Nowy program praktyk zawodowych między Babcock i Akademia Marynarki Wojennej

Babcock International Group, oraz Akademia Marynarki Wojennej w Gdyni, nawiązały współpracę w ramach nowego programu praktyk zawodowych. Podpisane porozumienie, obejmujące protokół ustaleń (MoU) oraz Umowę o Współpracy, stwarza solidne podstawy do dalszej współpracy akademickiej, wspierając globalne zaangażowanie Babcock w rozwój umiejętności.

Przypomnijmy, że w ramach programu MIECZNIK, Babcock International Group współpracuje z Konsorcjum PGZ-MIECZNIK, aby zbudować trzy nowoczesne fregaty dla Marynarki Wojennej RP. Konsorcjum, w skład którego wchodzą Polska Grupa Zbrojeniowa S.A., PGZ Stocznia Wojenna sp. z o.o., oraz strategiczni partnerzy zagraniczni, tacy jak Thales UK i MBDA UK, dąży do modernizacji polskiego przemysłu stoczniowego poprzez transfer wiedzy i technologii z Wielkiej Brytanii. Fregaty bazują na brytyjskim projekcie Arrowhead 140 i są budowane z udziałem lokalnych pracowników oraz polskich dostawców. Program ma na celu nie tylko wzmocnienie zdolności obronnych Polski, ale także rozwój rodzimego przemysłu stoczniowego poprzez wprowadzenie nowoczesnych technologii i standardów produkcji​.

W kontekście tej strategicznej współpracy, już tego lata dwoje studentów Akademii Marynarki Wojennej będzie miało okazję odbyć sześciotygodniowe praktyki w Gdyni. W ramach programu, studenci będą pracować u boku doświadczonych pracowników Babcock, zdobywając cenną wiedzę i umiejętności w sektorze morskim. Ponadto, uczestnicy odwiedzą zakłady Babcock w Rosyth, gdzie poznają międzynarodową działalność firmy.

„Program praktyk zawodowych stanowi ważny kamień milowy w naszym zaangażowaniu w rozwój umiejętności pracowników Babcock w Polsce. Współpracujemy z Akademią Marynarki Wojennej, aby rekrutować utalentowanych ludzi do naszej firmy, pokazując tym samym, że już dziś inwestujemy w kadrę, która sprosta wyzwaniom przyszłości” – powiedziała Ewa Kittel-Prejs, Dyrektor Babcock Polska.

Nowy Program Praktyk Zawodowych między Babcock i Akademia Marynarki Wojennej / Portal Stoczniowy

Podpisana Umowa o Współpracy jest częścią szerszego zobowiązania Babcock do inwestowania w rozwój umiejętności i szkolenia na całym świecie. Babcock kładzie duży nacisk na tworzenie silnych powiązań z instytucjami akademickimi, co jest kluczowym elementem strategii firmy.

Rektor-Komendant Akademii Marynarki Wojennej, kontradmirał prof. dr hab. Tomasz Szubrycht, podkreślił znaczenie tej współpracy: „Akademia Marynarki Wojennej zatrudnia specjalistów, którzy mają wieloletnie doświadczenie w realizacji projektów badawczych, jak i wdrożeń na poziomie zarówno akademickim, jak i przemysłowym. Dlatego tak istotne są relacje pomiędzy najważniejszymi firmami, takimi jak Babcock, i instytucjami reprezentującymi przemysł a naszą uczelnią.”

Dodał również: „Planowane staże w firmie Babcock pozwolą studentom poznać wiele innowacyjnych rozwiązań i pomogą w ich rozwoju zawodowym.”

Program praktyk zawodowych jest wynikiem udanej realizacji międzynarodowej wymiany praktyk zawodowych w Gdyni oraz zbliżającego się rozpoczęcia we wrześniu nowego programu dla absolwentów Babcock Polska. Ta inicjatywa otwiera młodym ludziom nowe możliwości rozwoju zawodowego i podnoszenia kompetencji, które będą kluczowe w realizacji przyszłych programów klientów Babcock.

Źródło: Babcock/MD

https://portalstoczniowy.pl/category/okretownictwo-stocznie/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Irańskie służby przejęły tankowiec przepływający przez wody Zatoki Omańskiej. Powodem były naruszenia przepisów, w tym brak dokumentacji oraz ignorowanie sygnałów do zatrzymania. Załogę jednostki zatrzymano do wyjaśnienia.

    Zajęcie jednostki na wodach Zatoki Omańskiej

    Według komunikatów irańskich mediów, powołujących się na sąd prowincji Hormozgan, w ręce władz trafił tankowiec z 18-osobową załogą. Strona irańska twierdzi, że jednostka przewoziła około 37 000 baryłek ropy pochodzącego z nielegalnego obrotu. Załodze zarzucono m.in. ignorowanie poleceń zatrzymania oraz brak kompletnej dokumentacji nawigacyjnej i ładunkowej.

    Kontekst incydentu

    Do incydentu doszło w okresie podwyższonego napięcia wokół transportu surowców energetycznych drogą morską. Zatrzymanie tankowca nastąpiło krótko po działaniach Stanów Zjednoczonych wobec innej jednostki przejętej u wybrzeży Wenezueli, którą Waszyngton wiąże z transportem ropy objętej sankcjami.

    Deklaracje Teheranu

    Teheran od lat deklaruje walkę z masowym nielegalnym wywozem paliw, który jest napędzany niskimi cenami krajowymi oraz osłabieniem irańskiej waluty. Istotną rolę odgrywają także szlaki morskie prowadzące do państw regionu Zatoki Perskiej.

    Światowe media nie podają nazwy tankowca ani kto jest jego właścicielem lub armatorem.


PolskiplPolskiPolski