Fincantieri przekazało nowy wycieczkowiec „Norwegian Aqua” dla Norwegian Cruise Line

Lider branży cruise – Norwegian Cruise Line (NCL) wzmacnia swoją flotę o nowy wycieczkowiec Norwegian Aqua, prototypowy statek powiększonego typu Prima Plus. Nowa jednostka, zbudowana w stoczni Fincantieri w Margherze, jest o 10% większa od swoich poprzedników, oferując tym samym swoim pasażerom szereg innowacyjnych rozwiązań, w tym pierwszą na świecie hybrydową kolejkę górską połączoną ze zjeżdżalnią wodną.​

W ceremonii przekazania statku, która odbyła się wczoraj 13 marca w stoczni Fincantieri w Margherze, uczestniczyli m.in. Biagio Mazzotta – przewodniczący Fincantieri, Pierroberto Folgiero – dyrektor generalny, oraz Luigi Matarazzo – dyrektor generalny działu statków handlowych. Ze strony armatora obecni byli Harry Sommer – prezes i dyrektor generalny Norwegian Cruise Line Holdings Ltd, oraz David J. Herrera – prezes marki Norwegian Cruise Line. ​

Norwegian Aqua – nowy wymiar luksusowych rejsów wycieczkowych

Nowy statek wycieczkowy Norwegian Aqua jest kolejną jednostką we flocie Norwegian Cruise Line i pierwsza jednostka powiększonego typu Prima Plus. Jednostka o pojemności brutto 156 300 GT i długości 322 metrów jest o 10% większy od poprzednich jednostek tego typu – Norwegian Prima oraz Norwegian Viva. Nowoczesna konstrukcja oraz innowacyjne rozwiązania technologiczne mają zapewnić pasażerom jeszcze wyższy komfort i unikalne doświadczenia na pokładzie.

Innowacyjne rozwiązania i atrakcje na pokładzie Norwegian Aqua

Norwegian Aqua wyróżnia się nowatorskimi przestrzeniami rekreacyjnymi i rozrywkowymi, które podnoszą standardy na statkach wycieczkowych. Jedną z najciekawszych atrakcji jest Aqua Slidecoaster – pierwsza na świecie hybrydowa kolejka górska połączona ze zjeżdżalnią wodną, dostarczająca pasażerom niezapomnianych emocji. Na pokładzie znajduje się także Glow Court – nowoczesna arena sportowa wyposażona w interaktywną podłogę LED, która w ciągu dnia służy jako przestrzeń do gier i rozgrywek sportowych, zaś wieczorem przekształca się w multimedialną strefę rozrywki. Efekty wizualne reagujące na ruch uczestników zapewniają immersyjne doświadczenia, łącząc nowoczesną technologię z aktywnością fizyczną.

Ponadto, goście mogą skorzystać również z Aqua Game Zone, strefy rozrywki bazującej na immersyjnych technologiach i wirtualnej rzeczywistości, która zapewnia wyjątkowe doświadczenia wizualne. Dopełnieniem luksusowych przestrzeni jest Ocean Boulevard – największa dotychczas promenada pokładowa we flocie Norwegian Cruise Line. Zaprojektowana z myślą o relaksie i podziwianiu morskich krajobrazów, oferuje panoramiczne widoki oraz przestronne strefy wypoczynkowe na świeżym powietrzu.

Dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań i dbałości o detale, wycieczkowiec Norwegian Aqua umacnia pozycję Norwegian Cruise Line jako lidera w sektorze nowoczesnych rejsów wycieczkowych, łącząc luksus, rozrywkę i komfort na najwyższym poziomie.

Rekordowe zamówienia i bliska współpraca Fincantieri z Norwegian Cruise Line

Przy budowie Norwegian Aqua pracowało ponad 4 000 osób, w tym pracownicy Fincantieri oraz kooperanci. Stocznia w Margherze nie zwalnia tempa – już dzisiaj, 14 marca, odbędzie się wodowanie siostrzanej jednostki, Norwegian Luna, której dostawa planowana jest na wiosnę 2026 roku.

To podwójne wydarzenie dodatkowo umacnia wieloletnią współpracę Fincantieri z Norwegian Cruise Line Holdings. Kilka tygodni temu ogłoszono historyczne zamówienie na cztery nowe wycieczkowce o tonażu około 226 000 GT – będą to największe statki, jakie kiedykolwiek włoski koncern stoczniowy zbuduje dla NCL.

Źródło: Fincantieri

https://portalstoczniowy.pl/category/okretownictwo-stocznie/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Chińskie kutry rybackie eskalują przemoc na Morzu Żółtym

    Chińskie kutry rybackie eskalują przemoc na Morzu Żółtym

    Chińskie kutry rybackie coraz częściej odpowiadają przemocą na działania południowokoreańskiej Straży Przybrzeżnej. Na wodach Morza Żółtego rutynowe kontrole przeradzają się w niebezpieczne konfrontacje, które zaczynają przypominać działania o charakterze quasi-paramilitarnym.

    Chińskie kutry rybackie kontra Straż Przybrzeżna Korei Południowej

    Z dostępnych relacji wynika, że podczas prób kontroli i wejścia na pokład chińskie załogi stosują środki mające uniemożliwić działania inspekcyjne. Na burtach montowane są metalowe kraty, sieci oraz elementy konstrukcyjne utrudniające abordaż. W przypadku przełamania zabezpieczeń dochodzi do bezpośrednich aktów przemocy, w tym użycia metalowych prętów oraz narzędzi przypominających siekiery.

    Szczególne zaniepokojenie południowokoreańskich służb budzi zjawisko łączenia kilku lub kilkunastu jednostek w zwarte zespoły manewrujące jako jedna formacja. Tego typu „pływające skupiska” znacząco utrudniają manewrowanie jednostek patrolowych oraz zwiększają ryzyko kolizji. Jednocześnie pozwalają chińskim rybakom na wzajemne wsparcie w razie interwencji służb.

    Korea Południowa odpowiada na nielegalne połowy na Morzu Żółtym

    Seul podkreśla, że działania Straży Przybrzeżnej mają charakter egzekwowania prawa morskiego oraz ochrony zasobów naturalnych. Jednocześnie władze Korei Południowej zapowiadają utrzymanie zdecydowanej postawy wobec naruszeń, wskazując na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa funkcjonariuszom oraz kontroli sytuacji na jednym z najbardziej newralgicznych akwenów regionu.

    Narastająca liczba agresywnych incydentów na Morzu Żółtym pokazuje, że problem nielegalnych połowów coraz częściej przybiera wymiar konfrontacji o charakterze quasi-paramilitarnym, co dodatkowo komplikuje sytuację bezpieczeństwa morskiego w Azji Wschodniej. Region ten staje się jednym z kluczowych punktów zapalnych dla bezpieczeństwa morskiego w Azji Wschodniej.


PolskiplPolskiPolski