Siedem wniosków PGE o pozwolenia lokalizacyjne dla morskich farm wiatrowych na Bałtyku 

PGE złożyła w środę, 9 lutego 2022 roku, kolejny wniosek do Ministerstwa Infrastruktury o nowe pozwolenie lokalizacyjne dla morskich farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim. To już siódmy taki wniosek złożony przez PGE. Ujęty w nim obszar (14.E.2) zlokalizowany jest na Ławicy Odrzanej.
Nasze inwestycje w energetykę morską realizujemy w oparciu o przemyślaną strategię i rachunek ekonomiczny. Zainteresowani jesteśmy perspektywicznymi obszarami na Bałtyku, które w niedalekiej przyszłości pozwolą nam na rozwój w obszarze offshore. Zgodnie z planem konsekwentnie wnioskujemy o pozwolenia lokalizacyjne dla naszych farm wiatrowych na kolejnych obszarach – tym razem na obszarze położonym na wysokości Szczecina. Wraz z ostatnim złożonym wnioskiem lokalizacyjnym mamy już ich siedem – skomentował Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
Obecnie, PGE realizuje inwestycje na Morzu Bałtyckim o łącznej mocy ok. 3,5 GW w oparciu o trzy uzyskane w 2012 roku pozwolenia lokalizacyjne (decyzja nr MFW/3/12, MFW/4/12, MFW/5/12). Prace prowadzone na tych obszarach realizowane są zgodnie z harmonogramem. W najbliższych miesiącach spodziewane jest uzyskanie ważnych decyzji administracyjnych dotyczących m.in. pozwoleń środowiskowych dla infrastruktury lądowej związanej z wyprowadzeniem mocy, a w dalszej kolejności pozwoleń na budowę. W trakcie realizacji są przetargi dotyczące poszczególnych etapów inwestycji.
Celem strategicznym Grupy PGE w obszarze energetyki morskiej jest zbudowanie co najmniej 6,5 GW mocy do 2040 roku. Według założeń rządowych, ujętych w PEP2040, morskie farmy wiatrowe w polskiej strefie Morza Bałtyckiego w 2040 roku będą posiadały moc ok. 8-11 GW.
Na Morzu Bałtyckim obecnie dostępnych jest 11 akwenów, w ramach których PGE i inne podmioty będą mogły starać się o pozwolenia na wznoszenie i wykorzystywanie sztucznych wysp (PSzW).
Źródło: PGE

Polski Rejestr Statków poszukuje specjalistów ds. wyrobów medycznych

Polski Rejestr Statków (S.A.) rozszerza zespół specjalistów odpowiedzialnych za certyfikację wyrobów medycznych. Instytucja prowadzi nabór auditorów systemów zarządzania jakością zgodnych z normą ISO 13485:2016, w tym auditorów wiodących, oraz ekspertów branżowych wspierających proces oceny zgodności.
W artykule
PRS rozwija kompetencje w obszarze wyrobów medycznych
Polski Rejestr Statków od lat działa jako jednostka certyfikująca w sektorze medycznym, dlatego rosnąca liczba postępowań oraz zmieniające się regulacje unijne tworzą zapotrzebowanie na nowych specjalistów. Poszukiwani są zarówno doświadczeni auditorzy, jak i eksperci techniczni związani z projektowaniem, produkcją lub użytkowaniem wyrobów medycznych.
Współpraca może być realizowana na podstawie umowy o dzieło lub w modelu B2B, co pozwala dostosować zakres i wymiar zaangażowania do możliwości kandydatów.
Zakres zadań dla nowych specjalistów
Do głównych obowiązków osób współpracujących z PRS będą należały:
- udział w audytach systemów zarządzania jakością u producentów wyrobów medycznych zgodnych z wymaganiami normy ISO 13485:2016,
- samodzielne prowadzenie audytów – w przypadku kandydatów z odpowiednimi kwalifikacjami,
- opracowywanie raportów z przeprowadzonych audytów,
- współpraca z zespołem ekspertów przy ocenie zgodności wyrobów medycznych w ramach obowiązujących regulacji MDR oraz IVDR.
Wymagania PRS wobec kandydatów
Do współpracy zapraszane są osoby z wykształceniem technicznym, inżynieryjnym, medycznym, farmaceutycznym, biologicznym, weterynaryjnym lub innym pokrewnym, które chcą wykorzystywać swoją wiedzę ekspercką w projektach realizowanych w sektorze wyrobów medycznych.
PRS kieruje ofertę zarówno do kandydatów posiadających doświadczenie auditorskie, jak i do ekspertów technicznych dysponujących praktyczną znajomością wyrobów medycznych – od etapu projektowania i wytwarzania, przez kontrolę jakości, aż po ich użytkowanie.
Co oferuje PRS
Współpraca z Polskim Rejestrem Statków S.A. to możliwość uczestnictwa w tworzeniu nowego obszaru działalności jednostki certyfikującej, pracy w profesjonalnym środowisku opartym na zasadach bezstronności i wysokich standardach jakości oraz realnego wpływu na rozwój kompetencji organizacji.
PRS S.A. oferuje atrakcyjne warunki wynagrodzenia, elastyczne formy współpracy, a także możliwość rozwoju poprzez szkolenia branżowe, warsztaty i współpracę z zespołem ekspertów.
Jak aplikować?
Osoby zainteresowane współpracą proszone są o przesłanie CV na adres:
anna.chruscikowska@prs.pl
z dopiskiem w temacie: „Auditor ISO 13485”.










