Newsletter Subscribe
Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Oferta Naval Group na korwety Gowind, o ile zostanie zaakceptowana, pozwoli utrzymać setki miejsc pracy w Grecji.
Francuska propozycja zawiera plan udziału przemysłu greckiego z 30 proc. wartości programu w Grecji i setkami miejsc pracy w Grecji w ciągu najbliższych 40 lat. Deklarowane doświadczenie Naval Group w zakresie transferu technologii ma spowodować powstanie pierwszej korwety we Francji w ciągu 3 lat, a kolejnych jednostek w stoczniach greckich.
Francuska oferta na korwety to wg. Naval Group, kompleksowy i solidny pakiet zaprojektowany tak, aby zapewnić Grecji najlepsze zdolności w najkrótszym czasie, przy optymalizacji kosztów i najwyższym poziomie unifikacji z fregatami FDI. Obejmuje on:
Budowa pierwszej korwety Gowind we Francji zapewni Grecji wcielenie okrętu w najkrótszym czasie zaledwie 3 lata po wejściu w życie kontraktu. Kolejne jednostki będą budowane w Grecji przez Hellenic Shipyards, przy czym pierwsza korweta zbudowana w Grecji zostanie dostarczona zaledwie rok po pierwszej jednostce, a następne co 12 miesięcy.
Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/przysiega-wojskowa-dobrowolnej-zasadniczej-sluzby-wojskowej/
Szkolenie greckich specjalistów podczas produkcji pierwszego okrętu zabezpieczy transfer technologii umożliwiający budowę korwet w Grecji. Zapewni to marynarce greckiej długoterminową autonomię oraz znaczne korzyści gospodarcze dla przemysłu morskiego i obronnego oraz dla łańcucha dostaw w Grecji.
Dzięki planowi Hellenic Industry Participation (HIP) dla Gowind HN, Naval Group zapewni korzyści ekonomiczne w Grecji w wysokości co najmniej 30 proc. wartości programu poprzez:
Program Gowind HN przyczyni się do pobudzenia i wzmocnienia gęstej sieci partnerstw przemysłowych i badawczo-rozwojowych, umożliwiając greckiemu przemysłowi realizację planu modernizacji greckich sił morskich, jednocześnie tworząc i utrzymując miejsca pracy oraz korzyści ekonomiczne dla kraju w nadchodzących dekadach.
Czytaj też: https://portalstoczniowy.pl/ke-przyznala-gaz-systemowi-ok-196-mln-euro-wsparcia-na-terminal-fsru-w-gdansku/
Budowa trzech korwet w Grecji dzięki transferowi technologii przez Naval Group zapewni ponad 1200 miejsc pracy w stoczni partnerskiej, natomiast produkcja sprzętu w Grecji zapewni ponad 150 miejsc pracy przy budowie, ale także przy naprawach. Ponieważ okręty będą w służbie przez ponad 40 lat, dalsze wsparcie zapewni również możliwość stworzenia do 500 miejsc pracy dla wysoko wykwalifikowanych pracowników.
Poza budową korwet Gowind, lokalny przemysł będzie również stopniowo zdobywał wiedzę i korzystał z najnowocześniejszych i wysokiej klasy technologii potrzebnych do efektywnego utrzymania fregat FDI HN oraz korwet Gowind HN przez cały cykl ich życia operacyjnego. Oprócz zapewnienia niezależności greckiej marynarki wojennej, to długoterminowe podejście pozwoli na zrównoważony rozwój greckich firm poprzez zapewnienie im wieloletnich kontraktów w trakcie cyklu życia okrętu i tym samym wzrostu zatrudnienia i korzyści w kolejnych dekadach.

Ponad 55 greckich przedsiębiorstw zostało zakwalifikowanych lub jest w trakcie dołączania do łańcucha dostaw Naval Group. Wszystkie zakwalifikowane greckie firmy integrują łańcuchy dostaw francuskiego zespołu przemysłowego i mają możliwość uczestniczenia w innych przyszłych konkursach międzynarodowych, zwiększając w ten sposób swoje możliwości, jak również potencjalne korzyści ekonomiczne i widoczność na światowym rynku morskim.
Autor: TDW


W południowokoreańskim Ulsan rozpoczęto próby morskie nowego okrętu patrolowego, przyszłego BRP Rajah Sulayman (PS-20) — pierwszej jednostki z serii sześciu zamówionych przez Marynarkę Wojenną Filipin. Próby odbywają się w pobliżu stoczni HD Hyundai Heavy Industries odpowiedzialnej za projekt, budowę oraz integrację systemów pokładowych.
W artykule
Przyszły BRP Rajah Sulayman reprezentuje nowy typ okrętów patrolowych typu HDP-2200+, opracowaną przez południowokoreański koncern HD Hyundai Heavy Industries. Kadłub i układ pokładu dostosowano do wymagań działań morskich na akwenach tropikalnych oraz do prowadzenia długotrwałych patroli w rejonach przybrzeżnych i oceanicznych. Jednostka otrzymała rufową rampę umożliwiającą szybkie wodowanie łodzi półsztywnych RHIB, a także zmodernizowany system hydrolokacyjny z anteną holowaną, zwiększający skuteczność w wykrywaniu zagrożeń podwodnych.
Okręt wyposażono również w zintegrowany system zarządzania walką, łączność satelitarną i stanowiska przygotowane do montażu uzbrojenia średniego kalibru oraz lekkich systemów artyleryjskich.
Według informacji przekazanych przez Hyundai Heavy Industries, przekazanie jednostki użytkownikowi nastąpi w pierwszym kwartale przyszłego roku. Rajah Sulayman stanie się pierwszym z serii sześciu patrolowców nowego typu, które w najbliższych latach trafią do filipińskiej floty. Kolejne jednostki są już w różnych stadiach budowy w tej samej stoczni.
Projekt ten stanowi kontynuację współpracy między Republiką Filipin i Koreą Południową, zapoczątkowanej przy budowie fregat typu Jose Rizal — Jose Rizal i Antonio Luna. Następnie współpracę rozwinięto w ramach programu modernizacji marynarki poprzez pozyskanie fregat typu Miguel Malvar.
Nowe patrolowce zwiększą zdolności Filipińskiej Marynarki Wojennej w zakresie patrolowania rozległych akwenów archipelagu, ochrony granic morskich oraz zwalczania nielegalnych działań, takich jak przemyt, nielegalne połowy i piractwo. Modernizacja floty wpisuje się w szerszy plan rozwoju sił morskich Filipin, które w ostatnich latach intensywnie inwestują w unowocześnienie swojej floty nawodnej, m.in. poprzez zakup fregat, okrętów zaopatrzeniowych oraz desantowych.