Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Jarosław Siergiej Nowym Prezesem Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście

Jarosław Siergiej, doświadczony lider w branży morskiej, 27 lutego został mianowany Prezesem Zarządu Spółki Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. na VIII kadencję, rozpoczynającą się 1 marca 2024 r. Ta decyzja podkreśla dążenie spółki do dalszego rozwoju i umacniania pozycji na rynku portowym.

Rada Nadzorcza Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. (ZMPSiŚ) ogłosiła powołanie Pana Jarosława Siergieja na prestiżowe stanowisko Prezesa Zarządu, rozpoczynając jego kadencję z dniem 1 marca 2024 roku. To wybór, który ma na celu nie tylko kontynuację dotychczasowej strategii rozwoju jednego z wiodących operatorów portowych w Polsce, ale także wprowadzenie nowych, innowacyjnych rozwiązań w zarządzaniu infrastrukturą morską.

Jarosław Siergiej, z bogatym doświadczeniem w branży morskiej, początkowo rozwijał swoje kompetencje jako II oficer nawigacyjny w Polskiej Żegludze Bałtyckiej. Jego zawodowa ścieżka ewoluowała od członka zarządu do roli prezesa w Zarządzie Morskiego Portu Police, co ukazuje jego wyjątkowe zdolności kierownicze. Jako prezes zarządu i dyrektor naczelny Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA w latach 2008-2013, udowodnił swoją skuteczność w zarządzaniu jednym z kluczowych hubów portowych w Polsce.

Ten okres był istotny w jego karierze, podkreślając jego zdolność do efektywnego prowadzenia ważnych inicjatyw w sektorze. Jego ponowna kadencja jako prezesa Polskiej Żeglugi Bałtyckiej w latach 2014-2015 potwierdziła jego renomę w branży. Równie istotne jest jego zaangażowanie polityczne, gdzie jako lider szczecińskich struktur Platformy Obywatelskiej, wykazał się szerokim zainteresowaniem i aktywnością zawodową. Powrót Siergieja na stanowisko prezesa ZMPSiŚ, gdzie już wcześniej odnosił sukcesy, zapowiada kontynuację dynamicznego rozwoju i umacniania pozycji spółki na arenie europejskiej, wykorzystując jego głębokie zrozumienie specyfiki sektora morskiego.

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/zmiana-zarzadu-w-stoczni-szczecinskiej-wulkan/

Decyzja o powołaniu nowego Prezesa została podjęta po zakończeniu postępowania kwalifikacyjnego, które, pomimo intensywnego poszukiwania, nie wyłoniło kandydatów na stanowiska Wiceprezesa ds. Ekonomiczno-Finansowych oraz Wiceprezesa ds. Infrastruktury. Rada Nadzorcza zdecydowała o niezwłocznym ogłoszeniu nowych konkursów, aby jak najszybciej uzupełnić skład zarządu kompetentnymi specjalistami.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, będąc kluczowym graczem na rynku transportu morskiego, stawia przed sobą ambitne cele związane m.in. z rozbudową infrastruktury i zwiększeniem przepustowości portów. Inwestycja w budowę Głębokowodnego Terminalu Kontenerowego w Świnoujściu zapowiada się jako przełomowy krok w kierunku wzmacniania pozycji Polski na morskiej mapie Europy. Powołanie Jarosława Siergieja na stanowisko Prezesa Zarządu to krok, który ma zapewnić realizację tych założeń, korzystając z jego bogatego doświadczenia i strategicznego podejścia do zarządzania.

Kluczowe jest pytanie, czy nowy prezes będzie kontynuował politykę swojego poprzednika, zwłaszcza w zakresie dalszego rozwoju i modernizacji portów. Znając dotychczasowe osiągnięcia i doświadczenie Siergieja, można oczekiwać, że jego kadencja będzie okresem intensywnych działań na rzecz dalszego umacniania pozycji ZMPSiŚ jako lidera innowacji i efektywności w sektorze portowym, co przyczyni się do wzrostu gospodarczego nie tylko regionu, ale i całego kraju.

Autor: Mariusz Dasiewicz

https://portalstoczniowy.pl/category/porty-przewozy-morskie/
Visited 1 times, 1 visit(s) today
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Próby morskie patrolowca Rajah Sulayman u wybrzeży Ulsan

    Próby morskie patrolowca Rajah Sulayman u wybrzeży Ulsan

    W południowokoreańskim Ulsan rozpoczęto próby morskie nowego okrętu patrolowego, przyszłego BRP Rajah Sulayman (PS-20) — pierwszej jednostki z serii sześciu zamówionych przez Marynarkę Wojenną Filipin. Próby odbywają się w pobliżu stoczni HD Hyundai Heavy Industries odpowiedzialnej za projekt, budowę oraz integrację systemów pokładowych.

    Nowa generacja jednostek patrolowych

    Przyszły BRP Rajah Sulayman reprezentuje nowy typ okrętów patrolowych typu HDP-2200+, opracowaną przez południowokoreański koncern HD Hyundai Heavy Industries. Kadłub i układ pokładu dostosowano do wymagań działań morskich na akwenach tropikalnych oraz do prowadzenia długotrwałych patroli w rejonach przybrzeżnych i oceanicznych. Jednostka otrzymała rufową rampę umożliwiającą szybkie wodowanie łodzi półsztywnych RHIB, a także zmodernizowany system hydrolokacyjny z anteną holowaną, zwiększający skuteczność w wykrywaniu zagrożeń podwodnych.

    Okręt wyposażono również w zintegrowany system zarządzania walką, łączność satelitarną i stanowiska przygotowane do montażu uzbrojenia średniego kalibru oraz lekkich systemów artyleryjskich.

    Dostawa Rajah Sulayman i plany dalszej rozbudowy floty

    Według informacji przekazanych przez Hyundai Heavy Industries, przekazanie jednostki użytkownikowi nastąpi w pierwszym kwartale przyszłego roku. Rajah Sulayman stanie się pierwszym z serii sześciu patrolowców nowego typu, które w najbliższych latach trafią do filipińskiej floty. Kolejne jednostki są już w różnych stadiach budowy w tej samej stoczni.

    Projekt ten stanowi kontynuację współpracy między Republiką Filipin i Koreą Południową, zapoczątkowanej przy budowie fregat typu Jose Rizal — Jose Rizal i Antonio Luna. Następnie współpracę rozwinięto w ramach programu modernizacji marynarki poprzez pozyskanie fregat typu Miguel Malvar.

    Wzmocnienie sił morskich Filipin

    Nowe patrolowce zwiększą zdolności Filipińskiej Marynarki Wojennej w zakresie patrolowania rozległych akwenów archipelagu, ochrony granic morskich oraz zwalczania nielegalnych działań, takich jak przemyt, nielegalne połowy i piractwo. Modernizacja floty wpisuje się w szerszy plan rozwoju sił morskich Filipin, które w ostatnich latach intensywnie inwestują w unowocześnienie swojej floty nawodnej, m.in. poprzez zakup fregat, okrętów zaopatrzeniowych oraz desantowych.