Jarosław Siergiej Nowym Prezesem Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście

Jarosław Siergiej, doświadczony lider w branży morskiej, 27 lutego został mianowany Prezesem Zarządu Spółki Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. na VIII kadencję, rozpoczynającą się 1 marca 2024 r. Ta decyzja podkreśla dążenie spółki do dalszego rozwoju i umacniania pozycji na rynku portowym.
Rada Nadzorcza Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. (ZMPSiŚ) ogłosiła powołanie Pana Jarosława Siergieja na prestiżowe stanowisko Prezesa Zarządu, rozpoczynając jego kadencję z dniem 1 marca 2024 roku. To wybór, który ma na celu nie tylko kontynuację dotychczasowej strategii rozwoju jednego z wiodących operatorów portowych w Polsce, ale także wprowadzenie nowych, innowacyjnych rozwiązań w zarządzaniu infrastrukturą morską.
Jarosław Siergiej, z bogatym doświadczeniem w branży morskiej, początkowo rozwijał swoje kompetencje jako II oficer nawigacyjny w Polskiej Żegludze Bałtyckiej. Jego zawodowa ścieżka ewoluowała od członka zarządu do roli prezesa w Zarządzie Morskiego Portu Police, co ukazuje jego wyjątkowe zdolności kierownicze. Jako prezes zarządu i dyrektor naczelny Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA w latach 2008-2013, udowodnił swoją skuteczność w zarządzaniu jednym z kluczowych hubów portowych w Polsce.
Ten okres był istotny w jego karierze, podkreślając jego zdolność do efektywnego prowadzenia ważnych inicjatyw w sektorze. Jego ponowna kadencja jako prezesa Polskiej Żeglugi Bałtyckiej w latach 2014-2015 potwierdziła jego renomę w branży. Równie istotne jest jego zaangażowanie polityczne, gdzie jako lider szczecińskich struktur Platformy Obywatelskiej, wykazał się szerokim zainteresowaniem i aktywnością zawodową. Powrót Siergieja na stanowisko prezesa ZMPSiŚ, gdzie już wcześniej odnosił sukcesy, zapowiada kontynuację dynamicznego rozwoju i umacniania pozycji spółki na arenie europejskiej, wykorzystując jego głębokie zrozumienie specyfiki sektora morskiego.
Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/zmiana-zarzadu-w-stoczni-szczecinskiej-wulkan/
Decyzja o powołaniu nowego Prezesa została podjęta po zakończeniu postępowania kwalifikacyjnego, które, pomimo intensywnego poszukiwania, nie wyłoniło kandydatów na stanowiska Wiceprezesa ds. Ekonomiczno-Finansowych oraz Wiceprezesa ds. Infrastruktury. Rada Nadzorcza zdecydowała o niezwłocznym ogłoszeniu nowych konkursów, aby jak najszybciej uzupełnić skład zarządu kompetentnymi specjalistami.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, będąc kluczowym graczem na rynku transportu morskiego, stawia przed sobą ambitne cele związane m.in. z rozbudową infrastruktury i zwiększeniem przepustowości portów. Inwestycja w budowę Głębokowodnego Terminalu Kontenerowego w Świnoujściu zapowiada się jako przełomowy krok w kierunku wzmacniania pozycji Polski na morskiej mapie Europy. Powołanie Jarosława Siergieja na stanowisko Prezesa Zarządu to krok, który ma zapewnić realizację tych założeń, korzystając z jego bogatego doświadczenia i strategicznego podejścia do zarządzania.
Kluczowe jest pytanie, czy nowy prezes będzie kontynuował politykę swojego poprzednika, zwłaszcza w zakresie dalszego rozwoju i modernizacji portów. Znając dotychczasowe osiągnięcia i doświadczenie Siergieja, można oczekiwać, że jego kadencja będzie okresem intensywnych działań na rzecz dalszego umacniania pozycji ZMPSiŚ jako lidera innowacji i efektywności w sektorze portowym, co przyczyni się do wzrostu gospodarczego nie tylko regionu, ale i całego kraju.
Autor: Mariusz Dasiewicz

-
Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

Irańskie służby przejęły tankowiec przepływający przez wody Zatoki Omańskiej. Powodem były naruszenia przepisów, w tym brak dokumentacji oraz ignorowanie sygnałów do zatrzymania. Załogę jednostki zatrzymano do wyjaśnienia.
W artykule
Zajęcie jednostki na wodach Zatoki Omańskiej
Według komunikatów irańskich mediów, powołujących się na sąd prowincji Hormozgan, w ręce władz trafił tankowiec z 18-osobową załogą. Strona irańska twierdzi, że jednostka przewoziła około 37 000 baryłek ropy pochodzącego z nielegalnego obrotu. Załodze zarzucono m.in. ignorowanie poleceń zatrzymania oraz brak kompletnej dokumentacji nawigacyjnej i ładunkowej.
Kontekst incydentu
Do incydentu doszło w okresie podwyższonego napięcia wokół transportu surowców energetycznych drogą morską. Zatrzymanie tankowca nastąpiło krótko po działaniach Stanów Zjednoczonych wobec innej jednostki przejętej u wybrzeży Wenezueli, którą Waszyngton wiąże z transportem ropy objętej sankcjami.
Deklaracje Teheranu
Teheran od lat deklaruje walkę z masowym nielegalnym wywozem paliw, który jest napędzany niskimi cenami krajowymi oraz osłabieniem irańskiej waluty. Istotną rolę odgrywają także szlaki morskie prowadzące do państw regionu Zatoki Perskiej.
Światowe media nie podają nazwy tankowca ani kto jest jego właścicielem lub armatorem.











