MBDA dostarczy Szwecji rakiety przeciwlotnicze CAMM

MBDA, czołowy producent systemów rakietowych, potwierdza pozyskanie kontraktu w Szwecji na dostarczenie zaawansowanych rakiet przeciwlotniczych CAMM (Common Anti-air Modular Missiles). Kontrakt ten stanowi kolejny krok w rozwijającej się współpracy między MBDA a szwedzkimi siłami zbrojnymi.

Umowa zawarta z Agencją Zakupów Obronnych FMV (Försvarets materielverk) umacnia pozycję MBDA jako kluczowego dostawcy systemów obronnych dla Europy. Rakiety CAMM oraz system Sea Ceptor, przeznaczone dla pięciu korwet typu Visby Królewskiej Marynarki Wojennej Szwecji, są przykładem najnowocześniejszych technologii w dziedzinie obrony powietrznej.

Sea Ceptor to zaawansowany morski system obrony, oferujący kompleksową ochronę w zakresie 360° przed różnorodnymi zagrożeniami powietrznymi. System ten został zaprojektowany do przeciwdziałania atakom z różnych kierunków, w tym naddźwiękowym rakietom przeciwokrętowym i śmigłowcom uderzeniowym.

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/mbda-z-duzym-kontraktem-dla-polskiego-systemu-obrony-powietrznej/

Sea Ceptor, wykorzystując technologię rakiet CAMM, oferuje zaawansowane możliwości integracji z istniejącymi systemami radarowymi okrętów. Dzięki temu rozwiązaniu, okręty mają możliwość efektywnej aktualizacji swoich systemów obronnych, co pozwala uniknąć kosztownych i czasochłonnych modernizacji infrastruktury.

Rakiety CAMM wyróżniają się na tle innych systemów obrony powietrznej dzięki unikalnym cechom, takim jak zdolność do szybkiego przechwycenia celów przy niskich kosztach operacyjnych. Te aspekty sprawiają, że system jest atrakcyjny dla państw poszukujących efektywnych, ale ekonomicznie opłacalnych rozwiązań w dziedzinie obrony powietrznej.

Eric Beranger, prezes MBDA, podkreśla długotrwałą współpracę firmy ze Szwecją. Program Meteor, prowadzony przez MBDA, w którym Szwecja jest strategicznym partnerem, oraz współpraca z SAAB w produkcji rakiet TAURUS i AKERON MP, są dowodami na silne więzi i wspólne inicjatywy w dziedzinie obronności.

Szwecja dołącza do grona państw, które wybrały systemy rakietowe CAMM, dołączając m.in. do Polski, Wielkiej Brytanii, Włoch, Kanady, Brazylii. Decyzja ta świadczy o globalnym zaufaniu do technologii MBDA i potwierdza jej rosnącą rolę na arenie międzynarodowej.

Rozwój systemów rakietowych przez MBDA, takich jak CAMM, odzwierciedla ich zaangażowanie w innowacje i ciągłe doskonalenie technologii obronnych. Firma ta nieustannie poszukuje nowych rozwiązań, aby sprostać zmieniającym się wyzwaniom i zagrożeniom na arenie międzynarodowej.

Czytaj też: https://portalstoczniowy.pl/marynarka-wojenna-brazylii-zamowila-system-sea-ceptor-firmy-mbda/

MBDA nie tylko dostarcza zaawansowane systemy rakietowe, ale także aktywnie współpracuje z lokalnymi partnerami przemysłowymi, takimi jak SAAB. Ta synergia umożliwia tworzenie innowacyjnych rozwiązań, które zwiększają bezpieczeństwo i obronność na skalę globalną.

Zakup przez Szwecję systemów rakietowych CAMM to krok milowy w rozwoju europejskiej obronności. MBDA, jako lider w dziedzinie technologii rakietowych, odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu przyszłości obrony powietrznej, a ich produkty stanowią fundament nowoczesnych systemów obronnych na całym świecie.

