Wizyta delegacji COM-DKM w IT MARFOR w Taranto

Delegacja Centrum Operacji Morskich – Dowództwa Komponentu Morskiego pod przewodnictwem wiceadmirała Krzysztofa Jaworskiego odwiedziła Italian Maritime Forces (IT MARFOR) w Taranto.

Wizyta ta, która odbyła się 7-8 marca, miała na celu zapoznanie się z możliwościami oraz działalnością włoskich sił morskich.

Wspólne spotkania i rozmowy między delegacją COM – DKM a kadrami dowódczymi IT MARFOR pozwoliły na lepsze poznanie doświadczeń, celów i wyzwań, a także na wymianę wiedzy i poglądów. Dzięki temu zacieśniły się relacje między obiema organizacjami oraz lepiej zrozumiano potrzeby i możliwości każdej z nich.

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/przelom-w-sledztwie-dotyczacym-sabotazu-nord-stream/

Tego typu spotkania przyczyniają się do zwiększenia współpracy między krajami oraz pozytywnego rozwoju działań morskich. Dzięki temu obie strony mogą czerpać wzajemne korzyści i realizować swoje cele w dziedzinie obrony morskiej.

Jest to nie tylko ważne dla Polski i Włoch, ale również dla całej Europy, gdyż zacieśnienie współpracy między siłami morskimi różnych państw może przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa na morzach i oceanach.

Źródło: COM-DKM

https://portalstoczniowy.pl/category/marynarka-bezpieczenstwo/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Montaż modułu na przyszłym atomowym USS John F. Kennedy

    Montaż modułu na przyszłym atomowym USS John F. Kennedy

    W stoczni Newport News Shipbuilding, należącej do koncernu Huntington Ingalls Industries, 9 grudnia przeprowadzono kolejny istotny etap budowy lotniskowca o napędzie jądrowym USS John F. Kennedy (CVN 79) typu Gerald R. Ford

    Precyzyjne scalanie modułów na przyszłym USS John F. Kennedy

    Widoczne na zdjęciu prace realizowane są już po zakończeniu zasadniczego formowania struktury kadłuba i prowadzone są z wykorzystaniem metody modułowej, od lat stosowanej w stoczni Newport News Shipbuilding. Duże sekcje konstrukcyjne powstają równolegle, a następnie są transportowane do suchego doku, gdzie następuje ich precyzyjne ustawienie i trwałe połączenie z wcześniej zmontowanymi fragmentami okrętu.

    Przejście do etapu wyposażania kadłuba

    Osadzenie górnej części dziobu sprawia, że sylwetka lotniskowca coraz wyraźniej odpowiada docelowemu kształtowi jednostki. Jednocześnie prace stoczniowe przechodzą do etapu zbrojenia okrętu, rozumianego w stoczniowej praktyce jako wyposażanie kadłuba. Obejmuje ono położenie rurociągów, montaż torów kablowych i kanałów wentylacyjnych, układanie kabli oraz wykonywanie kolejnych prac wyposażeniowych.

    Montaż górnego modułu dziobowego należy do najbardziej czytelnych momentów budowy lotniskowca, wyraźnie zmieniających jego sylwetkę i potwierdzających postęp prac stoczniowym. Przyszły USS John F. Kennedy (CVN 79) jest drugą jednostką nowej generacji amerykańskich atomowych lotniskowców typu Gerald R. Ford, a Newport News Shipbuilding pozostaje jedyną stocznią w Stanach Zjednoczonych zdolną do realizacji tak złożonych programów okrętowych.


PolskiplPolskiPolski