Ogłoszenie o naborze na Prezesa PGZ Stocznia Wojenna

21 czerwca, Rada Nadzorcza PGZ Stocznia Wojenna sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni ogłosiła wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko Prezesa Zarządu Spółki. Kandydaci powinni spełniać określone kryteria, w tym posiadać wykształcenie wyższe, minimum 5-letni okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych. Dodatkowym atutem będzie doświadczenie w branży stoczniowej oraz znajomość języka angielskiego.

Kryteria dla Kandydatów

Wymagania

  1. Posiadanie wykształcenia wyższego lub uznanego wykształcenia zagranicznego.
  2. Co najmniej 5-letni okres zatrudnienia.
  3. Co najmniej 3-letnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych lub samodzielnych.
  4. Pełnia praw publicznych i zdolność do czynności prawnych.
  5. Brak określonych ograniczeń prawnych.

Ograniczenia

  1. Zakaz pełnienia funkcji społecznego współpracownika.
  2. Zakaz członkostwa w organach partii politycznych.
  3. Zakaz zatrudnienia przez partie polityczne.
  4. Zakaz pełnienia funkcji z wyboru w zakładowej organizacji związkowej.
  5. Brak konfliktu interesów wobec działalności Spółki.
  6. Brak prawomocnych wyroków za określone przestępstwa.

Dodatkowe Wymagania

  1. Doświadczenie w branży związanej z działalnością Spółki.
  2. Dostęp do informacji niejawnych z klauzulą co najmniej „poufne” (w razie braku, zobowiązanie do wypełnienia Ankiety bezpieczeństwa osobowego w terminie 21 dni).
  3. Znajomość języka angielskiego (certyfikat będzie dodatkowym atutem).

Proces Aplikacyjny

Dokumenty wymagane od Kandydatów:

  1. Życiorys (CV).
  2. List motywacyjny.
  3. Oświadczenia o spełnieniu kryteriów i braku skazania.
  4. Dokumenty potwierdzające spełnienie dodatkowych wymogów.
  5. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności.
  6. Aktualne zaświadczenie lekarskie.
  7. Inne dokumenty potwierdzające kwalifikacje lub umiejętności.

Zasady składania dokumentów:

  1. Dokumenty w oryginałach lub kopie poświadczone za zgodność z oryginałem.
  2. Możliwość wezwania do przedstawienia dodatkowych dokumentów.

Sposób i termin składania zgłoszeń:

  1. Osobiście lub listem poleconym na adres: PGZ Stocznia Wojenna sp. z o.o., ul. Inż. J. Śmidowicza 48, 81-127 Gdynia.
  2. Zgłoszenia przyjmowane w dni robocze od 8:00 do 15:00 do dnia 5 lipca 2024 r.
  3. Zgłoszenia po terminie lub niespełniające wymogów nie będą rozpatrywane.

Procedura kwalifikacyjna:

  1. Otwarcie zgłoszeń w ciągu 14 dni od terminu składania.
  2. Weryfikacja zgłoszeń pod względem terminowości i zgodności z wymogami.
  3. Rozmowy kwalifikacyjne z zakwalifikowanymi kandydatami.

Kontakt i dodatkowe informacje

Formularze dla Kandydatów

Formularze oświadczeń dla kandydatów na Prezesa Zarządu dostępne są na stronie: https://pgzsw.com.pl/wp-content/uploads/2024/06/2.1.-Formularz-oswiadczenia-kandydata-na-Prezesa-Zarzadu.pdf

Osoby upoważnione do kontaktu z Kandydatami 

Uwagi:

  • Rada Nadzorcza może zakończyć postępowanie kwalifikacyjne bez wyłonienia kandydata.
  • Możliwość wystąpienia do Rady ds. spółek z udziałem Skarbu Państwa o opinię na temat kandydata.

Zgłoszenia można składać do 5 lipca 2024 r. Czy ten proces rekrutacji przyniesie fachowca z odpowiednimi kwalifikacjami, czy będzie kontynuacją politycznych wyborów? Czas pokaże.

Źródło: PGZ SA/MD

https://portalstoczniowy.pl/category/polityka/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • US Navy wybiera okręty desantowe od Damena?

    US Navy wybiera okręty desantowe od Damena?

    Ogłoszona 5 grudnia decyzja sekretarza marynarki Stanów Zjednoczonych przesądziła o kierunku dalszych prac nad nowymi okrętami desantowymi średniej wielkości. W postępowaniu dotyczącym programu LSM, US Navy wskazała jako zwycięzcę europejski koncern Damen, którego propozycja najlepiej odpowiadała przyjętym założeniom operacyjnym i harmonogramowym.

    Projekt LST-100 w programie LSM US Navy

    Podstawą oferty niderlandzkiej grupy stał się projekt LST-100, który zostanie zaadaptowany na potrzeby amerykańskiej floty. Zgodnie z deklaracjami strony wojskowej, pierwsze prace stoczniowe mogłyby ruszyć w 2026 roku, co przy zachowaniu zakładanego tempa realizacji umożliwiłoby przekazanie pierwszej jednostki do służby w 2029 roku. Skala programu zakłada pozyskanie docelowo około 35 okrętów, przeznaczonych zarówno dla US Navy, jak i Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych.

    Istotnym elementem amerykańskiego podejścia do programu jest ograniczenie ingerencji w bazową dokumentację techniczną. Zamiast daleko idących modyfikacji przewidziano jedynie dostosowanie projektu do obowiązujących standardów US Navy, wymagań dotyczących wyposażenia oraz integracji z systemami wykorzystywanymi przez lotnictwo morskie i USMC. Takie podejście ma pozwolić na skrócenie cyklu projektowego i zmniejszenie ryzyka opóźnień.

    Rola okrętów LSM w działaniach USMC

    Równolegle z ogłoszeniem wyboru programu zawarto porozumienie dotyczące nabycia praw do dokumentacji technicznej LST-100, których wartość określono na 3,3 mln USD. Rozwiązanie to daje stronie amerykańskiej pełną swobodę w zakresie wyboru stoczni realizujących kolejne etapy programu – od budowy seryjnej, przez wsparcie eksploatacji, po przyszłe modernizacje. Zgodnie z zapowiedziami w realizację programu ma zostać włączona możliwie szeroka grupa zakładów stoczniowych.

    Nowe okręty desantowe typu LSM (Landing Ship Medium) mają odegrać kluczową rolę w działaniach USMC na wodach Oceanu Spokojnego, umożliwiając szybkie przemieszczanie pododdziałów pomiędzy rozproszonymi punktami operacyjnymi. W założeniu będą one uzupełniać potencjał dużych okrętów desantowych-doków, zapewniając większą elastyczność działania w środowisku nasyconym środkami rażenia przeciwnika.