Jarosław Siergiej Nowym Prezesem Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście

Jarosław Siergiej, doświadczony lider w branży morskiej, 27 lutego został mianowany Prezesem Zarządu Spółki Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. na VIII kadencję, rozpoczynającą się 1 marca 2024 r. Ta decyzja podkreśla dążenie spółki do dalszego rozwoju i umacniania pozycji na rynku portowym.

Rada Nadzorcza Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. (ZMPSiŚ) ogłosiła powołanie Pana Jarosława Siergieja na prestiżowe stanowisko Prezesa Zarządu, rozpoczynając jego kadencję z dniem 1 marca 2024 roku. To wybór, który ma na celu nie tylko kontynuację dotychczasowej strategii rozwoju jednego z wiodących operatorów portowych w Polsce, ale także wprowadzenie nowych, innowacyjnych rozwiązań w zarządzaniu infrastrukturą morską.

Jarosław Siergiej, z bogatym doświadczeniem w branży morskiej, początkowo rozwijał swoje kompetencje jako II oficer nawigacyjny w Polskiej Żegludze Bałtyckiej. Jego zawodowa ścieżka ewoluowała od członka zarządu do roli prezesa w Zarządzie Morskiego Portu Police, co ukazuje jego wyjątkowe zdolności kierownicze. Jako prezes zarządu i dyrektor naczelny Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA w latach 2008-2013, udowodnił swoją skuteczność w zarządzaniu jednym z kluczowych hubów portowych w Polsce.

Ten okres był istotny w jego karierze, podkreślając jego zdolność do efektywnego prowadzenia ważnych inicjatyw w sektorze. Jego ponowna kadencja jako prezesa Polskiej Żeglugi Bałtyckiej w latach 2014-2015 potwierdziła jego renomę w branży. Równie istotne jest jego zaangażowanie polityczne, gdzie jako lider szczecińskich struktur Platformy Obywatelskiej, wykazał się szerokim zainteresowaniem i aktywnością zawodową. Powrót Siergieja na stanowisko prezesa ZMPSiŚ, gdzie już wcześniej odnosił sukcesy, zapowiada kontynuację dynamicznego rozwoju i umacniania pozycji spółki na arenie europejskiej, wykorzystując jego głębokie zrozumienie specyfiki sektora morskiego.

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/zmiana-zarzadu-w-stoczni-szczecinskiej-wulkan/

Decyzja o powołaniu nowego Prezesa została podjęta po zakończeniu postępowania kwalifikacyjnego, które, pomimo intensywnego poszukiwania, nie wyłoniło kandydatów na stanowiska Wiceprezesa ds. Ekonomiczno-Finansowych oraz Wiceprezesa ds. Infrastruktury. Rada Nadzorcza zdecydowała o niezwłocznym ogłoszeniu nowych konkursów, aby jak najszybciej uzupełnić skład zarządu kompetentnymi specjalistami.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, będąc kluczowym graczem na rynku transportu morskiego, stawia przed sobą ambitne cele związane m.in. z rozbudową infrastruktury i zwiększeniem przepustowości portów. Inwestycja w budowę Głębokowodnego Terminalu Kontenerowego w Świnoujściu zapowiada się jako przełomowy krok w kierunku wzmacniania pozycji Polski na morskiej mapie Europy. Powołanie Jarosława Siergieja na stanowisko Prezesa Zarządu to krok, który ma zapewnić realizację tych założeń, korzystając z jego bogatego doświadczenia i strategicznego podejścia do zarządzania.

Kluczowe jest pytanie, czy nowy prezes będzie kontynuował politykę swojego poprzednika, zwłaszcza w zakresie dalszego rozwoju i modernizacji portów. Znając dotychczasowe osiągnięcia i doświadczenie Siergieja, można oczekiwać, że jego kadencja będzie okresem intensywnych działań na rzecz dalszego umacniania pozycji ZMPSiŚ jako lidera innowacji i efektywności w sektorze portowym, co przyczyni się do wzrostu gospodarczego nie tylko regionu, ale i całego kraju.

Autor: Mariusz Dasiewicz

https://portalstoczniowy.pl/category/porty-przewozy-morskie/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • US Navy wybiera okręty desantowe od Damena?

    US Navy wybiera okręty desantowe od Damena?

    Ogłoszona 5 grudnia decyzja sekretarza marynarki Stanów Zjednoczonych przesądziła o kierunku dalszych prac nad nowymi okrętami desantowymi średniej wielkości. W postępowaniu dotyczącym programu LSM, US Navy wskazała jako zwycięzcę europejski koncern Damen, którego propozycja najlepiej odpowiadała przyjętym założeniom operacyjnym i harmonogramowym.

    Projekt LST-100 w programie LSM US Navy

    Podstawą oferty niderlandzkiej grupy stał się projekt LST-100, który zostanie zaadaptowany na potrzeby amerykańskiej floty. Zgodnie z deklaracjami strony wojskowej, pierwsze prace stoczniowe mogłyby ruszyć w 2026 roku, co przy zachowaniu zakładanego tempa realizacji umożliwiłoby przekazanie pierwszej jednostki do służby w 2029 roku. Skala programu zakłada pozyskanie docelowo około 35 okrętów, przeznaczonych zarówno dla US Navy, jak i Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych.

    Istotnym elementem amerykańskiego podejścia do programu jest ograniczenie ingerencji w bazową dokumentację techniczną. Zamiast daleko idących modyfikacji przewidziano jedynie dostosowanie projektu do obowiązujących standardów US Navy, wymagań dotyczących wyposażenia oraz integracji z systemami wykorzystywanymi przez lotnictwo morskie i USMC. Takie podejście ma pozwolić na skrócenie cyklu projektowego i zmniejszenie ryzyka opóźnień.

    Rola okrętów LSM w działaniach USMC

    Równolegle z ogłoszeniem wyboru programu zawarto porozumienie dotyczące nabycia praw do dokumentacji technicznej LST-100, których wartość określono na 3,3 mln USD. Rozwiązanie to daje stronie amerykańskiej pełną swobodę w zakresie wyboru stoczni realizujących kolejne etapy programu – od budowy seryjnej, przez wsparcie eksploatacji, po przyszłe modernizacje. Zgodnie z zapowiedziami w realizację programu ma zostać włączona możliwie szeroka grupa zakładów stoczniowych.

    Nowe okręty desantowe typu LSM (Landing Ship Medium) mają odegrać kluczową rolę w działaniach USMC na wodach Oceanu Spokojnego, umożliwiając szybkie przemieszczanie pododdziałów pomiędzy rozproszonymi punktami operacyjnymi. W założeniu będą one uzupełniać potencjał dużych okrętów desantowych-doków, zapewniając większą elastyczność działania w środowisku nasyconym środkami rażenia przeciwnika.