Enea miała wstępnie 50 mln zł zysku netto w III kw. 2022 r.
Opublikowane:
9 listopada, 2022
Enea miała 456 mln zł zysku EBITDA i 50 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej, przy 8 021 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży w III kw. 2022 r., podała spółka, prezentując wstępne dane.
Spółka podała też, że zysk przed opodatkowaniem wyniósł 45 mln zł, zysk netto ogółem 45 mln zł, a capex: 634 mln zł.
Wynik EBITDA w poszczególnych obszarach działalności był następujący: Wydobycie: 70 mln zł, Wytwarzanie: -391 mln zł, Dystrybucja: 348 mln zł, Obrót: 327 mln zł.
Wybrane dane operacyjne:
– Produkcja węgla netto: 1,6 mln ton, – Całkowite wytwarzanie energii elektrycznej netto: 6,9 TWh, – Sprzedaż usług dystrybucji odbiorcom końcowym: 5,1 TWh, – Sprzedaż energii elektrycznej i paliwa gazowego odbiorcom detalicznym: 5,7 TWh.
W okresie I-III kw. przychody ze sprzedaży oraz inne dochody to 22 732 mln zł, EBITDA: 2 295 mln zł, zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej: 789 mln zł.
Wynik EBITDA osiągnięty przez GK Enea w okresie I-III kwartał 2022 roku jest pochodną m.in. następujących czynników (w porównaniu do okresu I-III kwartał 2021 roku): w Obszarze Wydobycie wyższy wynik EBITDA wynika głównie ze zwiększonej sprzedaży węgla (spowodowanej wyższą ceną sprzedaży węgla kamiennego, przy niższym wolumenie sprzedaży), częściowo skompensowanej wzrostem kosztów działalności operacyjnej.
W Obszarze Wytwarzanie niższy wynik EBITDA wynika głównie ze spadku wyniku w Segmencie Elektrowni Systemowych (utworzenie rezerw na umowy rodzące obciążenia oraz spadek marży na Rynku Bilansującym, przy jednoczesnym wzroście marży na wytwarzaniu i marży na obrocie) oraz spadku wyniku w Segmencie OZE (utworzenie rezerw na umowy rodzące obciążenia oraz wzrost kosztów zużycia biomasy). W Segmencie Ciepło odnotowano wzrost wyniku EBITDA głównie na skutek wzrostu marży jednostkowej.
W Obszarze Dystrybucja spadek wyniku EBITDA jest efektem wyższego poziomu kosztów operacyjnych, przy jednocześnie wyższym poziomie zrealizowanej marży z działalności koncesjonowanej oraz wyższym wyniku na pozostałej działalności operacyjnej.
W Obszarze Obrót wzrost wyniku EBITDA spowodowany jest wyższym poziomem zrealizowanej marży na rynku detalicznym i wyższym wynikiem z tytułu aktualizacji wyceny kontraktów CO2. Jednocześnie, odnotowano wzrost kosztów rezerw z tytułu roszczeń wypowiedzianych umów dotyczących Praw majątkowych dla OZE oraz wzrost rezerw dotyczących umów rodzących obciążenia” – czytamy w komunikacie.
Jednostkowy zysk netto w I-III kw. sięgnął 1 204 mln zł.
Ostateczne wyniki zostaną przedstawione w raporcie okresowym GK Enea za III kw. 2022 roku, którego publikację zaplanowano na 23 listopada 2023 roku.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu oraz analizy ruchu na stronie. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp wykorzystywany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.