Ekologiczny superjacht przyszłości

Sunreef Yachts prezentuje ekologiczny superjacht zaprojektowany do rejsów w pełnej harmonii z naturą. Sunreef 43M Eco to wizja oparta na zrównoważonej technologii, najlepszym rzemiośle i odpowiedzialności. To w pełni elektryczny jacht oferujący komfort, ciszę i najnowsze rozwiązania technologiczne.

Dzięki najnowszej technologii i żaglom, Sunreef 43M Eco gwarantuje nieskończony zasięg i wysokie osiągi. Nowatorski system paneli słonecznych zintegrowanych z nadbudową, kadłubami, masztem i bomem pozwala skutecznie generować czystą energię na pokładzie przez cały dzień. Podczas żeglugi, katamaran odzyskuje także energię z ruchu śrub dzięki zaawansowanemu systemowi hydrogeneratorów.

Pokład rufowy Sunreef 43M Eco wita gości rozległą przestrzenią wypoczynkową, łączącą platformę hydrauliczną i dwie rozkładane platformy boczne.

Ta w pełni personalizowana część superjachtu może pomieścić pokój do masażu z widokiem na ocean, bar oraz strefę fitness. Niewidoczny garaż na rufie jachtu kryje dwa duże skutery wodne oraz elektryczne sprzęty wodne.

Rozległy pokład słoneczny Sunreef 43M Eco to miejsce do wypoczynku na świeżym powietrzu z panoramicznym widokiem. Strefa relaksu na najwyższym pokładzie zawiera jacuzzi, duże leżaki do zażywania kąpieli słonecznych, bar oraz salę kinową na świeżym powietrzu.  

Wypełnione światłem wnętrza katamaranu są ucieleśnieniem wizji każdego właściciela. Ponadczasowy design wykorzystuje ekologicznie pozyskiwane drewno, naturalne tkaniny i zrównoważone materiały. Inteligentne systemy zarządzania energią i wodą monitorują i optymalizują zużycie energii na pokładzie, w dzień i w nocy.

Źródło: Sunreef Yachts

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Aluminiowy katamaran Cumulus rozpoczął służbę na Bałtyku

    Aluminiowy katamaran Cumulus  rozpoczął służbę na Bałtyku

    Stocznia JABO z Gdańska oraz biuro projektowe Seatech Engineering zrealizowały projekt specjalistycznej jednostki przeznaczonej do obsługi sieci pomiarowej IMGW na Morzu Bałtyckim. Aluminiowy katamaran Cumulus (SE-216) został zaprojektowany i zbudowany z myślą o utrzymaniu boi meteorologicznych.

    Kontrakt IMGW i zakres projektu

    W cieniu dużych programów w przemyśle okrętowym często umykają projekty o mniejszej skali, lecz nie mniej istotne z punktu widzenia kompetencji krajowego przemysłu stoczniowego. To właśnie one pokazują, że polskie stocznie i biura projektowe potrafią nie tylko realizować zadania seryjne, ale również odpowiadać na wyspecjalizowane potrzeby instytucji państwowych, wymagające precyzyjnego podejścia projektowego i ścisłej współpracy z użytkownikiem końcowym.

    Dobrym przykładem takiego przedsięwzięcia jest realizacja jednostki przeznaczonej do obsługi morskiej sieci pomiarowej na Bałtyku. Projekt ten połączył kompetencje gdańskiej stoczni JABO oraz biura projektowego Seatech Engineering, pokazując, że krajowy przemysł potrafi skutecznie realizować wyspecjalizowane jednostki robocze na potrzeby administracji państwowej i badań morskich.

    Aluminiowy katamaran Cumulus w służbie na Bałtyku / Portal Stoczniowy
    Fot. Seatech Engineering

    Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej IMGW podpisał kontrakt na budowę jednostki szkoleniowo-eksploatacyjnej przeznaczonej do obsługi morskiej sieci pomiarowej na Bałtyku. Za budowę odpowiadała gdańska stocznia JABO, natomiast dokumentację projektową opracowało biuro Seatech Engineering.

    Umowę na realizację jednostki podpisano 24 maja 2023 roku. Termin przekazania jednostki zaplanowano na kwiecień 2025 roku. Projektowanie powierzono Seatech Engineering na mocy odrębnego kontraktu zawartego 20 lipca 2023 roku.

    Współpraca stoczni i biura projektowego

    W informacji opublikowanej na stronie Seatech Engineering odniesiono się do współpracy pomiędzy stocznią JABO a biurem projektowym odpowiedzialnym za dokumentację jednostki. Jak wskazywał Jan Wierzchowski, właściciel JABO Shipyard, wybór Seatech Engineering jako głównego projektanta poprzedziła seria spotkań związanych z dopasowaniem koncepcji jednostki do potrzeb IMGW. W jego ocenie połączenie doświadczeń obu podmiotów pozwoliło na realizację jednostki spełniającej oczekiwania zamawiającego oraz potwierdziło kompetencje stoczni w zakresie budowy wyspecjalizowanych jednostek roboczych.

    W tym samym materiale Adam Ślipy, prezes Seatech Engineering, zwracał uwagę na specyfikę projektowania niewielkich katamaranów roboczych. Podkreślono konieczność szczególnej kontroli sztywności skrętnej konstrukcji oraz rygorystycznego nadzoru masy już od etapu koncepcyjnego, ze względu na wysoką wrażliwość tego typu jednostek na rozkład ciężaru.

    Charakterystyka jednostki Cumulus

    Projekt SE-216 obejmuje aluminiowy katamaran Cumulus o długości 17 metrów i szerokości 9,2 metra. Jednostka została wyposażona w rozległy pokład roboczy na rufie, umożliwiający prowadzenie prac związanych z obsługą i utrzymaniem boi pomiarowych rozmieszczonych na Bałtyku.

    Autonomiczność jednostki określono na cztery dni, co pozwala na realizację zadań w promieniu do 400 mil morskich. Załoga katamaranu stanowi cztery osoby. Jednostka została zaprojektowana jako platforma wyspecjalizowana, dedykowana do pracy w ramach morskiej sieci pomiarowej IMGW.

    Nadzór klasyfikacyjny

    Projektowanie i budowa jednostki realizowane były pod nadzorem Polskiego Rejestru Statków S.A., który pełnił funkcję towarzystwa klasyfikacyjnego dla całego przedsięwzięcia.

    Źródło: Seatech Engineering