkich trasach. Jak podkreśla, ogółem wzrost przewozów w segmencie cargo wyniósł 10,1 proc.

Zobacz też: Pakistańska marynarka kupuje cztery korwety wielozadaniowe.

Grupa Tallink to wiodący dostawca usług transportu pasażerskiego i towarowego w północnym regionie Morza Bałtyckiego. Flota firmy składa się z 14 statków i pływa pod markami Tallink oraz Silja Line na siedmiu różnych trasach. Grupa Tallink zatrudnia ponad 7 tys. pracowników, a w 2017 r. przewiozła ponad 9,8 mln osób. Spółka AS Tallink Group jest notowana na giełdzie papierów wartościowych w stolicy Estonii.

Podpis: łp

Przemysł stoczniowy – więcej wiadomości z branży znajdziesz tutaj.

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • US Navy wybiera okręty desantowe od Damena?

    US Navy wybiera okręty desantowe od Damena?

    Ogłoszona 5 grudnia decyzja sekretarza marynarki Stanów Zjednoczonych przesądziła o kierunku dalszych prac nad nowymi okrętami desantowymi średniej wielkości. W postępowaniu dotyczącym programu LSM, US Navy wskazała jako zwycięzcę europejski koncern Damen, którego propozycja najlepiej odpowiadała przyjętym założeniom operacyjnym i harmonogramowym.

    Projekt LST-100 w programie LSM US Navy

    Podstawą oferty niderlandzkiej grupy stał się projekt LST-100, który zostanie zaadaptowany na potrzeby amerykańskiej floty. Zgodnie z deklaracjami strony wojskowej, pierwsze prace stoczniowe mogłyby ruszyć w 2026 roku, co przy zachowaniu zakładanego tempa realizacji umożliwiłoby przekazanie pierwszej jednostki do służby w 2029 roku. Skala programu zakłada pozyskanie docelowo około 35 okrętów, przeznaczonych zarówno dla US Navy, jak i Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych.

    Istotnym elementem amerykańskiego podejścia do programu jest ograniczenie ingerencji w bazową dokumentację techniczną. Zamiast daleko idących modyfikacji przewidziano jedynie dostosowanie projektu do obowiązujących standardów US Navy, wymagań dotyczących wyposażenia oraz integracji z systemami wykorzystywanymi przez lotnictwo morskie i USMC. Takie podejście ma pozwolić na skrócenie cyklu projektowego i zmniejszenie ryzyka opóźnień.

    Rola okrętów LSM w działaniach USMC

    Równolegle z ogłoszeniem wyboru programu zawarto porozumienie dotyczące nabycia praw do dokumentacji technicznej LST-100, których wartość określono na 3,3 mln USD. Rozwiązanie to daje stronie amerykańskiej pełną swobodę w zakresie wyboru stoczni realizujących kolejne etapy programu – od budowy seryjnej, przez wsparcie eksploatacji, po przyszłe modernizacje. Zgodnie z zapowiedziami w realizację programu ma zostać włączona możliwie szeroka grupa zakładów stoczniowych.

    Nowe okręty desantowe typu LSM (Landing Ship Medium) mają odegrać kluczową rolę w działaniach USMC na wodach Oceanu Spokojnego, umożliwiając szybkie przemieszczanie pododdziałów pomiędzy rozproszonymi punktami operacyjnymi. W założeniu będą one uzupełniać potencjał dużych okrętów desantowych-doków, zapewniając większą elastyczność działania w środowisku nasyconym środkami rażenia przeciwnika.