Newsletter Subscribe
Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Babcock International, pozyskał dwa kolejne kontrakty związane z polskim programem budowy fregat MIECZNIK.
Kontrakt na Class Design oraz umowa ramowa na transfer wiedzy i technologii (TOKAT – Transfer of Knowledge and Technology) odpowiednio wspierają dalszy rozwój programu oraz zwiększenie zdolności przemysłowych do budowy okrętów w Polsce w celu dostarczenia MIECZNIKA zgodnie z harmonogramem. Oba kontrakty podkreślają silne stosunki gospodarcze i handlowe pomiędzy Polską a Wielką Brytanią.
Na początku tego roku Babcock został wybrany jako dostawca projektu platformy i strategiczny partner technologiczny dla polskiego programu budowy fregat MIECZNIK. Babcock wspiera konsorcjum PGZ-MIECZNIK, w ramach którego trzy fregaty Arrowhead 140 zostaną zbudowane w polskich stoczniach przez lokalnych pracowników, przy znaczącym wykorzystaniu polskich dostawców i globalnego łańcucha dostaw firmy Babcock.
Czytaj więcej o Saabie który utworzy w Polsce centrum serwisowe dla RBS15
Program MIECZNIK jest ważnym elementem ugruntowanego wsparcia firmy Babcock dla klientów z branży obronnej na całym świecie i jej ciągłych ambicji globalnego rozwoju.
Kontrakt na wykonanie Class Design jest kluczowy dla wsparcia dojrzałości fregaty MIECZNIK i dostarczenia pakietu dokumentacji projektowej do Polskiej Grupy Zbrojeniowej (PGZ S.A) w celu przedłożenia jej organowi klasyfikacyjnemu. Jego terminowa realizacja przyspieszy kolejny etap procesu inżynieryjnego w osiągnięciu przełomowego momentu cięcia stali okrętu nr 1 w 2023 roku. W ramach umowy ramowej TOKAT, Babcock podzieli się swoją technologią, doświadczeniem inżynierskim i specjalistyczną wiedzą ze spółkami PGZ S.A., PGZ SW i Remontowa Shipbuilding RSB w procesie transformacji stoczni w celu wsparcia realizacji programu MIECZNIK dla polskiej Marynarki Wojennej.
Współpraca obejmie proces rekrutacji, rozwoju i szkolenia pracowników, wsparcie w planowaniu modernizacji infrastruktury oraz wdrażanie narzędzi i technologii. Firma Babcock ogłosiła podpisanie powyższych kontraktów na realizację programu MIECZNIK podczas jubileuszowej 30. edycji Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego w Kielcach.
Współpraca obejmie proces rekrutacji, rozwoju i szkolenia pracowników, wsparcie w planowaniu modernizacji infrastruktury oraz wdrażanie narzędzi i technologii. Firma Babcock ogłosiła podpisanie powyższych kontraktów na realizację programu MIECZNIK podczas jubileuszowej 30. edycji Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego w Kielcach.
Czytaj też o Babcock International Group który podpisał oświadczenie intencyjne
Jestem zadowolony z postępów w polskim programie MIECZNIK. Nasza praca w Polsce opiera się na wspólnych interesach krajów NATO. Babcock dostarczy najwyższej klasy fregaty, które znacząco przyczynią się do wzrostu suwerennych zdolności obronnych Polski. Z niecierpliwością czekamy na rozwój i dalsze wzmocnienie naszych bliskich relacji w ramach Konsorcjum PGZ-MIECZNIK.
David Lockwood, Prezes Babcock International
Na początku tego roku Babcock otworzył wraz z partnerami nowe Biuro Zarządzania Projektami PGZ S.A w Gdyni, które będzie zarządzać realizacją programu fregat MIECZNIK.
Polski program fregat MIECZNIK jest drugim kontraktem eksportowym dla Arrowhead 140 po pierwszym zamówieniu umowy licencyjnej na projekt z PT PAL w Indonezji, na dwie fregaty. Babcock został ogłoszony jako preferowany oferent dla brytyjskiego programu fregat Type 31 w 2019, a kontrakt został potwierdzony w listopadzie tego samego roku.
Źródło: Babcock International


W południowokoreańskim Ulsan rozpoczęto próby morskie nowego okrętu patrolowego, przyszłego BRP Rajah Sulayman (PS-20) — pierwszej jednostki z serii sześciu zamówionych przez Marynarkę Wojenną Filipin. Próby odbywają się w pobliżu stoczni HD Hyundai Heavy Industries odpowiedzialnej za projekt, budowę oraz integrację systemów pokładowych.
W artykule
Przyszły BRP Rajah Sulayman reprezentuje nowy typ okrętów patrolowych typu HDP-2200+, opracowaną przez południowokoreański koncern HD Hyundai Heavy Industries. Kadłub i układ pokładu dostosowano do wymagań działań morskich na akwenach tropikalnych oraz do prowadzenia długotrwałych patroli w rejonach przybrzeżnych i oceanicznych. Jednostka otrzymała rufową rampę umożliwiającą szybkie wodowanie łodzi półsztywnych RHIB, a także zmodernizowany system hydrolokacyjny z anteną holowaną, zwiększający skuteczność w wykrywaniu zagrożeń podwodnych.
Okręt wyposażono również w zintegrowany system zarządzania walką, łączność satelitarną i stanowiska przygotowane do montażu uzbrojenia średniego kalibru oraz lekkich systemów artyleryjskich.
Według informacji przekazanych przez Hyundai Heavy Industries, przekazanie jednostki użytkownikowi nastąpi w pierwszym kwartale przyszłego roku. Rajah Sulayman stanie się pierwszym z serii sześciu patrolowców nowego typu, które w najbliższych latach trafią do filipińskiej floty. Kolejne jednostki są już w różnych stadiach budowy w tej samej stoczni.
Projekt ten stanowi kontynuację współpracy między Republiką Filipin i Koreą Południową, zapoczątkowanej przy budowie fregat typu Jose Rizal — Jose Rizal i Antonio Luna. Następnie współpracę rozwinięto w ramach programu modernizacji marynarki poprzez pozyskanie fregat typu Miguel Malvar.
Nowe patrolowce zwiększą zdolności Filipińskiej Marynarki Wojennej w zakresie patrolowania rozległych akwenów archipelagu, ochrony granic morskich oraz zwalczania nielegalnych działań, takich jak przemyt, nielegalne połowy i piractwo. Modernizacja floty wpisuje się w szerszy plan rozwoju sił morskich Filipin, które w ostatnich latach intensywnie inwestują w unowocześnienie swojej floty nawodnej, m.in. poprzez zakup fregat, okrętów zaopatrzeniowych oraz desantowych.