Firma Speed inspiracją dla młodzieży do pracy w branży morskiej

Młodzi ludzie z Zespołu Szkół Ekologiczno-Transportowych w Gdyni, kształcący się w Technikum Transportowym, mają wyjątkową szansę na rozwój kariery w dynamicznej branży morskiej dzięki praktykom w firmie Speed Sp. z o.o. – uniwersalnym operatorze przeładunkowym w portach Gdyni i Gdańska.

Od 7 lat firma wspiera rozwój przyszłych specjalistów. Pod czujnym okiem specjalistów, takich jak Małgorzata Różycka, dyrektor ds. logistyki, uczniowie zyskują praktyczne umiejętności oraz inspirację, aby podjąć wyzwania związane z pracą w tym sektorze.

Znaczenie praktyk w edukacji zawodowej

Od 2017 roku uczniowie kształcący się w zawodach technik logistyk i technik spedytor mają możliwość odbycia miesięcznych praktyk zawodowych w firmie Speed Sp. z o.o. To doświadczenie, które pozwala im z bliska obserwować działania w przemyśle morskim i logistycznym. Wielu z nich, szczególnie wyróżniających się uczniów z klas trzecich i czwartych, opisuje praktyki jako kluczowy element ich edukacji.

-Podczas praktyk miałem szansę zobaczyć, jak wygląda praca w realnym środowisku. Mogłem rozmawiać z pracownikami portu oraz operatorami dźwigowymi, którzy na co dzień zajmują się przeładunkami różnych towarów. To było niesamowite doświadczenie! – podkreśla jeden z uczniów. Bezpośrednie doświadczenie w pracy w branży morskiej pozwala młodym ludziom zrozumieć, jak ich rolą przyczynia się do funkcjonowania całego systemu transportu morskiego.

Wsparcie i inspiracja praktyków branży morskiej

Małgorzata Różycka, z ponad 25-letnim doświadczeniem w branży, wieloletnia członkini Stowarzyszenia Kobiet w Gospodarce Morskiej (WISTA) jest nie tylko dyrektorem ds. logistyki, ale także mentorką dla młodych ludzi. Jej pasja do portów i logistyki inspiruje uczniów do odkrywania kariery w tym sektorze. Różycka podkreśla, że młodzież jest pełna entuzjazmu i chęci do nauki, co czyni współpracę z nimi ekscytującym doświadczeniem.

-Młodzi ludzie są fantastyczni, wystarczy ich zainteresować tą branżą, pokazać 'pracę od tzw. kuchni’, zainspirować – mówi Różycka. Uczniowie są zdumieni, gdy mogą zobaczyć na własne oczy, jak działa sektor morski i jakie możliwości się z nim wiążą. Spotkania z załogą statków, dźwigowymi oraz pracownikami portu okazują się być dla nich niezwykle inspirujące.

Łączenie teorii z praktyką Speed

Współpraca Speed Sp. z o.o. z Technikum Transportowym to nie tylko wymiana wiedzy, ale także inspiracja do przyszłych wyborów życiowych. Małgorzata Różycka i jej zespół oferują uczniom cenne wskazówki dotyczące kariery w logistyce i transporcie morskim: – Mam znakomity kontakt z mentorem z firmy, który nie tylko uczy mnie teorii, ale również dzieli się swoimi doświadczeniami z praktyki. To dla mnie niezwykle cenne! – mówi jeden z praktykantów. 

Dzięki takiej bezpośredniej wymianie wiedzy i doświadczeń uczniowie mają szansę na lepsze przygotowanie do przyszłości w branży. Praktyki dają im możliwość zweryfikowania, czy to właśnie transport morski jest ich pasją i czy chcą wiązać z nim swoją przyszłość.

Przyszłość w branży morskiej

Praktyki w Speed Sp. z o.o. stanowią dla wielu młodych ludzi pierwsze kroki w kierunku kariery w branży morskiej. Dzięki zdobytym umiejętnościom i wiedzy, uczniowie odczuwają większą pewność siebie w swoich wyborach zawodowych. Niektórzy z nich już teraz planują kontynuować edukację w zakresie logistyki i transportu, mając na uwadze otwierające się przed nimi możliwości. To dla nas wielka satysfakcja, bo chcemy zarażać ich pasją do morskich tematów.

