Lakeway Link z nowym połączeniem ro-ro

Lakeway Link uruchamia przełomowe połączenie ro-ro, które połączy Gdynię z Södertälje, zapewniając trzy rejsy tygodniowo w obie strony. To znaczący krok w kierunku efektywniejszego i bardziej zrównoważonego transportu towarów między Polską a Szwecją, który może zrewolucjonizować branżę logistyczną.

Lakeway Link jest jedynym operatorem oferującym regularny, zgodny z rozkładem transport ro-ro, obsługujący naczepy i ładunki gabarytowe na tej trasie. Nowa usługa jest odpowiedzią na potrzebę złagodzenia przeciążeń sieci drogowej i kolejowej między kontynentem a Skandynawią, co przyczyni się do zmniejszenia korków i negatywnego wpływu na środowisko. Co istotne, rozwiązanie to eliminuje konieczność zaangażowania pracy kierowcy.

Aby wdrożyć tę usługę, Lakeway Link nabył statek M/S Lakeway Express, pływający pod szwedzką banderą z portem macierzystym w Västerås, gdzie firma ma swoją siedzibę. Statek ro-ro, o pojemności 1625 metrów linii ładunkowej, czyli około 108 naczep, jest w pełni przygotowany do obsługi naczep, ładunków Project Cargo oraz MAFI. Statek ro-ro będzie systematycznie zawijał do OT Port Gdynia oraz do Portu Södertälje, gdzie czas przejazdu między tymi dwoma portami wyniesie około 22 godziny.

Czytaj więcej o zielonym świetle dla Terminalu Kontenerowego w Porcie Świnoujście

Jest to pierwszy krok w kierunku wprowadzenia innowacyjnego rozwiązania dla transportu wodnego bezpośrednio do centralnej Szwecji i regionu Mälaren. Nasze rozwiązanie stanowi konkurencyjną alternatywę dla tradycyjnego transportu drogowego i oferuje znacznie mniejszy wpływ na środowisko.

Fredrik Hermansson, CEO Lakeway Link

Strategicznie położone porty z doskonałymi połączeniami

Po zakończeniu modernizacji śluz w Södertälje w 2026 roku, oferta zostanie rozszerzona o połączenie z portem w Västerås, który jest dostępny przez wody jeziora Mälaren. Firma Lakeway Link dzięki temu nie tylko wzmocni sieć logistyczną w regionie Mälaren, ale również ułatwi transport do innych części Szwecji i Norwegii, korzystając z portów strategicznie rozmieszczonych.

Gdynia, jako drugi kluczowy punkt na tej trasie, jest dobrze skomunikowana z głównymi szlakami transportowymi Europy i stanowi istotny port przeładunkowy oraz centrum logistyczne dla międzykontynentalnego ruchu morskiego.

Źródło: Lakeway Link

https://portalstoczniowy.pl/category/porty-przewozy-morskie/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Kacper Dziugan walczy z glejakiem. Trwa zbiórka na leczenie w Niemczech

    Kacper Dziugan walczy z glejakiem. Trwa zbiórka na leczenie w Niemczech

    Redakcja portalu zwraca się do Czytelników z prośbą o wsparcie zbiórki na leczenie Kacpra Dziugana. 19-latek walczy z glejakiem IV stopnia. Kacper jest bratankiem kmdr. Michała Dziugana, oficera Marynarki Wojennej RP, przez lata pełniącego służbę jako dowódca pierwszego niszczyciela min ORP Kormoran oraz 13. Dywizjonu Trałowców.

    Służba na morzu, walka o życie

    Kmdr. Michał Dziugan należy do oficerów dobrze znanych w środowisku Marynarki Wojennej RP. Przez lata odpowiadał za ludzi i okręty, realizując zadania wymagające odpowiedzialności i zaufania do załogi. Dziś najtrudniejszą walkę toczy jego bratanek.

    Kacper w tym roku rozpoczął studia w Krakowie. Po dwóch tygodniach przyszła diagnoza: złośliwy nowotwór mózgu – glejak IV stopnia. Leczenie dostępne w Polsce zostało już wykorzystane, dlatego rodzina zbiera środki na terapię w wyspecjalizowanej klinice w Niemczech zajmującej się leczeniem glejaków.

    Prośba redakcji do środowiska ludzi morza

    Zwracamy się z prośbą o solidarność i pomoc. Wystarczy udostępnienie zbiórki lub symboliczna wpłata – każda forma wsparcia ma znaczenie w sytuacji, w której koszty leczenia przekraczają możliwości rodziny.

    Jak pomóc

    Najprostszą formą wsparcia dla Kacpra jest wejście w link do zbiórki, jej udostępnienie oraz – jeśli to możliwe – wpłata dowolnej kwoty.

    Zbiórka:
    https://www.siepomaga.pl/kacper-dziugan