Ogłoszenie o naborze na Prezesa PGZ Stocznia Wojenna

21 czerwca, Rada Nadzorcza PGZ Stocznia Wojenna sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni ogłosiła wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko Prezesa Zarządu Spółki. Kandydaci powinni spełniać określone kryteria, w tym posiadać wykształcenie wyższe, minimum 5-letni okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych. Dodatkowym atutem będzie doświadczenie w branży stoczniowej oraz znajomość języka angielskiego.
W artykule
Kryteria dla Kandydatów
Wymagania
- Posiadanie wykształcenia wyższego lub uznanego wykształcenia zagranicznego.
- Co najmniej 5-letni okres zatrudnienia.
- Co najmniej 3-letnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych lub samodzielnych.
- Pełnia praw publicznych i zdolność do czynności prawnych.
- Brak określonych ograniczeń prawnych.
Ograniczenia
- Zakaz pełnienia funkcji społecznego współpracownika.
- Zakaz członkostwa w organach partii politycznych.
- Zakaz zatrudnienia przez partie polityczne.
- Zakaz pełnienia funkcji z wyboru w zakładowej organizacji związkowej.
- Brak konfliktu interesów wobec działalności Spółki.
- Brak prawomocnych wyroków za określone przestępstwa.
Dodatkowe Wymagania
- Doświadczenie w branży związanej z działalnością Spółki.
- Dostęp do informacji niejawnych z klauzulą co najmniej „poufne” (w razie braku, zobowiązanie do wypełnienia Ankiety bezpieczeństwa osobowego w terminie 21 dni).
- Znajomość języka angielskiego (certyfikat będzie dodatkowym atutem).
Proces Aplikacyjny
Dokumenty wymagane od Kandydatów:
- Życiorys (CV).
- List motywacyjny.
- Oświadczenia o spełnieniu kryteriów i braku skazania.
- Dokumenty potwierdzające spełnienie dodatkowych wymogów.
- Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności.
- Aktualne zaświadczenie lekarskie.
- Inne dokumenty potwierdzające kwalifikacje lub umiejętności.
Zasady składania dokumentów:
- Dokumenty w oryginałach lub kopie poświadczone za zgodność z oryginałem.
- Możliwość wezwania do przedstawienia dodatkowych dokumentów.
Sposób i termin składania zgłoszeń:
- Osobiście lub listem poleconym na adres: PGZ Stocznia Wojenna sp. z o.o., ul. Inż. J. Śmidowicza 48, 81-127 Gdynia.
- Zgłoszenia przyjmowane w dni robocze od 8:00 do 15:00 do dnia 5 lipca 2024 r.
- Zgłoszenia po terminie lub niespełniające wymogów nie będą rozpatrywane.
Procedura kwalifikacyjna:
- Otwarcie zgłoszeń w ciągu 14 dni od terminu składania.
- Weryfikacja zgłoszeń pod względem terminowości i zgodności z wymogami.
- Rozmowy kwalifikacyjne z zakwalifikowanymi kandydatami.
Kontakt i dodatkowe informacje
Formularze dla Kandydatów
Formularze oświadczeń dla kandydatów na Prezesa Zarządu dostępne są na stronie: https://pgzsw.com.pl/wp-content/uploads/2024/06/2.1.-Formularz-oswiadczenia-kandydata-na-Prezesa-Zarzadu.pdf
Osoby upoważnione do kontaktu z Kandydatami
- Hanna Nowakowska, tel. +48 508 859 885, e-mail: hnowakowska@pgzsw.com.pl
- Jacek Olszewski, tel. +48 734 825 318, e-mail: jacek.olszewski@pgzsa.pl
Uwagi:
- Rada Nadzorcza może zakończyć postępowanie kwalifikacyjne bez wyłonienia kandydata.
- Możliwość wystąpienia do Rady ds. spółek z udziałem Skarbu Państwa o opinię na temat kandydata.
Zgłoszenia można składać do 5 lipca 2024 r. Czy ten proces rekrutacji przyniesie fachowca z odpowiednimi kwalifikacjami, czy będzie kontynuacją politycznych wyborów? Czas pokaże.
Źródło: PGZ SA/MD

-
US Navy wybiera okręty desantowe od Damena?

Ogłoszona 5 grudnia decyzja sekretarza marynarki Stanów Zjednoczonych przesądziła o kierunku dalszych prac nad nowymi okrętami desantowymi średniej wielkości. W postępowaniu dotyczącym programu LSM, US Navy wskazała jako zwycięzcę europejski koncern Damen, którego propozycja najlepiej odpowiadała przyjętym założeniom operacyjnym i harmonogramowym.
W artykule
Projekt LST-100 w programie LSM US Navy
Podstawą oferty niderlandzkiej grupy stał się projekt LST-100, który zostanie zaadaptowany na potrzeby amerykańskiej floty. Zgodnie z deklaracjami strony wojskowej, pierwsze prace stoczniowe mogłyby ruszyć w 2026 roku, co przy zachowaniu zakładanego tempa realizacji umożliwiłoby przekazanie pierwszej jednostki do służby w 2029 roku. Skala programu zakłada pozyskanie docelowo około 35 okrętów, przeznaczonych zarówno dla US Navy, jak i Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych.
Istotnym elementem amerykańskiego podejścia do programu jest ograniczenie ingerencji w bazową dokumentację techniczną. Zamiast daleko idących modyfikacji przewidziano jedynie dostosowanie projektu do obowiązujących standardów US Navy, wymagań dotyczących wyposażenia oraz integracji z systemami wykorzystywanymi przez lotnictwo morskie i USMC. Takie podejście ma pozwolić na skrócenie cyklu projektowego i zmniejszenie ryzyka opóźnień.
Rola okrętów LSM w działaniach USMC
Równolegle z ogłoszeniem wyboru programu zawarto porozumienie dotyczące nabycia praw do dokumentacji technicznej LST-100, których wartość określono na 3,3 mln USD. Rozwiązanie to daje stronie amerykańskiej pełną swobodę w zakresie wyboru stoczni realizujących kolejne etapy programu – od budowy seryjnej, przez wsparcie eksploatacji, po przyszłe modernizacje. Zgodnie z zapowiedziami w realizację programu ma zostać włączona możliwie szeroka grupa zakładów stoczniowych.
Nowe okręty desantowe typu LSM (Landing Ship Medium) mają odegrać kluczową rolę w działaniach USMC na wodach Oceanu Spokojnego, umożliwiając szybkie przemieszczanie pododdziałów pomiędzy rozproszonymi punktami operacyjnymi. W założeniu będą one uzupełniać potencjał dużych okrętów desantowych-doków, zapewniając większą elastyczność działania w środowisku nasyconym środkami rażenia przeciwnika.









