PGZ Stocznia Wojenna sponsorem AMW Arki Gdynia

PGZ Stocznia Wojenna, najstarsza polska stocznia, dołączyła do grona sponsorów Koszykarskiego Klubu Sportowego Gdynia S.A., znanego jako AMW Arka Gdynia. W ramach współpracy, stocznia będzie wspierać lokalną drużynę koszykarską od nadchodzącego sezonu Orlen Basket Ligi. Ten krok stanowi kontynuację naszego zaangażowania w rozwój Gdyni i jej społeczności.
PGZ Stocznia Wojenna, kultywując wieloletnie tradycje Stoczni Marynarki Wojennej, od lat stanowi integralną część gdyńskiego krajobrazu. Oferujemy kompleksowe usługi w zakresie projektowania, remontowania, modernizacji oraz budowy okrętów dla Marynarki Wojennej RP. Jako jeden z najważniejszych podmiotów przemysłu stoczniowego w Polsce, realizujemy obecnie ambitny projekt budowy wielozadaniowych fregat MIECZNIK, które wzmocnią potencjał obronny Marynarki Wojennej RP.
Współpraca z AMW Arką Gdynia to dla nas nie tylko możliwość promowania naszej firmy, ale także sposób na dalsze wzmacnianie więzi z miastem Gdynia i jego mieszkańcami. Nasza stocznia, tak jak koszykarski klub, ma długą i bogatą historię, a wspólne działania będą dla obu stron szansą na dalszy rozwój.
Marcin Ryngwelski, prezes PGZ Stoczni Wojennej

AMW Arka Gdynia to marka, która od lat buduje swój sukces na pasji i zaangażowaniu. Wspieranie jej jest dla nas naturalnym krokiem w umacnianiu naszej obecności na arenie lokalnej.
Beata Koniarska, członkini zarządu PGZ Stoczni Wojennej
Dzięki podpisaniu umowy sponsorskiej z AMW Arką Gdynia, logo PGZ Stoczni Wojennej pojawi się na strojach meczowych koszykarzy, odzieży klubowej oraz w widocznych miejscach Polsat Plus Areny Gdynia. To partnerstwo podkreśla silny związek między firmą a miastem, w którym Stocznia od lat pełni rolę jednego z najważniejszych podmiotów gospodarczych.

Cieszymy się, że tak ważny gracz w regionie jak PGZ Stocznia Wojenna zdecydował się wesprzeć nasz klub. To partnerstwo jest dowodem na to, że wspólne działania na rzecz miasta i jego społeczności przynoszą korzyści zarówno w sferze sportu, jak i gospodarki. To jednocześnie sygnał, że nasz Klub z optymizmem spogląda w przyszłość.
Bartłomiej Wołoszyn, prezes AMW Arki Gdynia
Źródło: PGZ Stocznia Wojenna

- PGZ Stocznia Wojenna wsparła jubileusz 230-lecia CONRADINUM. Rosnąca potrzeba kształcenia przyszłych kadr stoczniowych
- Nowy prezes PGZ Stocznia Wojenna Marcin Ryngwelski: „Odbudujemy zaufanie i pozycję stoczni” [WYWIAD]
- Nowa członkini zarządu PGZ Stocznia Wojenna, Beata Koniarska: „Z wiatrem w żaglach ku nowym wyzwaniom” [WYWIAD]
- Equinor – głównym sponsorem młodzieżowego klubu żeglarskiego w Łebie
-
Norwegia: kolizja promu Ternen na wyspie Herføl

11 grudnia na wyspie Herføl w południowej Norwegii prom pasażersko-samochodowy Ternen uczestniczył w kolizji z budynkiem dawnej poczty. Jednostka należąca do operatora Norled wykonywała lokalne połączenie promowe.
W artykule
Okoliczności zdarzenia na wyspie Herføl
Jak donosi lokalna prasa, w tym gazeta Fredriksstad Blad, jednostka mierząca 29,11 metra długości i 9,1 metra szerokości – zamiast zacumować do nabrzeża – uderzyła w nieruchomy obiekt lądowy. Do kolizji doszło z powodu usterki technicznej, która uniemożliwiła załodze zatrzymanie lub zwolnienie promu, mimo podejmowanych prób. Uszkodzeniu uległy elementy konstrukcyjne budynku, w tym fragmenty ścian oraz dachu.
Zakres strat po stronie obiektu jest obecnie przedmiotem dochodzenia, a szczegóły dotyczące stanu samego promu pozostają na razie niepotwierdzone, co dodaje tajemniczości całej sprawie.
Błąd nawigacyjny i możliwa usterka techniczna
Początkowo załoga zgłosiła, że prom osiadł na mieliźnie, co w realiach archipelagu południowej Norwegii mogło wydawać się prawdopodobne. Przeprowadzona na miejscu inspekcja wykazała jednak, że doszło do kolizji z budynkiem znajdującym się na lądzie.
Według wstępnych informacji przekazywanych przez lokalne media załoga przyznała, że doszło do pomylenia obiektu z przystanią promową. Jako jedną z możliwych przyczyn zdarzenia wskazywana jest usterka techniczna, która miała uniemożliwić skuteczne wyhamowanie jednostki. Te okoliczności pozostają jednak przedmiotem dalszych ustaleń.
Na pokładzie promu znajdowało się około sześciu pasażerów oraz załoga. Wszyscy bezpiecznie zeszli na ląd.
Działania służb i dochodzenie
Norweska policja niezwłocznie rozpoczęła czynności wyjaśniające. W ramach postępowania potwierdzono, że zdarzenie miało charakter allizji, a nie wejścia jednostki na mieliznę. Analizie podlegają zarówno kwestie techniczne, jak i warunki panujące w momencie zdarzenia.
Operator Norled poinformował o wszczęciu wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Połączenie promowe zostało czasowo zawieszone, jednak po wstępnej ocenie sytuacji ruch przywrócono. Na obecnym etapie nie przekazano informacji o ewentualnych konsekwencjach eksploatacyjnych dla jednostki.
Prom Ternen – szerszy kontekst
Prom Ternen został zbudowany w 1970 roku i pływa pod norweską banderą. Jednostka od lat obsługuje lokalne połączenia promowe, stanowiąc element codziennej infrastruktury transportowej tego regionu.
Incydent na Herføl wpisuje się w serię zdarzeń morskich, które w ostatnich latach zwracają uwagę norweskich mediów na kwestie bezpieczeństwa żeglugi przybrzeżnej. W czerwcu 2023 roku głośnym echem odbiła się kolizja promu pasażerskiego Tyrhaug z jednostką serwisową Frøy Loke w rejonie Edøyfjord, która doprowadziła do obrażeń czterech osób i uruchomiła dyskusję na temat procedur nawigacyjnych oraz stanu technicznego jednostek operujących w norweskich fiordach.
Źródło: Norsk rikskringkasting (NRK)









