Amerykańska stocznia montuje wieżę radarową na lotniskowcu [WIDEO]

Należąca do amerykańskiego koncernu Huntington Ingalls Industries stocznia Newport News Shipbuilding ukończyła już 25 proc. prac w ramach remontu głównego, jaki przechodzi lotniskowiec atomowy US Navy USS George Washington.

Ten etap prac zwieńczył montaż wieży radarowej na pokładzie lotniskowca. Operację można zobaczyć na filmie, który znajduje się poniżej.

Lotniskowiec USS George Washington to szósty okręt klasy Nimitz, który został odstawiony do stoczni w celu przeprowadzenia remontu głównego. Jest to również pierwszy okręt tego typu, który otrzymał nową wieżę radarową.

Remont główny lotniskowca rozpoczął się w sierpniu ubiegłego roku. Kontrakt zawarty w tej sprawie obejmuje m.in. wymianę paliwa w reaktorach jądrowych, modernizację 2 300 pomieszczeń dla załogi i obsługi okrętu, wymianę lub rewitalizację 600 różnych zbiorników oraz wielu systemów okrętowych. Remont ma zakończyć się pod koniec 2021 roku.

Zobacz też: Stocznia Szczecińska tworzy hub przemysłowy i podąża za globalnym trendem.

W sumie amerykańska marynarka wojenna ma 10 lotniskowców klasy Nimitz. Pierwszy z nich wszedł do służby w maju 1975 roku, a ostatni – USS George H.W. Bush – w styczniu 2009 roku. Jednostka USS George Washington została zbudowana przez stocznię Newport News Shipbuilding i weszła do służby w amerykańskiej marynarce wojennej w lipcu 1992 roku.

Lotniskowiec USS George Washington mierzy 333 m długości oraz 40,8 m szerokości. Jego wyporność to 104 tys. ton. Załogę okrętową stanowi 3 200 oficerów i marynarzy, a personel lotniczy to 2 480 ludzi. Okręt może przenosić 80 samolotów różnego typu.

Podpis: tz

Marynarka wojenna – więcej wiadomości na ten temat znajdziesz tutaj.

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Francuski statek rybacki osiadł na skałach u wybrzeży w Irlandii

    Francuski statek rybacki osiadł na skałach u wybrzeży w Irlandii

    W niedzielę 14 grudnia francuski statek rybacki Fastnet w wyniku utraty napędu i trudnych warunków pogodowych osiadł na podłożu skalnym przy wejściu do portu Dingle w hrabstwie Kerry na południowo-zachodnim wybrzeżu Irlandii.

    Awaria napędu i wejście na skały przy Dingle

    Do zdarzenia doszło krótko po opuszczeniu portu Dingle na południowo-zachodnim wybrzeżu Irlandii. Francuski statek rybacki Fastnet po awarii układu napędowego utracił zdolność manewrowania. Silny wiatr oraz wysoka fala uniemożliwiły utrzymanie kontrolowanego kursu, w efekcie czego jednostka została zniesiona w kierunku brzegu i weszła na skały w rejonie plaży Bínn Bán, kilka metrów poza osłoniętym akwenem portowym. Pozycja statku w strefie przyboju stwarzała ryzyko dalszych uszkodzeń konstrukcji kadłuba.

    Akcja ratownicza, warunki pogodowe i dalsze działania

    Na pokładzie Fastnet przebywało 14 członków załogi. Po zgłoszeniu sytuacji alarmowej irlandzkie służby ratownicze uruchomiły skoordynowaną akcję, którą prowadziło Valentia Marine Rescue Sub-Centre. Na miejsce skierowano śmigłowiec ratowniczy Rescue 115, samolot poszukiwawczo-ratowniczy oraz jednostki nawodne Royal National Lifeboat Institution i lokalnej straży przybrzeżnej. Załogę podjęto bezpośrednio z pokładu jednostki przy użyciu wciągarki pokładowej śmigłowca irlandzkiej Straży Przybrzeżnej Rescue 115. Wszyscy rybacy zostali następnie bezpiecznie dostarczeni na ląd.

    W rejonie zdarzenia panują trudne warunki pogodowe. Met Éireann wydał ostrzeżenia dla hrabstw Cork i Kerry, wskazując na intensywne opady, wzburzone morze oraz podwyższone ryzyko niebezpieczeństwa dla staków znajdujących się na tych wodach. Równolegle prowadzone są działania związane z oceną stanu technicznego kadłuba Fastnet oraz monitoringiem potencjalnego wycieku paliwa. Na obecnym etapie służby nie potwierdziły wystąpienia wycieku paliwa do pobliskich wód. Jednostka pozostaje pod obserwacją, a jej stan techniczny jest oceniany.