Siedem wniosków PGE o pozwolenia lokalizacyjne dla morskich farm wiatrowych na Bałtyku 

PGE złożyła w środę, 9 lutego 2022 roku, kolejny wniosek do Ministerstwa Infrastruktury o nowe pozwolenie lokalizacyjne dla morskich farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim. To już siódmy taki wniosek złożony przez PGE. Ujęty w nim obszar (14.E.2) zlokalizowany jest na Ławicy Odrzanej. 

Nasze inwestycje w energetykę morską realizujemy w oparciu o przemyślaną strategię i rachunek ekonomiczny. Zainteresowani jesteśmy perspektywicznymi obszarami na Bałtyku, które w niedalekiej przyszłości pozwolą nam na rozwój w obszarze offshore. Zgodnie z planem konsekwentnie wnioskujemy o pozwolenia lokalizacyjne dla naszych farm wiatrowych na kolejnych obszarach – tym razem na obszarze położonym na wysokości Szczecina. Wraz z ostatnim złożonym wnioskiem lokalizacyjnym mamy już ich siedem – skomentował Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

Obecnie, PGE realizuje inwestycje na Morzu Bałtyckim o łącznej mocy ok. 3,5 GW w oparciu o trzy uzyskane w 2012 roku pozwolenia lokalizacyjne (decyzja nr MFW/3/12, MFW/4/12, MFW/5/12). Prace prowadzone na tych obszarach realizowane są zgodnie z harmonogramem. W najbliższych miesiącach spodziewane jest uzyskanie ważnych decyzji administracyjnych dotyczących m.in. pozwoleń środowiskowych dla infrastruktury lądowej związanej z wyprowadzeniem mocy, a w dalszej kolejności pozwoleń na budowę. W trakcie realizacji są przetargi dotyczące poszczególnych etapów inwestycji.

Celem strategicznym Grupy PGE w obszarze energetyki morskiej jest zbudowanie co najmniej 6,5 GW mocy do 2040 roku. Według założeń rządowych, ujętych w PEP2040, morskie farmy wiatrowe w polskiej strefie Morza Bałtyckiego w 2040 roku będą posiadały moc ok. 8-11 GW.

Na Morzu Bałtyckim obecnie dostępnych jest 11 akwenów, w ramach których PGE i inne podmioty będą mogły starać się o pozwolenia na wznoszenie i wykorzystywanie sztucznych wysp (PSzW).

Źródło: PGE

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Polski Rejestr Statków poszukuje specjalistów ds. wyrobów medycznych

    Polski Rejestr Statków poszukuje specjalistów ds. wyrobów medycznych

    Polski Rejestr Statków (S.A.) rozszerza zespół specjalistów odpowiedzialnych za certyfikację wyrobów medycznych. Instytucja prowadzi nabór auditorów systemów zarządzania jakością zgodnych z normą ISO 13485:2016, w tym auditorów wiodących, oraz ekspertów branżowych wspierających proces oceny zgodności.

    PRS rozwija kompetencje w obszarze wyrobów medycznych

    Polski Rejestr Statków od lat działa jako jednostka certyfikująca w sektorze medycznym, dlatego rosnąca liczba postępowań oraz zmieniające się regulacje unijne tworzą zapotrzebowanie na nowych specjalistów. Poszukiwani są zarówno doświadczeni auditorzy, jak i eksperci techniczni związani z projektowaniem, produkcją lub użytkowaniem wyrobów medycznych.

    Współpraca może być realizowana na podstawie umowy o dzieło lub w modelu B2B, co pozwala dostosować zakres i wymiar zaangażowania do możliwości kandydatów.

    Zakres zadań dla nowych specjalistów

    Do głównych obowiązków osób współpracujących z PRS będą należały:

    • udział w audytach systemów zarządzania jakością u producentów wyrobów medycznych zgodnych z wymaganiami normy ISO 13485:2016,
    • samodzielne prowadzenie audytów – w przypadku kandydatów z odpowiednimi kwalifikacjami,
    • opracowywanie raportów z przeprowadzonych audytów,
    • współpraca z zespołem ekspertów przy ocenie zgodności wyrobów medycznych w ramach obowiązujących regulacji MDR oraz IVDR.

    Wymagania PRS wobec kandydatów

    Do współpracy zapraszane są osoby z wykształceniem technicznym, inżynieryjnym, medycznym, farmaceutycznym, biologicznym, weterynaryjnym lub innym pokrewnym, które chcą wykorzystywać swoją wiedzę ekspercką w projektach realizowanych w sektorze wyrobów medycznych.

    PRS kieruje ofertę zarówno do kandydatów posiadających doświadczenie auditorskie, jak i do ekspertów technicznych dysponujących praktyczną znajomością wyrobów medycznych – od etapu projektowania i wytwarzania, przez kontrolę jakości, aż po ich użytkowanie.

    Co oferuje PRS

    Współpraca z Polskim Rejestrem Statków S.A. to możliwość uczestnictwa w tworzeniu nowego obszaru działalności jednostki certyfikującej, pracy w profesjonalnym środowisku opartym na zasadach bezstronności i wysokich standardach jakości oraz realnego wpływu na rozwój kompetencji organizacji.

    PRS S.A. oferuje atrakcyjne warunki wynagrodzenia, elastyczne formy współpracy, a także możliwość rozwoju poprzez szkolenia branżowe, warsztaty i współpracę z zespołem ekspertów.

    Jak aplikować?

    Osoby zainteresowane współpracą proszone są o przesłanie CV na adres:
    anna.chruscikowska@prs.pl
    z dopiskiem w temacie: „Auditor ISO 13485”.