Paweł Zastawny, prezes firmy Speed

Inspiracja do działania

Młodzież z Technikum Transportowego jest doskonałym przykładem na to, jak praca w branży morskiej może być pasjonującą i satysfakcjonującą drogą kariery. Dzięki praktykom i wsparciu mentorów, takich jak Małgorzata Różycka, uczniowie odkrywają nie tylko nowe umiejętności, ale także swoje zainteresowania i pasje. Inspiracja, jaką otrzymują przez swoje doświadczenia, stanowi fundament, na którym mogą budować swoją przyszłość.Dzięki inicjatywom takim jak ta, rośnie nowa generacja wykwalifikowanych specjalistów, gotowych na wyzwania, jakie niesie ze sobą branża morska. Wszyscy mają świadomość, że ich zaangażowanie i chęć rozwijania umiejętności mogą prowadzić do wspaniałych karier, które odgrywają ważną rolę w rozwijającym się sektorze morskim.

Źródło: Speed

https://portalstoczniowy.pl/category/okretownictwo-stocznie/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Wyzwania dla promów w Cieśninie Gibraltarskiej

    Wyzwania dla promów w Cieśninie Gibraltarskiej

    Sztorm Emilia, który od 12 grudnia przechodzi nad południową Hiszpanią, ponownie zwrócił uwagę na wyjątkowo trudne warunki żeglugowe na wodach Cieśniny Gibraltarskiej. Zdjęcia promu Ciudad de Mahón z 13 grudnia pokazują skalę oddziaływania wiatru wschodniego i wysokiej fali na jednym z najbardziej ruchliwych szlaków żeglugowych świata. 

    Cieśnina Gibraltarska – naturalne „wąskie gardło”

    Cieśnina Gibraltarska nie bez powodu uchodzi za jeden z najbardziej wymagających szlaków żeglugowych w Europie, szczególnie w okresie jesienno-zimowym. Łączy Morze Śródziemne z Atlantykiem, a jednocześnie stanowi barierę pomiędzy dwoma masami wody o odmiennych właściwościach. Stała wymiana wód powoduje silne prądy powierzchniowe i podpowierzchniowe, które w warunkach silnego wiatru potrafią gwałtownie zmieniać charakter fali.

    Dodatkowym czynnikiem jest znaczne zwężenie akwenu, które lokalnie wzmacnia wiatr i przyspiesza prądy. W praktyce oznacza to krótką, stromą falę oraz trudne do przewidzenia zachowanie jednostek, zwłaszcza na kursach poprzecznych.

    Wiatr wschodni – jeden z najtrudniejszych scenariuszy

    Według danych hiszpańskiej agencji meteorologicznej AEMET, w rejonie Cieśniny Gibraltarskiej podczas przejścia sztormu Emilia występuje silny wiatr wschodni o sile dochodzącej do 7°B. Taki układ baryczny jest szczególnie niekorzystny dla żeglugi na trasie Algeciras–Ceuta.

    Wiatr wschodni, znany lokalnie jako Levante, przyspiesza w wąskim gardle cieśniny, powodując szybkie narastanie fali o wysokości 3–4 metrów, co skutkuje znacznymi obciążeniami jednostek i utrudnia utrzymanie prędkości oraz kursu.

    Promy liniowe pod stałą presją warunków pogodowych

    Jednostki obsługujące regularne połączenia między Hiszpanią kontynentalną a Ceutą muszą funkcjonować w warunkach, które na wielu innych akwenach oznaczałyby całkowite wstrzymanie żeglugi. Trasa Algeciras–Ceuta jest jedną z najbardziej eksploatowanych linii promowych w tej części Morza Śródziemnego i prowadzi przez wody o szczególnie trudnych warunkach wietrznych.

    Zdjęcia z 13 grudnia, opublikowane na platformie X przez lokalnego obserwatora ruchu morskiego w Cieśninie Gibraltarskiej, pokazują skalę wyzwań, z jakimi muszą się zmagać załogi podczas takich przejść. Na tych wodach kluczowe znaczenie mają zarówno możliwości jednostek, jak i doświadczenie kapitanów.

    Sztorm nie wstrzymuje ruchu w jednym z kluczowych punktów świata

    Cieśnina Gibraltarska pozostaje jednym z najważniejszych punktów światowej żeglugi. Każdego dnia przechodzą tędy setki statków handlowych, jednostek pasażerskich oraz okrętów wojennych. Nawet podczas silnych sztormów ruch nie ustaje całkowicie, a jedynie podlega ograniczeniom i zwiększonemu nadzorowi.

    Przypadek sztormu Emilia pokazuje, że mimo postępu technologicznego natura w tym rejonie wciąż dyktuje warunki. To akwen, który nie wybacza błędów i stale przypomina o swojej specyfice.