CMSA (China Maritime Safety Administration) otrzyma wyjątkowo duży patrolowiec OPV zbudowany w stoczni Guangzhou Wenchong Ship Factory Company według projektu opracowanego w 701 Biurze Konstrukcyjnym.
China Maritime Safety Administration jest strukturą podległą ministerstwu transportu odpowiedzialną za bezpieczeństwo na morzu, bezpieczeństwo żeglugi, kontrolę i zarządzanie ruchem jednostek, zapobieganie i zwalczanie zanieczyszczeń środowiska, nadzór techniczny nad jednostkami pływającymi i instalacjami hydrotechnicznymi (w tym offshore), bezpieczeństwo nawigacyjne (w tym GMDSS, SAR, ostrzeżenia nawigacyjne), ruch w portach, oraz przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa. Ponadto pełni rolę izby morskiej zajmując się badaniem wypadków nawigacyjnych.
Jest to służba powstała z połączenia China Ship Inspection Bureau (chiński rejestr statków) i China Port Supervision Bureau (biuro nadzoru nad portami) i jako jedyna z 5 chińskich służb morskich nie jest składową chińskiego Coast Guardu (będącego formacją policyjną). CMSA liczy obecnie 25 000 funkcjonariuszy oraz zatrudnia dodatkowo wiele tysięcy osób personelu technicznego i pomocniczego. Dysponuje 1300 jednostkami OPV każdej wielkości (w tym 126 o dł. ponad 20 m., 59 ponad 30 m., 18 ponad 40 m., 2 ponad 60 m. i 2 ponad 100 m.,)
Nowo zamówiony OPV ma mieć: wyporność 10 700 ton, długość 165 m., szerokość 20,3 m., zanurzenie 9,5 m.. Jednostka ma dysponować hangarem i lądowiskiem dla śmigłowców wielozadaniowych.
Nowy okręt, na którego budowę kontrakt podpisano 28 kwietnia, ma zostać zwodowany w przyszłym roku. Jego wielkość i konstrukcja uzasadniają domniemania że może on posiadać podwójne przeznaczenie, gdyż będzie w stanie wykonywać zadania szybkiego transportowca, wspierającego operacje desantowe.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu oraz analizy ruchu na stronie. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp wykorzystywany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.