Enter your email address below and subscribe to our newsletter

NYK ujawnia plany budowy dwunastu zbiornikowców zasilanych paliwem LNG

Japońska firma żeglugowa NYK ogłosiła plany budowy dwunastu samochodowców (PCTC) napędzanych paliwem LNG, których dostawa rozpocznie się w 2025 r.

Firma ujawniła we wtorek podpisanie protokołu ustaleń (MoU) z Shin Kurushima Dockyard Co., Ltd. i Nihon Shipyard Co. Ltd., w sprawie sukcesywnej budowy statków, podzielonych równo pomiędzy obie stocznie. Stocznie mają zacząć oddawać jednostki od roku 2025 do roku 2028.

NYK uważa, że plany te są zgodne z celem uzupełniania floty i ochrony środowiska, jakim jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 50% na tonokilometr transportu do 2050 roku. Zastosowanie paliwa LNG, oraz modyfikacji kadłuba, przyczyni się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla z paliwa o około 40% w porównaniu do statków wykorzystujących konwencjonalny ciężki olej napędowy.

Dział transportu samochodowego NYK promuje paliwo LNG dla swoich PCTC, począwszy od dostawy zasilanego LNG Sakura Leader w 2020 roku. Firma ma już solidne plany uruchomienia ośmiu PCTC zasilanych LNG do 2024 roku.

Dzięki budowie samochodowców liczba ta wzrośnie do 20 PCTC napędzanych LNG do roku 2028, a łączna wartość inwestycji wyniesie około 200 mld jenów. Od 2030 roku NYK ma w planach budowę statków zasilanych wodorem i amoniakiem.

Każdy z 12 statków będzie mierzył nieco poniżej 200 metrów długości i będzie miał łączną pojemność samochodową pomiędzy 6.800 a 7.000 pojazdów.

Podpis: MD

Udostępnij ten wpis