Branża promowa: nowości i zmiany przed letnim sezonem

W najnowszym cotygodniowym przeglądzie branży promowej, portal „PromySKAT” informuje o najważniejszych wydarzeniach minionych dni, w tym o nadchodzącym debiucie nowego promu P&O Pioneer, który w maju zadebiutuje na trasie Dover-Calais.

Hiszpański armator Balearia, wypożyczył od niemieckiej firmy TT-Line popularny prom Tom Sawyer do obsługi rejsów w sezonie letnim. Dla miłośników podróży, którzy chcą wybrać się w rejs w cieplejszych miesiącach, to rozwiązanie jest bardzo interesujące. Ponadto, Balearia wzmocniła swoją flotę, kiedy to prom Rusadir (który był budowany dla firmy Brittany Ferries) wyruszył z Gdańska w kierunku południowej Europy. Prom, o długości 187 m jest przystosowany do przewozu 1680 pasażerów, który również będzie obsługiwał popularne rejsy. Te nowe dodatki do floty Balearia z pewnością zwiększą zainteresowanie klientów i przyciągną więcej turystów.

Największą nowością jest jednak statek Cap de Barbaria, który zostanie pierwszym w Hiszpanii elektrycznym promem. Balearia, jeden z czołowych hiszpańskich armatorów, ogłosiła ukończenie pierwszego elektrycznego promu w kraju. Statek Cap de Barbaria, przeszedł już pierwsze próby morskie zwieńczone sukcesem i będzie służył do przewozu pasażerów oraz ładunków cargo. Planuje się, że nowy prom rozpocznie kursy na trasie Ibiza-Formentera już w maju tego roku.

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/postep-prac-nad-zaawansowanym-technologicznie-promem-dla-polskiej-zeglugi-baltyckiej/

Statek Cap de Barbaria o długości 82 m, szerokość 15,5 m, osiąga maksymalną prędkość 15 węzłów (28 km/h). Na pokładzie jednostki znajdzie miejsce 390 pasażerów oraz 14 pojazdów ciężarowych, korzystając z pasów ładunkowych o łącznej długości 240 metrów.

Firma Balearia zainwestowała w ten nowoczesny i przyjazny dla środowiska statek, by sprostać wymaganiom rynku i oczekiwaniom klientów. Prom Cap de Barbaria będzie idealnym rozwiązaniem dla osób, które chcą w komfortowy sposób przemieścić się pomiędzy wyspami, jednocześnie dbając o ekologię i chroniąc środowisko.

Czytaj też: https://portalstoczniowy.pl/przeglad-wydarzen-promowych-nowy-prom-polferries-i-operacja-na-statku-mercy-ships/

Natomiast brytyjski armator P&O Ferries przygotowuje się do inauguracyjnego rejsu swojego nowego promu P&O Pioneer na trasie Dover-Calais. Prom zbudowany w Chinach będzie największym dwukierunkowym promem na świecie, a dzięki nowoczesnym rozwiązaniom będzie emitował o 40% mniej CO2 niż konwencjonalne promy obsługujące to połączenie. Statek zacumował już w Europie i rozpocznie swoje rejsy w maju br.

Najnowszy katamaran Express 5 firmy Bornholmsinjen, jest już gotowy do rozpoczęcia rejsów na trasie Ystad-Rønne. Statek został zbudowany przez stocznię Austal w swoich filipińskich zakładach i jest największym katamaranem, jaki kiedykolwiek został wyprodukowany przez tę firmę. Jednostka o długość 115 metrów, może pomieścić aż 1610 pasażerów i dysponuje linią ładunkową o długości 617 m, co umożliwia przewóz 257 pojazdów osobowych oraz pojazdów ciężarowych. Express 5 osiąga maksymalną prędkość 40 węzłów (74 km/h), co czyni go jednym z najszybszych promów pasażerskich na świecie.

W okresie ferii zimowych coraz więcej Duńczyków wybierało przeprawy promowe przez Kattegat. Stena Line zauważyła wzrost liczby rezerwacji o ok. 30 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Analitycy sugerują, że słaba korona szwedzka jest jednym z czynników przyciągającym Duńczyków do spędzenia dni wolnych w Szwecji. Co ciekawe, trend ten może utrzymać się również podczas kolejnych wolnych dni w tym roku, takich jak ferie wiosenne czy przedłużone weekendy.

Źródło: PromySKAT

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Irańskie służby przejęły tankowiec przepływający przez wody Zatoki Omańskiej. Powodem były naruszenia przepisów, w tym brak dokumentacji oraz ignorowanie sygnałów do zatrzymania. Załogę jednostki zatrzymano do wyjaśnienia.

    Zajęcie jednostki na wodach Zatoki Omańskiej

    Według komunikatów irańskich mediów, powołujących się na sąd prowincji Hormozgan, w ręce władz trafił tankowiec z 18-osobową załogą. Strona irańska twierdzi, że jednostka przewoziła około 37 000 baryłek ropy pochodzącego z nielegalnego obrotu. Załodze zarzucono m.in. ignorowanie poleceń zatrzymania oraz brak kompletnej dokumentacji nawigacyjnej i ładunkowej.

    Kontekst incydentu

    Do incydentu doszło w okresie podwyższonego napięcia wokół transportu surowców energetycznych drogą morską. Zatrzymanie tankowca nastąpiło krótko po działaniach Stanów Zjednoczonych wobec innej jednostki przejętej u wybrzeży Wenezueli, którą Waszyngton wiąże z transportem ropy objętej sankcjami.

    Deklaracje Teheranu

    Teheran od lat deklaruje walkę z masowym nielegalnym wywozem paliw, który jest napędzany niskimi cenami krajowymi oraz osłabieniem irańskiej waluty. Istotną rolę odgrywają także szlaki morskie prowadzące do państw regionu Zatoki Perskiej.

    Światowe media nie podają nazwy tankowca ani kto jest jego właścicielem lub armatorem.


PolskiplPolskiPolski