Stocznia z grupy Damen zakończyła remont norweskiego wycieczkowca

Należąca do holenderskiego holdingu stoczniowego Damen stocznia Damen Shiprepair w Breście zakończyła program remontowy statku wycieczkowego norweskiego amatora. Istotny element prac stanowiła renowacja dwóch pędników azymutalnych wyprodukowanych przez ABB.
Grupa stoczniowa Damen podała, że mierzący 326 m długości statek wycieczkowy Norwegian Breakaway (należący do armatora Norwegian Cruise Line) w suchym doku stoczni w Breście spędził 11 dni. 8 maja br., na sześć godzin przed planowanym zakończeniem prac remontowych, statek opuścił dok.
Laurent Salou, menadżer stoczni Damen Shiprepair podkreśla, że stocznia remontowa w Breście jest w stanie realizować remonty nawet tak dużych jednostek. Jak dodaje, norweski armator wybrał właśnie jej ofertę, ponieważ stocznia znajduje się względnie niedaleko terminalu wycieczkowego w Southampton. To był ostatni port, do którego zawinął Norwegian Breakaway przed remontem.
Salou zaznacza, że w 2015 roku stocznia remontowa z grupy Damen już z powodzeniem zrealizowała zlecenie norweskiego armatora, które dotyczyło statku Epic.
Zobacz też: PGZ Stocznia Wojenna serwisuje fregatę ORP Kazimierz Pułaski.
Na czym polegał zrealizowany program remontowy? Grupa Damen podała w komunikacie, że zespół stoczni Damen Shiprepair Brest współpracował z inżynierami oddelegowany przez ABB. Chodziło przede wszystkim o naprawę łożyska wału oraz wymianę uszczelek obrotowych w pędnikach azymutalnych wyprodukowanych przez ABB.
Holenderski holding stoczniowy relacjonuje, że wykonanie takiego zakresu prac wymagało demontażu obu śmigieł. Operacja ta, zrealizowana przez zespół specjalistów ABB, wymagała dużej precyzji, ponieważ do wnętrza systemów napędowych nie mógł dostać się kurz czy też inne zanieczyszczenia.
Technicy stoczni przeprowadzili również renowację trzech dziobowych siłowników hydraulicznych statku oraz trzech stabilizatorów. Te pierwsze wyprodukowała spółka Brunvoll, a drugie Fincantieri, włoski koncern specjalizujący się w budowie statków wycieczkowych.
Zobacz też: Havyard Design & Solutions wchodzi w nową branżę.
Zakres wykonanych prac objął również malowanie kadłuba. Chodziło zarówno zwykłe malowanie, jak również o wykonanie wzorów dekoracyjnych.
Podpis: am
Przemysł stoczniowy – więcej wiadomości z branży znajdziesz tutaj.
Kacper Dziugan walczy z glejakiem. Trwa zbiórka na leczenie w Niemczech

Redakcja portalu zwraca się do Czytelników z prośbą o wsparcie zbiórki na leczenie Kacpra Dziugana. 19-latek walczy z glejakiem IV stopnia. Kacper jest bratankiem kmdr. Michała Dziugana, oficera Marynarki Wojennej RP, przez lata pełniącego służbę jako dowódca pierwszego niszczyciela min ORP Kormoran oraz 13. Dywizjonu Trałowców.
W artykule
Służba na morzu, walka o życie
Kmdr. Michał Dziugan należy do oficerów dobrze znanych w środowisku Marynarki Wojennej RP. Przez lata odpowiadał za ludzi i okręty, realizując zadania wymagające odpowiedzialności i zaufania do załogi. Dziś najtrudniejszą walkę toczy jego bratanek.
Kacper w tym roku rozpoczął studia w Krakowie. Po dwóch tygodniach przyszła diagnoza: złośliwy nowotwór mózgu – glejak IV stopnia. Leczenie dostępne w Polsce zostało już wykorzystane, dlatego rodzina zbiera środki na terapię w wyspecjalizowanej klinice w Niemczech zajmującej się leczeniem glejaków.
Prośba redakcji do środowiska ludzi morza
Zwracamy się z prośbą o solidarność i pomoc. Wystarczy udostępnienie zbiórki lub symboliczna wpłata – każda forma wsparcia ma znaczenie w sytuacji, w której koszty leczenia przekraczają możliwości rodziny.
Jak pomóc
Najprostszą formą wsparcia dla Kacpra jest wejście w link do zbiórki, jej udostępnienie oraz – jeśli to możliwe – wpłata dowolnej kwoty.










