Fincantieri przekazała wycieczkowiec armatorowi Oceania Cruises

10 lipca, w zakładzie stoczniowym Fincantieri w Sestri Ponente odbyła się uroczystość przekazania Oceania Allura – najnowszego wycieczkowca we flocie armatora Oceania Cruises, należącego do grupy Norwegian Cruise Line Holdings Ltd. Statek jest bliźniaczą jednostką Oceania Vista, który trafił do użytkownika w 2023 roku, i stanowi rozwinięcie koncepcji średniej wielkości jednostek o najwyższym standardzie wyposażenia.

Wycieczkowiec Oceania Allura – nowa jednostka Oceania Cruises zbudowana przez Fincantieri

Nowy statek wycieczkowy mierzy 246 metrów długości, a jego pojemność brutto wynosi ok. 68 000 ton. Na pokładzie znajduje się 600 kabin, mogących pomieścić łącznie 1200 pasażerów. Wnętrza jednostki, zgodnie z filozofią marki Oceania Cruises, charakteryzują się przytulnym wystrojem, nastawionym na komfort podróżnych oraz detalami inspirowanymi współczesnym wzornictwem. Oprócz wysokiego standardu wykończenia, Oceania Allura wyróżnia się również zaawansowaniem w zakresie rozwiązań środowiskowych, co podkreślono w oficjalnych komunikatach.

Fincantieri i Oceania Cruises: strategia rozwoju floty oparta na klasie Allura

W ceremonii przekazania uczestniczyli m.in. Pierroberto Folgiero – dyrektor generalny Fincantieri, Luigi Matarazzo – szef działu jednostek handlowych tej grupy oraz przedstawiciele Norwegian Cruise Line Holdings Ltd.: Harry Sommer, prezes i dyrektor generalny spółki, oraz Jason Montague, Chief Luxury Officer odpowiedzialny za markę Oceania Cruises.

Czytaj więcej: Bohaterstwo ojca na tle błysku karaibskiego wycieczkowca

Zamówienie na Oceania Allura oraz jej siostrzany statek Oceania Vista stanowi część szerzej zakrojonego programu modernizacji i rozbudowy floty armatora. Obecnie Oceania Cruises realizuje projekt budowy czterech nowej generacji statków. Poza jednostkami klasy Allura, już powstają kolejne: Oceania Sonata oraz Oceania Arietta, należące do nowej linii jednostek roboczo określanej jako klasa Sonata. Zgodnie z harmonogramem, Sonata zostanie przekazana w 2027 roku, a Arietta – dwa lata później.

Fincantieri i Oceania Allura na rynku wycieczkowców

Fincantieri, należące do grona największych światowych stoczni specjalizujących się w budowie statków pasażerskich, konsekwentnie wzmacnia swoją pozycję na tle konkurentów z Francji, Niemiec i Azji. Przekazanie wycieczkowca Oceania Allura pokazuje nie tylko zdolność realizacyjną włoskiej grupy, lecz również skuteczność w utrzymywaniu strategicznych relacji z kluczowymi klientami rynku luksusowych rejsów oceanicznych.

Czytaj też: Kolejny wycieczkowiec przekazany przez Fincantieri

Jak podkreślają eksperci branży morskiej, nowoczesne jednostki średniej wielkości zyskują na znaczeniu w ofercie armatorów, którzy szukają elastycznych rozwiązań dopasowanych do bardziej wymagających klientów i portów o ograniczonej infrastrukturze, niedostępnych dla największych statków wycieczkowych. Biorąc pod uwagę zmieniające się oczekiwania rynku, można zakładać, że jednostki tej klasy będą zyskiwać na znaczeniu w planach inwestycyjnych armatorów w nadchodzących latach.

Źródło: Fincantieri

https://portalstoczniowy.pl/category/turystyka-morska/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Chińskie kutry rybackie eskalują przemoc na Morzu Żółtym

    Chińskie kutry rybackie eskalują przemoc na Morzu Żółtym

    Chińskie kutry rybackie coraz częściej odpowiadają przemocą na działania południowokoreańskiej Straży Przybrzeżnej. Na wodach Morza Żółtego rutynowe kontrole przeradzają się w niebezpieczne konfrontacje, które zaczynają przypominać działania o charakterze quasi-paramilitarnym.

    Chińskie kutry rybackie kontra Straż Przybrzeżna Korei Południowej

    Z dostępnych relacji wynika, że podczas prób kontroli i wejścia na pokład chińskie załogi stosują środki mające uniemożliwić działania inspekcyjne. Na burtach montowane są metalowe kraty, sieci oraz elementy konstrukcyjne utrudniające abordaż. W przypadku przełamania zabezpieczeń dochodzi do bezpośrednich aktów przemocy, w tym użycia metalowych prętów oraz narzędzi przypominających siekiery.

    Szczególne zaniepokojenie południowokoreańskich służb budzi zjawisko łączenia kilku lub kilkunastu jednostek w zwarte zespoły manewrujące jako jedna formacja. Tego typu „pływające skupiska” znacząco utrudniają manewrowanie jednostek patrolowych oraz zwiększają ryzyko kolizji. Jednocześnie pozwalają chińskim rybakom na wzajemne wsparcie w razie interwencji służb.

    Korea Południowa odpowiada na nielegalne połowy na Morzu Żółtym

    Seul podkreśla, że działania Straży Przybrzeżnej mają charakter egzekwowania prawa morskiego oraz ochrony zasobów naturalnych. Jednocześnie władze Korei Południowej zapowiadają utrzymanie zdecydowanej postawy wobec naruszeń, wskazując na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa funkcjonariuszom oraz kontroli sytuacji na jednym z najbardziej newralgicznych akwenów regionu.

    Narastająca liczba agresywnych incydentów na Morzu Żółtym pokazuje, że problem nielegalnych połowów coraz częściej przybiera wymiar konfrontacji o charakterze quasi-paramilitarnym, co dodatkowo komplikuje sytuację bezpieczeństwa morskiego w Azji Wschodniej. Region ten staje się jednym z kluczowych punktów zapalnych dla bezpieczeństwa morskiego w Azji Wschodniej.


PolskiplPolskiPolski