Sunreef Yachts zaprasza na festiwal w Cannes

Najlepsze jachty świata zagoszczą na Festiwalu Jachtingu w Cannes od 6 do 11 września w zapierającej dech w piersiach scenerii Francuskiej Riwiery. Sunreef Yachts z dumą dołączy do tegorocznej edycji festiwalu, wystawiając 4 zaprojektowane na zamówienie katamarany, w tym wyjątkowy jacht, Sunreef 80 Eco który będzie miał swoją ekskluzywną światową premierę.
Sunreef Yachts zapowiada spektakularną premierę w sekcji jachtów żaglowych. W Port Canto pojawi się całkowicie elektryczny Sunreef 80 Eco.
Katamaran jest najbardziej zaawansowanym ekologicznym jachtem luksusowym na świecie. Jego wyjątkową cechą jest rewolucyjny, opatentowany, zintegrowany system energii słonecznej z ogniwami wbudowanymi w kadłub, nadbudówkę, bimini i maszt katamaranu. Ten wielokrotnie nagradzany 80-stopowiec o napędzie elektrycznym jest również w stanie generować zieloną energię podczas żeglugi, dzięki nowoczesnemu systemowi hydrogeneracji.
Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/przeglad-promowy-a-w-nim-m-in-o-ekologii-ktora-ma-coraz-wieksze-znaczenie-dla-armatorow-%EF%BF%BC/
Sunreef Yachts zaprezentuje w Port Cantomodel Sunreef 80 Eco obok dwóch innych luksusowych katamaranów żaglowych Sunreef 70 i Sunreef 60 na stanowisku SAIL 138.
Sunreef 70 jest jednostką szytą na miarę, która łączy w sobie wyrafinowany wystrój wnętrza i komfortową żeglugę podczas wysokiej klasy czarterów i prywatnej żeglugi. Sunreef 70 to wspaniałe osiągi pod żaglami oraz zaawansowana technologia.

Niesamowita ilość miejsca na pokładzie i unikalne luksusowe wykończenie to cechy wyróżniające Sunreef 60. Jednostka wyznacza nowe standardy dla 60-stopowców na całym świecie. Sunreef Yachts zaprezentuje wysoce spersonalizowany jacht Sunreef 60 ze specjalną, zwiększającą osiągi konfiguracją takielunku i żagli.
Festiwalowa sekcja motorówek w Vieux Port, powita 80 Sunreef Power na stoisku QML 196. Zbudowany i wyposażony by wypływać w dłuższe rejsy, 80 Sunreef Power został zaprojektowany tak, aby zapewnić komfort, bezpieczeństwo i luksus podczas odkrywczych rejsów.
Aby umówić się na wizytę podczas Festiwalu Jachtingu w Cannes, prosimy o kontakt z zespołem Sunreef Yachts.
Źródło: Sunreef Yachts

Katamaran Cumulus rozpoczął służbę na Bałtyku

Stocznia JABO z Gdańska oraz biuro projektowe Seatech Engineering zrealizowały projekt specjalistycznej jednostki przeznaczonej do obsługi sieci pomiarowej IMGW na Morzu Bałtyckim. Aluminiowy katamaran Cumulus (SE-216) został zaprojektowany i zbudowany z myślą o utrzymaniu boi meteorologicznych.
W artykule
Kontrakt IMGW i zakres projektu
W cieniu dużych programów w przemyśle okrętowym często umykają projekty o mniejszej skali, lecz nie mniej istotne z punktu widzenia kompetencji krajowego przemysłu stoczniowego. To właśnie one pokazują, że polskie stocznie i biura projektowe potrafią nie tylko realizować zadania seryjne, ale również odpowiadać na wyspecjalizowane potrzeby instytucji państwowych, wymagające precyzyjnego podejścia projektowego i ścisłej współpracy z użytkownikiem końcowym.
Dobrym przykładem takiego przedsięwzięcia jest realizacja jednostki przeznaczonej do obsługi morskiej sieci pomiarowej na Bałtyku. Projekt ten połączył kompetencje gdańskiej stoczni JABO oraz biura projektowego Seatech Engineering, pokazując, że krajowy przemysł potrafi skutecznie realizować wyspecjalizowane jednostki robocze na potrzeby administracji państwowej i badań morskich.

Fot. Seatech Engineering Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej IMGW podpisał kontrakt na budowę jednostki szkoleniowo-eksploatacyjnej przeznaczonej do obsługi morskiej sieci pomiarowej na Bałtyku. Za budowę odpowiadała gdańska stocznia JABO, natomiast dokumentację projektową opracowało biuro Seatech Engineering.
Umowę na realizację jednostki podpisano 24 maja 2023 roku. Termin przekazania jednostki zaplanowano na kwiecień 2025 roku. Projektowanie powierzono Seatech Engineering na mocy odrębnego kontraktu zawartego 20 lipca 2023 roku.
Współpraca stoczni i biura projektowego
W informacji opublikowanej na stronie Seatech Engineering odniesiono się do współpracy pomiędzy stocznią JABO a biurem projektowym odpowiedzialnym za dokumentację jednostki. Jak wskazywał Jan Wierzchowski, właściciel JABO Shipyard, wybór Seatech Engineering jako głównego projektanta poprzedziła seria spotkań związanych z dopasowaniem koncepcji jednostki do potrzeb IMGW. W jego ocenie połączenie doświadczeń obu podmiotów pozwoliło na realizację jednostki spełniającej oczekiwania zamawiającego oraz potwierdziło kompetencje stoczni w zakresie budowy wyspecjalizowanych jednostek roboczych.
W tym samym materiale Adam Ślipy, prezes Seatech Engineering, zwracał uwagę na specyfikę projektowania niewielkich katamaranów roboczych. Podkreślono konieczność szczególnej kontroli sztywności skrętnej konstrukcji oraz rygorystycznego nadzoru masy już od etapu koncepcyjnego, ze względu na wysoką wrażliwość tego typu jednostek na rozkład ciężaru.
Charakterystyka jednostki Cumulus
Projekt SE-216 obejmuje aluminiowy katamaran Cumulus o długości 17 metrów i szerokości 9,2 metra. Jednostka została wyposażona w rozległy pokład roboczy na rufie, umożliwiający prowadzenie prac związanych z obsługą i utrzymaniem boi pomiarowych rozmieszczonych na Bałtyku.
Autonomiczność jednostki określono na cztery dni, co pozwala na realizację zadań w promieniu do 400 mil morskich. Załoga katamaranu stanowi cztery osoby. Jednostka została zaprojektowana jako platforma wyspecjalizowana, dedykowana do pracy w ramach morskiej sieci pomiarowej IMGW.
Nadzór klasyfikacyjny
Projektowanie i budowa jednostki realizowane były pod nadzorem Polskiego Rejestru Statków S.A., który pełnił funkcję towarzystwa klasyfikacyjnego dla całego przedsięwzięcia.
Źródło: Seatech Engineering