Autor: Mariusz Dasiewicz/MBDA

https://portalstoczniowy.pl/category/marynarka-bezpieczenstwo/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Na Oksywiu program Miecznik idzie jak „Burza”

    Na Oksywiu program Miecznik idzie jak „Burza”

    W PGZ Stoczni Wojennej odbyła się dziś uroczystość położenia stępki pod drugą fregatę programu Miecznik – przyszłą ORP Burzę. Zakończenie etapu montażu stępki bazowej oznacza formalne rozpoczęcie budowy całego kadłuba okrętu. 

    W ceremonii uczestniczyli m.in. sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej Paweł Bejda, podsekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych Konrad Gołota oraz przedstawiciele Inspektoratu Uzbrojenia, Dowództwa Marynarki Wojennej RP i partnerów programu. Tradycyjne wspawanie okolicznościowego medalu w konstrukcję stępki symbolicznie otworzyło zasadniczą fazę budowy kadłuba drugiej fregaty.

    Program Miecznik jako sprawdzian możliwości polskiego przemysłu okrętowego

    Położenie stępki pod Burzę potwierdza, że PGZ Stocznia Wojenna konsekwentnie i zgodnie z harmonogramem realizuje kolejne etapy programu Miecznik. Pierwsza fregata – Wicher – znajduje się już w zaawansowanej fazie montażu kadłuba, natomiast rozpoczęcie budowy drugiej jednostki pokazuje, że stocznia jest gotowa do równoległej realizacji zadań o najwyższym stopniu złożoności.

    Marcin Ryngwelski, prezes zarządu PGZ Stocznia Wojenna

    Stępka pod Burzę już na swoim miejscu / Portal Stoczniowy
    Fot. PGZ Stocznia Wojenna

    Program  Miecznik jest największym wyzwaniem w historii współczesnego polskiego przemysłu okrętowego oraz potwierdzeniem zdolności krajowych zakładów stoczniowych do realizacji przedsięwzięć o strategicznym znaczeniu dla bezpieczeństwa naszego państwa. Każdy kolejny etap jego realizacji przybliża moment przekazania Marynarce Wojennej RP nowoczesnych wielozadaniowych fregat.

    Miecznik – trzy nowe fregaty dla polskiej floty

    Program Miecznik obejmuje budowę trzech fregat wielozadaniowych: WicherBurza i Huragan. Jednostki te w perspektywie najbliższych lat przejmą zadania realizowane obecnie przez fregaty ORP Gen. K. Pułaski oraz ORP Gen. T. Kościuszko, zapewniając Marynarce Wojennej RP nowoczesne platformy zdolne do prowadzenia działań w środowisku wielodomenowym.

    Stępka pod Burzę już na swoim miejscu / Portal Stoczniowy
    Fot. PGZ Stocznia Wojenna

    Po zakończeniu uroczystości zaproszeni goście odwiedzili Halę Kadłubową PGZ Stoczni Wojennej, gdzie prowadzone są intensywne prace przy budowie pierwszej fregaty programu Miecznik – przyszłego ORP Wichra.

    Na Oksywiu program Miecznik idzie jak „Burza” / Portal Stoczniowy
    Fot. PGZ Stocznia Wojenna

    Podstawowe parametry fregat Miecznik

    Wielozadaniowe fregaty Miecznik to jednostki, które po zakończeniu budowy osiągną długość całkowitą około 138 metrów oraz maksymalną szerokość sięgającą 20 metrów. Wyporność maksymalna, liczona wraz z pełnym wyposażeniem i poszyciem, wyniesie około 7 tysięcy ton. Okręty zaprojektowano z myślą o prowadzeniu długotrwałych działań na morzu – ich autonomiczność szacowana jest na około 8 tysięcy mil morskich, przy prędkości maksymalnej dochodzącej do 28 węzłów.

    Napęd dla przyszłych Mieczników zapewnią cztery wysokoprężne silniki tłokowe pracujące w układzie CODAD, co gwarantuje właściwą manewrowość oraz efektywność eksploatacyjną jednostek. Stała załoga fregaty liczyć będzie około 120 marynarzy, z możliwością przyjęcia dodatkowo blisko 60 osób personelu, w zależności od charakteru realizowanych zadań.

    Źródło: PGZ Stocznia Wojenna