Atak piratów na wodach Nigerii: porwano 12 członków załogi

W sobotę piraci porwali 12 członków załogi szwajcarskiego masowca na wodach terytorialnych Nigerii.
Media podają, że w momencie ataku piratów na pokładzie statku Glarus należącego do morskiej spółki Massoel Shipping było jeszcze siedmiu innych członków załogi. Statek przewoził pszenicę z Lagos do Port Harcourt w delcie Nigru. Atak piratów miał miejsce 45 mil morskich na południe od wyspy Bonny Island.
Zobacz też: Kronsztad: nowy okręt podwodny klasy Łada wzmocni rosyjską Flotę Bałtycką.
Zagraniczna prasa podkreśla, że piraci byli uzbrojeni w długą broń i przecięli drut kolczasty, którym był zabezpieczony pokład jednostki. Zanim napastnicy opuścili statek, zniszczyli urządzenia łączności.
Armator Massoel Shipping wydał oświadczenie, w którym podkreśla, że współpracuje z lokalnymi władzami oraz służbami bezpieczeństwa, żeby jak najszybciej uwolnić porwanych. Na razie narodowość uprowadzonych członków załogi nie została upubliczniona, ale wiadomo, że żaden z nich nie jest Szwajcarem.
Zobacz też: Wielkie pieniądze w offshore. 4,5 mld funtów za udziały w jednym projekcie.
Według Międzynarodowego Biura Morskiego ICC rejon Zatoki Gwinejskiej jest szczególnie niebezpieczny dla żeglugi. Tylko w tym roku miało tam miejsce sześć porwań członków załóg statków handlowych, w których uprowadzono łącznie 25 osób. ICC podkreśla jednak, że faktyczna liczba tego rodzaju wypadków może być znacznie większa, ponieważ nie wszystkie przypadku napaści ze strony piratów są ujawniane opinii publicznej.
Źródło: The Maritime Executive.
Przemysł stoczniowy – więcej wiadomości na ten temat znajdziesz tutaj.
-
Montaż modułu na przyszłym atomowym USS John F. Kennedy

W stoczni Newport News Shipbuilding, należącej do koncernu Huntington Ingalls Industries, 9 grudnia przeprowadzono kolejny istotny etap budowy lotniskowca o napędzie jądrowym USS John F. Kennedy (CVN 79) typu Gerald R. Ford.
W artykule
Precyzyjne scalanie modułów na przyszłym USS John F. Kennedy
Widoczne na zdjęciu prace realizowane są już po zakończeniu zasadniczego formowania struktury kadłuba i prowadzone są z wykorzystaniem metody modułowej, od lat stosowanej w stoczni Newport News Shipbuilding. Duże sekcje konstrukcyjne powstają równolegle, a następnie są transportowane do suchego doku, gdzie następuje ich precyzyjne ustawienie i trwałe połączenie z wcześniej zmontowanymi fragmentami okrętu.
Przejście do etapu wyposażania kadłuba
Osadzenie górnej części dziobu sprawia, że sylwetka lotniskowca coraz wyraźniej odpowiada docelowemu kształtowi jednostki. Jednocześnie prace stoczniowe przechodzą do etapu zbrojenia okrętu, rozumianego w stoczniowej praktyce jako wyposażanie kadłuba. Obejmuje ono położenie rurociągów, montaż torów kablowych i kanałów wentylacyjnych, układanie kabli oraz wykonywanie kolejnych prac wyposażeniowych.
Montaż górnego modułu dziobowego należy do najbardziej czytelnych momentów budowy lotniskowca, wyraźnie zmieniających jego sylwetkę i potwierdzających postęp prac stoczniowym. Przyszły USS John F. Kennedy (CVN 79) jest drugą jednostką nowej generacji amerykańskich atomowych lotniskowców typu Gerald R. Ford, a Newport News Shipbuilding pozostaje jedyną stocznią w Stanach Zjednoczonych zdolną do realizacji tak złożonych programów okrętowych.











