FSG: prawie 440 mln euro za budowę dwóch promów LNG

Niemiecka stocznia Flensburger Schiffbau-Gesellschaft (FSG) zbuduje dwa promy pasażerskie z napędem na skroplony gaz ziemny dla australijskiego przewoźnika TT-Line Company Pty Ltd. Kontrakt wart jest 438 milionów euro.

Informację o podpisaniu umowy niemiecka spółka stoczniowa podała 3 maja br. FSG poinformowała, że zamówione jednostki będą miały długość 212 metrów, a na pokład zabiorą 1 800 pasażerów oraz maksymalnie 600 samochodów osobowych.

Promy zasilane będą skroplonym gazem ziemnym LNG. To paliwo niskoemisyjne i przyjazne dla środowiska naturalnego. Zgodnie z podpisaną umową,  Flensburger Schiffbau-Gesellschaft oba statki zbuduje do 2021 roku. Armator zamierza wykorzystywać zamówione jednostki do przewozu pasażerów przez Cieśninę Bassa, pomiędzy Australią i Tasmanią.

Wcześniej, w styczniu 2018 r. FSG i TT-Line Company podpisały list intencyjny w sprawie budowy dwóch promów.

Jednostki zamówione przez TT-Line Company zastąpią dwa promy: „Spirit of Tasmania I” oraz „Spirit of Tasmania II” i otrzymają takie same nazwy.

Podpis: łp

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Francuski statek rybacki osiadł na skałach u wybrzeży w Irlandii

    Francuski statek rybacki osiadł na skałach u wybrzeży w Irlandii

    W niedzielę 14 grudnia francuski statek rybacki Fastnet w wyniku utraty napędu i trudnych warunków pogodowych osiadł na podłożu skalnym przy wejściu do portu Dingle w hrabstwie Kerry na południowo-zachodnim wybrzeżu Irlandii.

    Awaria napędu i wejście na skały przy Dingle

    Do zdarzenia doszło krótko po opuszczeniu portu Dingle na południowo-zachodnim wybrzeżu Irlandii. Francuski statek rybacki Fastnet po awarii układu napędowego utracił zdolność manewrowania. Silny wiatr oraz wysoka fala uniemożliwiły utrzymanie kontrolowanego kursu, w efekcie czego jednostka została zniesiona w kierunku brzegu i weszła na skały w rejonie plaży Bínn Bán, kilka metrów poza osłoniętym akwenem portowym. Pozycja statku w strefie przyboju stwarzała ryzyko dalszych uszkodzeń konstrukcji kadłuba.

    Akcja ratownicza, warunki pogodowe i dalsze działania

    Na pokładzie Fastnet przebywało 14 członków załogi. Po zgłoszeniu sytuacji alarmowej irlandzkie służby ratownicze uruchomiły skoordynowaną akcję, którą prowadziło Valentia Marine Rescue Sub-Centre. Na miejsce skierowano śmigłowiec ratowniczy Rescue 115, samolot poszukiwawczo-ratowniczy oraz jednostki nawodne Royal National Lifeboat Institution i lokalnej straży przybrzeżnej. Załogę podjęto bezpośrednio z pokładu jednostki przy użyciu wciągarki pokładowej śmigłowca irlandzkiej Straży Przybrzeżnej Rescue 115. Wszyscy rybacy zostali następnie bezpiecznie dostarczeni na ląd.

    W rejonie zdarzenia panują trudne warunki pogodowe. Met Éireann wydał ostrzeżenia dla hrabstw Cork i Kerry, wskazując na intensywne opady, wzburzone morze oraz podwyższone ryzyko niebezpieczeństwa dla staków znajdujących się na tych wodach. Równolegle prowadzone są działania związane z oceną stanu technicznego kadłuba Fastnet oraz monitoringiem potencjalnego wycieku paliwa. Na obecnym etapie służby nie potwierdziły wystąpienia wycieku paliwa do pobliskich wód. Jednostka pozostaje pod obserwacją, a jej stan techniczny jest oceniany.