Zgodne z oficjalną informacją Stoczni Nauta: „Monika Kozakiewicz posiada wieloletnie doświadczenie w branży okrętowej. W ramach pełnionych funkcji zajmowała się zagadnieniami związanymi z finansowaniem działalności stoczniowej, tj. budowy i remontów statków oraz finansowaniem samych stoczni. Uczestniczyła w projekcie zorganizowania dokończenia budowy kontenerowca B 178-I/23 m/v „Port Gdynia” oraz wprowadzenia go do eksploatacji. Była również zaangażowana w projekty prowadzone przez ARP S.A. związane z udzielaniem leasingów zwrotnych podmiotom branży stoczniowej i offshore. Dodatkowo brała udział w opracowaniu i wdrożeniu życie koncepcji utworzenia podmiotu wyspecjalizowanego w finansowaniu statków i jednostek pływających”.
Warto wspomnieć, że wspomniany w oficjalnej notce „Port Gdynia” jest kontenerowcem zbudowanym w 2011 roku w szczecińskiej Stoczni Nowa i wyposażonym w Szczecińskiej Stoczni Remontowej Gryfia. Statek zbudowano na zamówienie spółki Aranda, należącej do Agencji Rozwoju Przemysłu. Spółka została powołana tylko po to, aby zarządzać procesem dokończenia budowy tego statku, zorganizować jego finansowanie, a następnie wynajem (czarter) i docelowo sprzedaż.
Pani Monika Elżbieta Kozakiewicz jest absolwentką Uniwersytetu Szczecińskiego wydziału prawa, była w przeszłości Członkiem Zarządu spółki Aranda, Pezesem Zarządu spółek doradczych Melinda i Corbridge Investments oraz członkiem Rady Nadzorczej PLO.
Podpis: TW