Leonardo prezentuje nowe wieżyczki: LIONFISH 30 i HITFIST 30 UL

Koncern Leonardo, znany ze swojego zaawansowanego podejścia do technologii obronnej, zaprezentował dwie nowe wieżyczki na targach Seafuture w La Spezia, które odbyły się od 5 do 8 czerwca. Nowe modele, LIONFISH 30 oraz HITFIST 30 UL, są obiecującym uzupełnieniem do istniejących linii produktów firmy, z nowymi funkcjami i zwiększoną wydajnością.

LIONFISH 30, nowo zaprezentowana wieżyczka morska, jest najnowszą propozycją w serii małokalibrowych systemów obronnych LIONFISH. Jest to lekka i kompaktowa konstrukcja, która jest idealna do instalacji na mniejszych jednostkach. Dzięki swojej zdolności do obrony przed różnymi rodzajami zagrożeń, w tym dronami i śmigłowcami, jest doskonałym wyborem do zastosowań w wielu różnych scenariuszach.

Unikalne cechy LIONFISH to wysoka szybkostrzelność, duży zasięg i nowa koncepcja amunicji AHEAD (Advanced Hit Efficiency And Destruction), skonstruowana do skutecznego neutralizowania zagrożeń powietrznych, w tym mini i mikro dronów. System ma wiele cech wspólnych z innymi modelami z rodziny LIONFISH, co ułatwia obsługę i serwisowanie.

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/nowoczesny-zestaw-do-badan-hydrograficznych-od-thesta/

Z drugiej strony, wieżyczka HITFIST 30 UL (Unmanned Light) to propozycja dla obszaru lądowego. Jest to lekka i kompaktowa wersja zdalnie sterowanej wieżyczki, która jest idealna do instalacji na pojazdach amfibijnych z rygorystycznymi ograniczeniami wagowymi. Jest ona skuteczna przeciwko wszystkim rodzajom zagrożeń asymetrycznych, dzięki zastosowaniu amunicji pneumatycznej.

Leonardo, ze swoim nowym asortymentem, ma na celu sprostanie nowoczesnym i stale ewoluującym scenariuszom operacyjnym, w których zagrożenia, szczególnie te powietrzne, stają się coraz bardziej skomplikowane. Z wieżyczkami takimi jak LIONFISH 30 i HITFIST 30 UL, Leonardo kontynuuje swoje misje w tworzeniu zaawansowanych technologii obronnych, które są doceniane i wykorzystywane na całym świecie.

Autor: Mariusz Dasiewicz

https://portalstoczniowy.pl/category/marynarka-bezpieczenstwo/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • US Navy wybiera okręty desantowe od Damena?

    US Navy wybiera okręty desantowe od Damena?

    Ogłoszona 5 grudnia decyzja sekretarza marynarki Stanów Zjednoczonych przesądziła o kierunku dalszych prac nad nowymi okrętami desantowymi średniej wielkości. W postępowaniu dotyczącym programu LSM, US Navy wskazała jako zwycięzcę europejski koncern Damen, którego propozycja najlepiej odpowiadała przyjętym założeniom operacyjnym i harmonogramowym.

    Projekt LST-100 w programie LSM US Navy

    Podstawą oferty niderlandzkiej grupy stał się projekt LST-100, który zostanie zaadaptowany na potrzeby amerykańskiej floty. Zgodnie z deklaracjami strony wojskowej, pierwsze prace stoczniowe mogłyby ruszyć w 2026 roku, co przy zachowaniu zakładanego tempa realizacji umożliwiłoby przekazanie pierwszej jednostki do służby w 2029 roku. Skala programu zakłada pozyskanie docelowo około 35 okrętów, przeznaczonych zarówno dla US Navy, jak i Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych.

    Istotnym elementem amerykańskiego podejścia do programu jest ograniczenie ingerencji w bazową dokumentację techniczną. Zamiast daleko idących modyfikacji przewidziano jedynie dostosowanie projektu do obowiązujących standardów US Navy, wymagań dotyczących wyposażenia oraz integracji z systemami wykorzystywanymi przez lotnictwo morskie i USMC. Takie podejście ma pozwolić na skrócenie cyklu projektowego i zmniejszenie ryzyka opóźnień.

    Rola okrętów LSM w działaniach USMC

    Równolegle z ogłoszeniem wyboru programu zawarto porozumienie dotyczące nabycia praw do dokumentacji technicznej LST-100, których wartość określono na 3,3 mln USD. Rozwiązanie to daje stronie amerykańskiej pełną swobodę w zakresie wyboru stoczni realizujących kolejne etapy programu – od budowy seryjnej, przez wsparcie eksploatacji, po przyszłe modernizacje. Zgodnie z zapowiedziami w realizację programu ma zostać włączona możliwie szeroka grupa zakładów stoczniowych.

    Nowe okręty desantowe typu LSM (Landing Ship Medium) mają odegrać kluczową rolę w działaniach USMC na wodach Oceanu Spokojnego, umożliwiając szybkie przemieszczanie pododdziałów pomiędzy rozproszonymi punktami operacyjnymi. W założeniu będą one uzupełniać potencjał dużych okrętów desantowych-doków, zapewniając większą elastyczność działania w środowisku nasyconym środkami rażenia przeciwnika.


PolskiplPolskiPolski