Navantia dostarczyła drugą korwetę typu Avante 2200 dla Arabii Saudyjskiej 

26 lipca Navantia dostarczyła Królewskim Saudyjskim Siłom Morskim (RSNF) Al Diriyah, podczas ceremonii, która odbyła się w bazie La Carraca w Kadyksie.

Navantia dostarczyła we wtorek drugą z pięciu korwet zbudowanych dla Royal Saudi Navy Forces (RSNF) w swoich stoczniach w Zatoce Kadyksu. Al-Diriyah (830) została dostarczona do Royal Saudi Navy trzy lata po pierwszym cięciu stali, terminowo pomimo pandemii COVID i globalnego kryzysu dostaw. Korweta jest jedną z najbardziej zaawansowanych konstrukcji w tej klasie na świecie.

Okręt jest doskonałym przykładem jakości hiszpańskich stoczni oraz ich konkurencyjności na światowych rynkach, które zagwarantowały działalność ponad stu firm i 6 tys. miejsc pracy w Hiszpanii. Kontrakt zakłada globalny nakład pracy w wysokości około siedmiu milionów godzin i 6 000 miejsc pracy w ciągu pięciu lat. Z tego ponad 1100 to pracownicy bezpośredni, ponad 1800 pracowników branży współpracującej (w programie uczestniczy ponad sto firm) i ponad 3000 pracowników pośrednich u innych dostawców.

Współpraca z Navantią zaowocowała powstaniem joint venture, SAMI Navantia, które opracowało pierwszy saudyjski morski system zarządzania walką – HAZEM, przyczyniając się tym samym do transferu technologii budowy saudyjskich zdolności przemysłowych.

Korweta ma długość 104 metrów, szerokość 14 m. i 102 osób załogi. Kontrakt na budowę pięciu korwet wszedł w życie w listopadzie 2018 roku i od momentu zwodowania pierwszej jednostki (lipiec 2020) Navantia zwodowała pięć jednostek z okresem czterech miesięcy pomiędzy każdą z nich, co oznaczało osiągnięcie tego w rekordowym czasie trzech lat.

Korwety bazują na projekcie AVANTE 2200, dostosowanym do wymagań RSNF, i posiadają zaawansowane osiągi, doskonałą dzielność morską, wysoką przeżywalność oraz zdolność do działania w ekstremalnych temperaturach. Program obejmuje, oprócz budowy, wsparcie cyklu życia przez pięć lat od dostarczenia pierwszego okrętu, z opcją na kolejne pięć dodatkowych lat. Ponadto w jego ramach około 500 członków załóg tych korwet kończy proces edukacji i szkolenia w Centrum Szkoleniowym Navantia (NTC) w San Fernando.

Umowa obejmuje też świadczenie różnych usług, takich jak zintegrowane wsparcie logistyczne, szkolenia operacyjne i konserwacyjne, zapewnienie centrów edukacyjno-szkoleniowych dla systemu bojowego i systemu kontroli platformy okrętów, Life Cycle Support oraz systemów utrzymania okrętów w Bazie Marynarki Wojennej w Jeddah.

Autor: TW

https://portalstoczniowy.pl/category/marynarka-bezpieczenstwo/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Chińskie kutry rybackie eskalują przemoc na Morzu Żółtym

    Chińskie kutry rybackie eskalują przemoc na Morzu Żółtym

    Chińskie kutry rybackie coraz częściej odpowiadają przemocą na działania południowokoreańskiej Straży Przybrzeżnej. Na wodach Morza Żółtego rutynowe kontrole przeradzają się w niebezpieczne konfrontacje, które zaczynają przypominać działania o charakterze quasi-paramilitarnym.

    Chińskie kutry rybackie kontra Straż Przybrzeżna Korei Południowej

    Z dostępnych relacji wynika, że podczas prób kontroli i wejścia na pokład chińskie załogi stosują środki mające uniemożliwić działania inspekcyjne. Na burtach montowane są metalowe kraty, sieci oraz elementy konstrukcyjne utrudniające abordaż. W przypadku przełamania zabezpieczeń dochodzi do bezpośrednich aktów przemocy, w tym użycia metalowych prętów oraz narzędzi przypominających siekiery.

    Szczególne zaniepokojenie południowokoreańskich służb budzi zjawisko łączenia kilku lub kilkunastu jednostek w zwarte zespoły manewrujące jako jedna formacja. Tego typu „pływające skupiska” znacząco utrudniają manewrowanie jednostek patrolowych oraz zwiększają ryzyko kolizji. Jednocześnie pozwalają chińskim rybakom na wzajemne wsparcie w razie interwencji służb.

    Korea Południowa odpowiada na nielegalne połowy na Morzu Żółtym

    Seul podkreśla, że działania Straży Przybrzeżnej mają charakter egzekwowania prawa morskiego oraz ochrony zasobów naturalnych. Jednocześnie władze Korei Południowej zapowiadają utrzymanie zdecydowanej postawy wobec naruszeń, wskazując na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa funkcjonariuszom oraz kontroli sytuacji na jednym z najbardziej newralgicznych akwenów regionu.

    Narastająca liczba agresywnych incydentów na Morzu Żółtym pokazuje, że problem nielegalnych połowów coraz częściej przybiera wymiar konfrontacji o charakterze quasi-paramilitarnym, co dodatkowo komplikuje sytuację bezpieczeństwa morskiego w Azji Wschodniej. Region ten staje się jednym z kluczowych punktów zapalnych dla bezpieczeństwa morskiego w Azji Wschodniej.


PolskiplPolskiPolski