Wcielenie nowego logistyka wzmocni zdolności greckiej floty w zakresie zaopatrywania okrętów na morzu, wykonywania holowań pełnomorskich i prowadzenia operacji ratunkowych.
Nowy okręt HS Iraklis (A472) dołączył do wcielonego rok temu HS Atlas I (A471). Fundacja Aikaterini Laskaridis należąca do rodziny Laskaridis zakupiła dwa statki obsługi platform wiertniczych w Norwegii z przeznaczeniem do rekonwersji na okręty logistyczne. Tym samym Grecja podążyła drogą państw, które wzmacniają swe siły pomocnicze poprzez transfer używanych jednostek offshore (np. Argentyna – 4 patrolowce typu Puerto Argentino czyli zbudowane w Szczecinie Neftiegaz’y).
Iraklis jest jednostką większą od Atlas’a. Jego wyporność wynosi 4500 ton, długość 85 m., (AtlasI posiada wyporność 3010 ton i długość 70 m.,), napęd stanowią dwa silniki wysokoprężne po 9600 KM każdy zapewniające prędkość 15 węzłów. Nowy grecki okręt został zbudowany w roku 2002 i jest 3 lata młodszy od zbudowanego w 1999 roku pierwszego z podarowanych „logistyków”.
Dysponuje on też dodatkowymi możliwościami, takimi jak prowadzenia operacji w standardzie Dynamic Positioning 2, pozwalającymi mu na udzielanie pomocy zatopionym okrętom podwodnym. Tym samym grecka flota nabyła zdolności których dotąd nie posiadała (znów nasuwa się porównanie do Brazylii i zakupu z rynku offshore oraz konwersji do roli jednostki ratowniczej NSS Guillobelhttp://portalstoczniowy.pl/wiadomosci/ratownik-po-brazylijsku/ )
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.