Newsletter Subscribe
Enter your email address below and subscribe to our newsletter

W poniedziałek, ambasador Ukrainy w Berlinie Andrij Melnyk wezwał pracowników portu w Rostocku, na północnym wschodzie Niemiec, aby nie rozładowywali zakotwiczonego tam tankowca z produktami naftowymi z Rosji.
Wzywam koalicję rządzącą, wszystkie rządy krajów związkowych i wszystkie niemieckie porty do bojkotu wszystkich rosyjskich statków lub statków z rosyjskim ładunkiem, zwłaszcza tankowców.
Andrij Melnyk, Ambasador Ukrainy w Berlinie
Chciałbym wystosować specjalny apel do pracowników portowych w Rostocku i innych niemieckich portach, aby zablokowali rozładunek rosyjskich towarów. Te środki powinny doprowadzić do uderzenia w serce rosyjskiej machiny wojennej i szybszego zakończenia wojny eksterminacyjnej przeciwko Ukrainie.
Andrij Melnyk, Ambasador Ukrainy w Berlinie
Od soboty w porcie w Rostocku cumuje tankowiec Advantage Point. Dwa dni wcześniej statek opuścił po załadunku ropy naftowej port w Primorsku nad Bałtykiem. Według informacji portalu „Der Spiegel” jednostka transportuje destylaty ropy naftowej i ma zostać rozładowana w poniedziałek lub wtorek.
Źródło: PAP


Stocznia CRIST S.A. zakończyła budowę i przekazała norweskiej stoczni Ulstein Verft kadłub statku serwisowego NB323. Konstrukcja o masie około 2000 ton została przygotowana pod napęd diesel–elektryczny.
W artykule
Jednostka będzie wykonywać zadania serwisowe na farmach offshore. NB323 to kolejne zlecenie CRIST dla norweskiego odbiorcy – wcześniej w Gdyni zbudowano m.in. kadłub NB322.
W oficjalnym komunikacie stocznia CRIST podkreśliła:
Projekt ten to kolejny rezultat udanej współpracy pomiędzy CRIST a Ulstein Verft, w ramach której powstały również jednostki takie jak NB322.
Stocznia zaznaczyła również, że sukces budowy był możliwy dzięki pracy doświadczonego zespołu:
Serdecznie dziękujemy wszystkim pracownikom i partnerom za zaangażowanie, profesjonalizm i współpracę, dzięki którym możliwa była realizacja tego projektu. Wspólnie rozwijamy innowacje i umacniamy pozycję polskiego przemysłu stoczniowego.
CRIST od lat pozostaje jednym z kluczowych wykonawców kadłubów dla jednostek serwisowych wykorzystywanych na morskich farmach wiatrowych, a kolejne zlecenia dla Ulstein Verft potwierdzają stabilność i rozwój współpracy polsko–norweskiej.