W tym roku najwięcej osób planuje spędzić urlop w kraju
Opublikowane:
20 lipca, 2021
43 proc. polaków chce tegoroczny urlop spędzić w kraju; 30 proc. planuje wyjechać za granicę; a 11 proc. nie zamierza nigdzie wyjeżdżać – wynika z badania zrealizowanego przez serwis Prezentmarzeń. Morze w tym roku jest najczęściej wybieranym krajowym kierunkiem – dodano.
„Najczęściej wybieranym kierunkiem w tymroku, podobnie jak w zeszłym, będzie urlop w kraju (43 proc.), jednak co trzeci Polak zamierza również wyjechać za granicę (30 proc.). Mniejsza ilość wyjedzie na wakacje tylko zagraniczne (16 proc.), a 11 proc. ankietowanych nie zamierza wyjechać nigdzie” – przekazano we wtorkowej informacji prasowej.
Z badania wynika, że wśród najczęściej wybieranych krajowych kierunków jest w tymroku morze – 38 proc. Z kolei 20 proc. osób zamierza wybrać się w góry; 17 proc. na Mazury, a 14 proc. na wycieczki objazdowe.
Jak pokazało badanie, najczęściej wypoczynek planowany jest od 8 do 14 dni – tak odpowiedziało 38 proc. respondentów; 26 proc. ankietowanych wskazało 7 dni; a 19 proc. na urlop przeznaczy powyżej 14 dni.
„Ze względu na fakt, że większość osób zamierza spędzić wakacje w kraju, respondenci deklarują również, że raczej nie będą korzystać z ubezpieczenia (43 proc.) i nie wiedzą czy wykorzystają bon turystyczny (40 proc.)” – przekazano.
Z badania wynika, że respondenci mniejszą wagę przykładają również do konieczności odbycia kwarantanny (28 proc.), posiadania zaświadczenia o ujemnym wyniku testu COVID-19 (19 proc.), czy wyboru kameralnego miejsca ze względu na pandemię (19 proc.). 29 proc. zapewniło, że będzie się stosować się do rekomendowanych bieżących odgórnych zaleceń, a 26 proc., że dbać o większą higienę.
Jak pokazuje badanie serwisu Prezentmarzeń w tymroku na wakacje respondenci planują się wybrać głównie z rodziną (29 proc.), partnerem (35 proc.) lub znajomymi (29 proc.). Z kolei 48 proc. zorganizuje urlop samodzielnie, a 22 proc. planuje dołączyć do wyjazdu zorganizowanego przez rodzinę.
„Podczas tegorocznych wakacji Polacy kierują się głównie dostępnością ciekawych atrakcji i rozrywek (34 proc.). Najważniejsza podczas wypoczynku jest możliwość odcięcia się od pracy (36 proc.), leniuchowanie (25 proc.) oraz zwiedzanie ciekawych atrakcji turystycznych i niestandardowych miejsc (32 proc.)” – przekazano. Jak dodano, co trzeci Polak deklaruje skorzystanie ze sportów ekstremalnych.
25 proc. badanych powiedziało, że wybiera Polskę jako kierunek wakacji, ponieważ w ten sposób chce wesprzeć gospodarkę, 33 proc. – zamierza wesprzeć gastronomię jedząc w restauracjach, a 22 proc. mówi o wsparciu hoteli, aby właściciele mogli zarobić
Dla 38 proc. badanych największą część budżetu pochłania zakwaterowanie, a dla 22 proc. – jedzenie.
Badanie pokazało, że wakacje finansowane są głównie z bieżących dochodów (37 proc. respondentów) lub oszczędności (47 proc.). 41 proc. odpowiedziało, że przeznacza do 1500 zł na osobę.
Badanie sondażowe „Zwyczaje urlopowe Polaków – lato 2021” zostało zrealizowane przez serwis Prezentmarzeń na próbie 976 respondentów w formie ankiety online w czerwcu 2021.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu oraz analizy ruchu na stronie. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp wykorzystywany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.